2025-09-26, 15:02
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Alla mynt har två sidor men aldrig vem som är biologisk pappa. Synd han krävde DNA som sagt innan bekräftelse. Bortkastad ev tid med sin dotter bara.
Hon har inte varit otrogen som du vet men du trodde inte på henne.

Att nu Andreas är pappa till Chiara är fastställt.

Men hur kan man veta säkert om någon varit otrogen eller inte?

Det är två helt skilda saker.
Citera
2025-09-26, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosaurus
Idag är det fredag mina vänner och de firar vi med tacos! Äntligen har det vänt ❤️ 1111 2222 3333 4444 5555 6666 7777 8888 9999 lol

🤣👌❤️
Citera
2025-09-26, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Att nu Andreas är pappa till Chiara är fastställt.

Men hur kan man veta säkert om någon varit otrogen eller inte?

Det är två helt skilda saker.
Ja äntligen !!
Nä det vet man ju aldrig med någon men att han inte ville skriva på utan dna var ju för att han trodde att någon annan kunde vara pappan. Hon sa att hon inte hade varit otrogen och hon visste och sa hela tiden att han var pappan. Det stämde ju trots allt.
Citera
2025-09-26, 15:17
Medlem
Nicci.
Du har inte ensamrätt till eran dotter.
Från en som straffades från att ha kontakt med sin pappa; du skapar stora sår och trauman hos din dotter genom att inte låta henne ha kontakt med sin biologiska pappa. Välkomna honom. Lägg era problem bakom er. Samarbeta för eran dotters skull. Var den förebild som eran dotter behöver och som hon kommer se upp till. Hon har lika stor rätt till sin pappa som till sin mamma. Det är inte, och har aldrig varit, relevant vad du tycker om A. För detta har aldrig handlat om dig.

Grattis till dig Chiara, du har en pappa som kämpat hårt och länge för att få en kontakt med dig. Äntligen kan ha få visa sin kärlek!

Vi är många som tänker på dig, A. Snälla ge inte upp. Jag ber för att allt ska lösa sig. Vill inget hellre än att se att du får möjlighet att skapa en fin relation till din dotter.
Citera
2025-09-26, 15:19
Medlem
Citat:
Viktor har levt ut efter den bilden han vet om och tagit del av.
Nu är situationen annorlunda men framför allt förhoppningsvis bli annorlunda och då kommer både V och N agera rätt utifrån det.
Dom vill absolut inte ha drama i systrarnas liv.

Spännande om se om det blir snack eller faktiskt verkstad av det hela. Har ju inte funkat så bra hittills med samarbete från N’s håll.

Speciellt efter att hon en stund efter A’s text var tvungen att pränta in V som ”pappa” på tvn. Tror hon går runt som en papegoja och upprepar Viktor som pappa precis i detta nu. Ännu mera kommer C att få höra V som pappa, speciellt innan C fått chans att träffa A. Allt för att jäklas.
Citera
2025-09-26, 15:21
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Tyvärr är det ett ”hål” i föräldrabalken för just de fall när mamman vägrar uppge pappa. Men det ligger en motion om att täppa till detta:

En man som tror sig vara far till ett barn kan alltså inte kräva att en undersökning görs för att ta reda på om han är barnets biologiska pappa.

Hans enda möjlighet är att få socialnämnden att begära ett faderskapstest. Män som vill häva sitt faderskap har däremot rätt att kräva detta. Dagens lagstiftning kan vara ett oöverstigligt hinder för de män som vill ta ansvar för sitt barn där mamman inte vill samarbeta. Det är orättvist och främjar inte jämställdhet mellan män och kvinnor. Därför bör skrivningen korrigeras.

Motionen från 2017 fick avslag så det har ju varit aktuellt tidigare.
Verkligen inte rättvist.

Hoppas på att hålet täpps till så att båda föräldrarna automatiskt får samma rättigheter!

Antar att i detta fallet fanns det så mycket bevis så att socialnämnden kunde tvinga Nicci så att ett DNA-test kunde utföras, kanske kan detta bli en vägledning om att det behövs en ändring för nu har en liten flicka förlorat 2 år med sin pappa.
Citera
2025-09-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Motionen från 2017 fick avslag så det har ju varit aktuellt tidigare.
Verkligen inte rättvist.

