Citat:
Ursprungligen postat av
zebra121
Min poäng är att ALLA åsikter idag absolut inte är tillåtna. Om du på en arbetsplats tydligt bekänner att du är troende kristen eller muslim och ej stöttar abort, samkönade äktenskap, sex före äktenskapet så riskerar du vite eller att i värsta fall få en tillsägelse.
Vad i hela friden svamlar du om?
Du har åsiktsfrihet men det beror givetvis på hur du uttrycker dig. Om du far fram som nån bitter agitator, om du ägnar dig åt kränkande särbehandling med dina åsikter, om du försäker värva folk till din tro.. Du kan inte hata andra hur som haver, du kan inte kräva att be böner på arbetstid eller ha ledigt söndag...
Om du är i chefsposition men inte tar arbetsgivaransvar enligt lag och särbehandlar tex homosexuella så händer det säkerligen saker. Det finns mängder av olämplighet där troligen facket skulle få svårt att försvara dig...
Citat:
Detta strider mot den religionsfrihet som landet i många år säger sig värna om.
Du flummar i FÖR generella termer utan kontext.
Citat:
Självklart tycker alla olika men det är bara när det passar den stora massan som man får tycka olika. Epitetet religionsfrihet finns i praktiken inte längre. Därav är det diskriminering å det Grövsta. Man stiftar lagar för egen vinning endast. Inte konstigt att konservativ människor känner sig utanför eller upplever utanförskap på många arbetsplatser.
Religionsfrihet finns i högsta grad och det innebär att ingen annan ska packas på din tro.
Lika lite som att du ska prackas på muslimsk tro.
Du låter mer som ett gnälligt offer.
Citat:
På Jönköping University fanns det påtryckningar från personal och ledare att gå i Prideparaden. En hel del anställda delade inte den åsikten utan var djupt troende. Trots detta fick de på käften när de uttryckte sin åsikt. Så ska det inte vara och detta är ytterligare ett exempel.
Amsaga eller saknas kontext igen?
Ingen skulle never ever kunna få mig att gå på nån pride och definitivt inte varken lärare eller chef.
Trots att jag är helt för samkönade äktenskap.
Jag skulle inte heller se mig som ett stackars offer om jag stod upp för min sak.
Citat:
Att kunna ha en saklig dialog saknas på så otroligt många ställen i dagens värld. Är man emot abort är man inte välkommen förutom i kristna miljöer. Är man emot att barn indoktrineras sexuellt redan i förskolan blir det ett helvete. Det har vi sett och hört massor av vilket du oxå vet.
Jag har så svårt att få positiv respons när jag refererar till bibeln om homosexuella ska stenas.
Jag hittar heller inget bra forum som jag kan få prata om kvinnor som mördare när de gjort abort.
Att min 10-åriga dotter som våldtagits måste genomgå förlossning.
Att kvinnan ska vara underdånig mannen och se campus som ett ställe att hitta rätt karl istället för att erhålla utbildning.
Att svarta, högutbildade kvinnor fått sin tjänst via att stjäla en vit persons plats för att bli tagen på allvar.
Trots utbildning inom Ivy League så har de inte tillräcklig kapacitet att processa saker i hjärnan.
Jag förstår inte varför?
Varför är det bara likasinnade som attraheras av mig och Kirks åsikter?
"The LGBTQ frontline issue was focused on gay marriage, today’s Christian Nationalism is more focused on the “T” in LGBTQ. That stands for trans, by the way.
And today’s fight is just as harmful."
Ajoy A (2024) Star-Spangled Jesus: Leaving Christian Nationalism and Finding A True Faith
På tal om att ha bytt fokus så var inte abort primärfokus för evangelister på 60-talet och tidigt 70.
Visste du det?
" it was actually a Republican-nominated Supreme Court that made the decision to legalize abortion through Roe v. Wade in1973. At the time, polling showed that most evangelicals were either indifferent on the issue or supported access to abortion."
Kan detta ha nåt med Kirks issues med civil right act att göra om man sätter det i ett större kontext?