2025-09-26, 21:01
Medlem
True Religion - jeans verkar vara riktigt hippt/mode hos tonårs-tjejer just nu.

(Dyrköpta däremot för föräldrar till 13-14 åringar...)

Stackars dem....
Citera
2025-10-02, 16:09
Medlem
Generellt går bakfickor med "knapplucka" mycket starkt just nu i kvinno-modet vad gäller jeans.

Mindre budget-märken försöker hänga på, men ibland ser det lite ut som att fickorna är helt felplacerade och ger en dålig siluett/figur.

Själv tycker jag nog i det långa loppet att jeans-bakfickor inte ska vara alltför översållade av labels, sömmar och andra etiketter, utan istället ha rätt form och storlek till den passform brallorna ska representera.

(Bootcut- eller Flare-jeans ska t ex aldrig ha för stora fickor, hellre då dra åt lite mindre.)
Citera
2025-10-25, 15:34
Medlem
feemaxxxs avatar
Det kanske redan har varit uppe i tråden, men orkar inte leta...

På baksidan av många jeans finns den där stora läderpatchen (med namnet), vad tycker ni är "riktigt" angående bältet:

Är det snyggare eller fulare att trä in bältet under patchen, eller ska man ignonera patchen och låta bältet gå över den?

Själv tycker jag att det är rätt fult när man trär in bältet under patchen. Tycker det ser bonnigt ut, eller att man vill visa "kolla vilket märke jag har.. Levis eller vad det nu är". Alltså kör jag bältet på utsidan. Men säger inte att det är rätt eller fel.

Vad är er åsikt? Finns det något som är "rätt" bland modefolket, eller är det en smaksak?
Citera
2025-10-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Det kanske redan har varit uppe i tråden, men orkar inte leta...

På baksidan av många jeans finns den där stora läderpatchen (med namnet), vad tycker ni är "riktigt" angående bältet:

Är det snyggare eller fulare att trä in bältet under patchen, eller ska man ignonera patchen och låta bältet gå över den?

Själv tycker jag att det är rätt fult när man trär in bältet under patchen. Tycker det ser bonnigt ut, eller att man vill visa "kolla vilket märke jag har.. Levis eller vad det nu är". Alltså kör jag bältet på utsidan. Men säger inte att det är rätt eller fel.

Vad är er åsikt? Finns det något som är "rätt" bland modefolket, eller är det en smaksak?

Att dra bältet under patchen på just ett par Levi´s eller Lee ser absolut hjärndött ut; bakfickorna - designen av dem - på dessa två
brands är ändå så inarbetade i gemene människas "jeans-hjärna" att patchen snarare kan klassas som överflödig idag...
Citera
2025-10-25, 22:19
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastercheif97
Att dra bältet under patchen på just ett par Levi´s eller Lee ser absolut hjärndött ut; bakfickorna - designen av dem - på dessa två
brands är ändå så inarbetade i gemene människas "jeans-hjärna" att patchen snarare kan klassas som överflödig idag...

Jag skulle helst slippa patchen helt
Citera
2025-10-25, 22:32
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
True Religion - jeans verkar vara riktigt hippt/mode hos tonårs-tjejer just nu.

(Dyrköpta däremot för föräldrar till 13-14 åringar...)

Stackars dem....

Y2K är väldigt hett ännu! Särskilt som t ex tv-serier som Yelloestone visar sådana jeans med tydliga sömmar, bootcut och även applikationer.
Citera
2025-10-26, 17:38
Medlem
"Bling"-jeans med kraftigt dekorerat mönstrade bakfickor kan vara tok-sexigt på rätt kvinna, men det kan bli fel och malplacerat också...

Jeansen blir så iögonfallande att de får tänka till extra på vad de slänger på sig i de övre regionerna!
Citera
2025-10-30, 20:08
Medlem
Jeans-märken som är överpris-satta finns i överflöd, men är de värda priserna?!

Dyra betyder inte alltid snygga och - för individen - passande, men det kanske är känslan att stoppa ner benen i ett par
7 For All Mankind för tre tusen spänn som är kittlande?

I slutändan är jeans bara just jeans; inte många "på gatan" lägger dock märke till din stora ekonomiska uppoffring för att svassa runt i dem...

Själv vill jag ogärna passera tusenlappen vid jeans-köp, och då ska jag ha övervägt noga om man verkligen vill pytsa det för "bara jeans".
Citera
2025-11-10, 12:03
Medlem
brianmolkos avatar
Vore bra med knappar där fram också
Citera
2025-11-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vore bra med knappar där fram också

Syftar du på klassisk 501-knäppning, eller frontade (synliga) knappar i den s k "gylfen"?
Citera
2025-11-16, 11:47
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Syftar du på klassisk 501-knäppning, eller frontade (synliga) knappar i den s k "gylfen"?

Bådeoch, de håller bättre... känns som de andra bara är en del av fastfashion, går de sönder osv
Citera
2025-11-20, 16:24
Medlem
På rätt jeans-modell kan "buttons" även pryda ett par utanpåliggande framfickor snyggt, och t ex upptill bak i midjehöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in