2025-09-26, 15:21
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Tyvärr är det ett ”hål” i föräldrabalken för just de fall när mamman vägrar uppge pappa. Men det ligger en motion om att täppa till detta:

En man som tror sig vara far till ett barn kan alltså inte kräva att en undersökning görs för att ta reda på om han är barnets biologiska pappa.

Hans enda möjlighet är att få socialnämnden att begära ett faderskapstest. Män som vill häva sitt faderskap har däremot rätt att kräva detta. Dagens lagstiftning kan vara ett oöverstigligt hinder för de män som vill ta ansvar för sitt barn där mamman inte vill samarbeta. Det är orättvist och främjar inte jämställdhet mellan män och kvinnor. Därför bör skrivningen korrigeras.

Motionen från 2017 fick avslag så det har ju varit aktuellt tidigare.
Verkligen inte rättvist.

Hoppas på att hålet täpps till så att båda föräldrarna automatiskt får samma rättigheter!

Antar att i detta fallet fanns det så mycket bevis så att socialnämnden kunde tvinga Nicci så att ett DNA-test kunde utföras, kanske kan detta bli en vägledning om att det behövs en ändring för nu har en liten flicka förlorat 2 år med sin pappa.
Citera
2025-09-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Motionen från 2017 fick avslag så det har ju varit aktuellt tidigare.
Verkligen inte rättvist.

Hoppas på att hålet täpps till så att båda föräldrarna automatiskt får samma rättigheter!

Antar att i detta fallet fanns det så mycket bevis så att socialnämnden kunde tvinga Nicci så att ett DNA-test kunde utföras, kanske kan detta bli en vägledning om att det behövs en ändring för nu har en liten flicka förlorat 2 år med sin pappa.
Verkstad vill man ju givetvis tänka nu när det som var problemet är löst.
Detta kan dom ju inte lösa bara dom två, dom måste ju ha det folket som jobbar med såna här saker med sig tills dom kan skriva under båda två på en bindande överenskommelse.
Till Tronxon var detta, citerade fel person.
Citera
2025-09-26, 15:51
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tronxon
Spännande om se om det blir snack eller faktiskt verkstad av det hela. Har ju inte funkat så bra hittills med samarbete från N’s håll.

Speciellt efter att hon en stund efter A’s text var tvungen att pränta in V som ”pappa” på tvn. Tror hon går runt som en papegoja och upprepar Viktor som pappa precis i detta nu. Ännu mera kommer C att få höra V som pappa, speciellt innan C fått chans att träffa A. Allt för att jäklas.

Hon använder C i sitt spel. Hon är fantastiskt söt i videon men med tanke på allt som skedde igår är den samtidigt riktigt obehaglig. Såg många ifrågasättande kommentarer på hennes TikTok men som snabbt raderades.

Hade jag varit V skulle jag känt alltihop otroligt olustigt.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-09-26 kl. 15:59.
Citera
2025-09-26, 16:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Hon använder C i sitt spel. Hon är fantastiskt söt i videon men med tanke på allt som skedde igår är den samtidigt riktigt obehaglig. Såg många ifrågasättande kommentarer på hennes TikTok men som snabbt raderades.

Hade jag varit V skulle jag känt alltihop otroligt olustigt.
Tyvärr gör han nog inte det då han själv la ut på chiara på sin story att pappa är bäst.
Även om V tyckte det var gulligt så tycker jag det är jävligt osmakligt .
Då det finns en pappa som just fått grönt tecken på att han är Cs pappa trots alla försök N gjort för att hålla honom borta från C
Citera
2025-09-26, 16:17
Medlem
Är nog bara att vänja sig vid att C kommer ha två män involverade i sitt liv som hon kommer att kalla pappa. Två är bättre än ingen. Jag önskar iallafall samtliga lycka till för ett barn kan trots allt aldrig få för mycket kärlek. Snart har hon ju en syster också vilken hon kommer älska och bli älskad av.
Citera
2025-09-26, 16:33
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Tyvärr gör han nog inte det då han själv la ut på chiara på sin story att pappa är bäst.
Även om V tyckte det var gulligt så tycker jag det är jävligt osmakligt .
Då det finns en pappa som just fått grönt tecken på att han är Cs pappa trots alla försök N gjort för att hålla honom borta från C
Ja det gjorde han ju.

😢
Citera
2025-09-26, 16:52
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Är nog bara att vänja sig vid att C kommer ha två män involverade i sitt liv som hon kommer att kalla pappa. Två är bättre än ingen. Jag önskar iallafall samtliga lycka till för ett barn kan trots allt aldrig få för mycket kärlek. Snart har hon ju en syster också vilken hon kommer älska och bli älskad av.
Det är en sak att ha flera vuxna i sin närhet som älskar en, det kan det aldrig bli för många av. Men jag är ett skilsmässobarn sen 2 års ålder varav ena oftast smutskastade den andra föräldern, och jag tog alltid det på mig. Det var som att det träffade mig i hjärtat. Kanske för att jag är en del av min mamma?

Kände mig alltid älskad, perfekt att ha dubbelt av firanden m.m. Men känslan av att det ena föräldern inte duger och viljan att jag ska kalla hans fru för mamma var hemsk. Jag sa aldrig hur jag kände.

Säger inte att det är så för alla men för mig var det så. Hört flera dela samma upplevelse.
Så jag hoppas inte att dessa kommer syssla med samma sak.
Citera
2025-09-26, 17:01
Medlem
Citat:
Det är en sak att ha flera vuxna i sin närhet som älskar en, det kan det aldrig bli för många av. Men jag är ett skilsmässobarn sen 2 års ålder varav ena oftast smutskastade den andra föräldern, och jag tog alltid det på mig. Det var som att det träffade mig i hjärtat. Kanske för att jag är en del av min mamma?