Hoppas på att hålet täpps till så att båda föräldrarna automatiskt får samma rättigheter!

Antar att i detta fallet fanns det så mycket bevis så att socialnämnden kunde tvinga Nicci så att ett DNA-test kunde utföras, kanske kan detta bli en vägledning om att det behövs en ändring för nu har en liten flicka förlorat 2 år med sin pappa.
Verkstad vill man ju givetvis tänka nu när det som var problemet är löst.
Detta kan dom ju inte lösa bara dom två, dom måste ju ha det folket som jobbar med såna här saker med sig tills dom kan skriva under båda två på en bindande överenskommelse.
Till Tronxon var detta, citerade fel person.
Citera
2025-09-26, 15:51
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tronxon
Spännande om se om det blir snack eller faktiskt verkstad av det hela. Har ju inte funkat så bra hittills med samarbete från N’s håll.

Speciellt efter att hon en stund efter A’s text var tvungen att pränta in V som ”pappa” på tvn. Tror hon går runt som en papegoja och upprepar Viktor som pappa precis i detta nu. Ännu mera kommer C att få höra V som pappa, speciellt innan C fått chans att träffa A. Allt för att jäklas.

Hon använder C i sitt spel. Hon är fantastiskt söt i videon men med tanke på allt som skedde igår är den samtidigt riktigt obehaglig. Såg många ifrågasättande kommentarer på hennes TikTok men som snabbt raderades.

Hade jag varit V skulle jag känt alltihop otroligt olustigt.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-09-26 kl. 15:59.
Citera
2025-09-26, 16:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Hon använder C i sitt spel. Hon är fantastiskt söt i videon men med tanke på allt som skedde igår är den samtidigt riktigt obehaglig. Såg många ifrågasättande kommentarer på hennes TikTok men som snabbt raderades.

Hade jag varit V skulle jag känt alltihop otroligt olustigt.
Tyvärr gör han nog inte det då han själv la ut på chiara på sin story att pappa är bäst.
Även om V tyckte det var gulligt så tycker jag det är jävligt osmakligt .
Då det finns en pappa som just fått grönt tecken på att han är Cs pappa trots alla försök N gjort för att hålla honom borta från C
Citera
2025-09-26, 16:17
Medlem
Är nog bara att vänja sig vid att C kommer ha två män involverade i sitt liv som hon kommer att kalla pappa. Två är bättre än ingen. Jag önskar iallafall samtliga lycka till för ett barn kan trots allt aldrig få för mycket kärlek. Snart har hon ju en syster också vilken hon kommer älska och bli älskad av.
Citera
2025-09-26, 16:33
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Tyvärr gör han nog inte det då han själv la ut på chiara på sin story att pappa är bäst.
Även om V tyckte det var gulligt så tycker jag det är jävligt osmakligt .
Då det finns en pappa som just fått grönt tecken på att han är Cs pappa trots alla försök N gjort för att hålla honom borta från C
Ja det gjorde han ju.

😢
Citera
2025-09-26, 16:52
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Är nog bara att vänja sig vid att C kommer ha två män involverade i sitt liv som hon kommer att kalla pappa. Två är bättre än ingen. Jag önskar iallafall samtliga lycka till för ett barn kan trots allt aldrig få för mycket kärlek. Snart har hon ju en syster också vilken hon kommer älska och bli älskad av.
Det är en sak att ha flera vuxna i sin närhet som älskar en, det kan det aldrig bli för många av. Men jag är ett skilsmässobarn sen 2 års ålder varav ena oftast smutskastade den andra föräldern, och jag tog alltid det på mig. Det var som att det träffade mig i hjärtat. Kanske för att jag är en del av min mamma?

Kände mig alltid älskad, perfekt att ha dubbelt av firanden m.m. Men känslan av att det ena föräldern inte duger och viljan att jag ska kalla hans fru för mamma var hemsk. Jag sa aldrig hur jag kände.

Säger inte att det är så för alla men för mig var det så. Hört flera dela samma upplevelse.
Så jag hoppas inte att dessa kommer syssla med samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in