Citat:
Inställningen att mäns våld är ganska intetsägande är för det första ren bullshit.
Nån generell utredning kring varför män skjuter ihjäl folk intresserar mig inte (i den här tråden om mannen Tyler Robinson).
När genus diskuteras relaterat till våld så låter den falska kråksången enligt följande:
Transpersoner är psykiskt instabila och innan de melodramatiska är klara så är denna mindre grupp livsfarliga för allmänheten.
Nej, svarar jag - om nu genus ska diskuteras.
Beträffande genus så leder åsikten till slutsatsen att män är psykiskt instabila.
Det är nämligen män som står för nästintill allt våld, inkl våld med dödlig utgång.
Eftersom genus diskuteras så finns det ungefär lika många kvinnor som män.
Män är alltså mer psykiskt instabila än kvinnor.
Tycker du att du tillförde nåt extravagant till diskussionen?
Hur du än försöker så kommer du bita dig själv i arslet:
Det är oavsett inte varken transgender eller kvinnor som är den stora samhällsfaran.
De är även dyra i drift också.
Nu är det runt 95% män som sitter inom svensk kriminalvård och belastar skattebetalarna med enorma summor.
Siffran är nog inte så värst annorlunda i usa.
Det är 149 masskjutningar i USA (FBI's definition minst 4 döda) utförda av män 1982-2025 versus 4 kvinnor.
Det stora problemet relaterat till genus är således skjutglada män.
Jag förstår att du har svårt att processa denna sakfakta och inte vill diskutera män.
Att jag nämner män öht beror på att jag är drypande ironisk när just exakt genus åberopas.
Nån generell utredning kring varför män skjuter ihjäl folk intresserar mig inte (i den här tråden om mannen Tyler Robinson).
När genus diskuteras relaterat till våld så låter den falska kråksången enligt följande:
Transpersoner är psykiskt instabila och innan de melodramatiska är klara så är denna mindre grupp livsfarliga för allmänheten.
Nej, svarar jag - om nu genus ska diskuteras.
Beträffande genus så leder åsikten till slutsatsen att män är psykiskt instabila.
Det är nämligen män som står för nästintill allt våld, inkl våld med dödlig utgång.
Eftersom genus diskuteras så finns det ungefär lika många kvinnor som män.
Män är alltså mer psykiskt instabila än kvinnor.
Tycker du att du tillförde nåt extravagant till diskussionen?
Hur du än försöker så kommer du bita dig själv i arslet:
Det är oavsett inte varken transgender eller kvinnor som är den stora samhällsfaran.
De är även dyra i drift också.
Nu är det runt 95% män som sitter inom svensk kriminalvård och belastar skattebetalarna med enorma summor.
Siffran är nog inte så värst annorlunda i usa.
Det är 149 masskjutningar i USA (FBI's definition minst 4 döda) utförda av män 1982-2025 versus 4 kvinnor.
Det stora problemet relaterat till genus är således skjutglada män.
Jag förstår att du har svårt att processa denna sakfakta och inte vill diskutera män.
Att jag nämner män öht beror på att jag är drypande ironisk när just exakt genus åberopas.
Att män är våldsammare än kvinnor är något minsta barn vet. Ingen förnekar det. Så du slår in öppna dörrar, minst sagt. I övrigt kommer du mest med intetsägande rappakalja.
Att "transpersoner" är extremt överrepresenterade när det gäller grova våldsbrott är också uppenbart vid det här laget. Vilket inte är så konstigt efter som de lider av psykiska besvär samt ofta annammat en extrem och våldsam ideologi.
Ditt motargument är att eftersom 0,1% av befolkningen inte begår mer brott än 50% av befolkningen så finns inget att se. Det måste man vara extremt indoktrinerad (av Gudrun Schyman?) för att anse.