Kände mig alltid älskad, perfekt att ha dubbelt av firanden m.m. Men känslan av att det ena föräldern inte duger och viljan att jag ska kalla hans fru för mamma var hemsk. Jag sa aldrig hur jag kände.

Säger inte att det är så för alla men för mig var det så. Hört flera dela samma upplevelse.
Tror alla vill flickorna väl, både C och lillasyster. Och då utgår man ju från att ingen pysslar med sånt som du fick uppleva. Då kommer det ju inte fungera, vilket jag är säker på att alla vill att det skall göra.
Citera
2025-09-26, 17:08
Medlem
Citat:

Tror du bör vara tydlig med att det är på Chiaras mammas sida smutskastning mot A pågått och pågår!

Du vet vissa här och familjen H tar varje tillfälle i akt att gaslighta med sin härskarteknik och lögner.

Till motsats mot dem har A inte en endast gång snackat skit om dem offentligt även om jag tycker att han har all anledning till MEN aldrig gjort!!

En empatisk person som sträckt ut sin hand för dotterns skull, otroligt fint. Sättet hans mamma skriver på är minst lika fint.
Citera
2025-09-26, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Tror alla vill flickorna väl, både C och lillasyster. Och då utgår man ju från att ingen pysslar med sånt som du fick uppleva. Då kommer det ju inte fungera, vilket jag är säker på att alla vill att det skall göra.

Man får verkligen hoppas att det inte bara är spel för galleriet från er sida. Bara för par dagar sedan lät det tvärtom. Kan det vara så att de blivit outade för just det de är, oempatiska manipulativa lögnare och nu har ögonen på sig, inte en dag för tidigt🙏🙏🙏🙏

Var inte alls länge sedan som de smutskastade och nedvärderade hennes pappa i podden och hjärntvätta henne (med allt tjat och ber henne upprepa, äckligt faktiskt hur de manipulera detta stackars barn istället för att låta henne säga det organiskt) med att kalla en person pappa hon knappt känt i 6 månader. Är det så du menar?

Hade N haft empati och hjärnceller så hade hon lärt henne säga pappa V istället så det inte blir någon form av förvirring för stackars C senare.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-09-26 kl. 17:23.
Citera
2025-09-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Man får verkligen hoppas att det inte bara är spel för galleriet från er sida. Bara för par dagar sedan lät det tvärtom. Kan det vara så att de blivit outade för just det de är, oempatiska manipulativa lögnare och nu har ögonen på sig, inte en dag för tidigt🙏🙏🙏🙏

Var inte alls länge sedan som de smutskastade och nedvärderade hennes pappa i podden och hjärntvätta henne (med allt tjat och ber henne upprepa, äckligt faktiskt hur de manipulera detta stackars barn istället för att låta henne säga det organiskt) med att kalla en person pappa hon knappt känt i 6 månader. Är det så du menar? Hade N haft empati och hjärnceller så hade hon lärt henne säga pappa V istället så det inte blir någon form av förvirring för stackars C senare.
Du blandar före och efter.
Jag har hela tiden skrivit vad jag vet och fortfarande vet.
En dag tvingas faderskapet igenom oavsett om du vet vad du vet och jag vet vad jag vet. Nu är vi vid den tidpunkten. Och då utgår jag från att alla gör allt för att flickorna ska må bra. Sen att vi andra än dom det berör (samtliga) har åsikter om vad som är bäst osv är ju bara åsikter.

Nu kallar C ändå V för pappa och hur du tycker det ska lösas framåt vet ju inte jag Men som jag alltid har sagt så kan man kalla flera män som tar hand om och uppfostrar en för pappa. A är ju inte mindre värd som pappa eller i den rollen bara för att det finns en till.
Men vill du fortsätta även fast det är fastställt nu att snacka om flickans mamma så vassego. Jag hoppar inte på det tåget men jag kommer gärna skriva om allt positivt jag ser om N, V, C och förhoppningsvis även A inom snar framtid 🙏

Svårt att ta dig på allvar ibland då du blandar du, er, hon och diverse namn och gud vet allt om mig. Jag är jag och inte flera olika personer 😁

Dom är väl alltid outade? Av alla ink sig själva.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-09-26 kl. 17:43.
Citera
2025-09-26, 17:50
Medlem
Shattereds avatar
HEJA ANDREAS! Äntligen något positivt!
Såg att Celine tillochmed kommenterat fint till honom, vilket betyder ändå att hon måste vetat hur det varit?

Men så konstigt och "märklig" tajming det blir när Nicci lade ut om att Chiara säger pappa till Victor och pushat det nu senast på kort tid. Som någon skrev och var inne på.
Får lite ont i magen av det.

Inte för det är fel att kalla en person som inte är biologisk pappa för pappa, men iom det finns en riktig pappa som vill vara pappa till sin dotter så blir det ju lite märkligt.

Nu är Chiara så pass liten så hon kan nog kalla Andreas för pappa med om hon får börja träffa honom, så får hon lära sig med tiden vad det faktiskt betyder..för klart hon kan ha en styvpappa med..men som sagt, märkligt hur "pappa", "pappsen" pushats på i Niccis senaste inlägg.... sammanträffande? I think not

Edit: såg nu hon kallar Victors pappa för farfar med, i inlägget för några minuter sen..herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in