2025-09-26, 06:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag vet ingenting om Operation Northwoods.
Du vet nog det mesta om operationen.

T ex detta:
"Lemnitzer and the Joint Chiefs worked out a complex deception:

An aircraft at Elgin AFB would be painted and numbered as an exact duplicate for a civil registered aircraft belonging to a CJA proprietary organization in the Miami area. At a designated time the duplicate would be substituted for the actual civil aircraft and would be loaded with the selected passengers, all boarded under carefully prepared aliases. The actual registered aircraft would be converted to a drone [a remotely controlled unmanned aircraft]. Take off times of the drone aircraft and the actual aircraft will be scheduled to allow a rendezvous south of Florida."
Citera
2025-09-26, 07:49
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Du vet nog det mesta om operationen.

T ex detta:
"Lemnitzer and the Joint Chiefs worked out a complex deception:

An aircraft at Elgin AFB would be painted and numbered as an exact duplicate for a civil registered aircraft belonging to a CJA proprietary organization in the Miami area. At a designated time the duplicate would be substituted for the actual civil aircraft and would be loaded with the selected passengers, all boarded under carefully prepared aliases. The actual registered aircraft would be converted to a drone [a remotely controlled unmanned aircraft]. Take off times of the drone aircraft and the actual aircraft will be scheduled to allow a rendezvous south of Florida."
Vad har det med Pentagon att göra?
Citera
2025-09-26, 08:00
Bannlyst
Citat:
Vad har det med Pentagon att göra?
Du tyckte det var helt osannolikt att ett flygplan skulle kunna bytas ut.
Det tyckte inte USA:s högsta militärer.
Citera
2025-09-26, 08:03
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Du tyckte det var helt osannolikt att ett flygplan skulle kunna bytas ut.
Det tyckte inte USA:s högsta militärer.
Efter kraschen. Som jag skrev tidigare.

Citat:
Menar du att de på sextiotalet planerade att kapa ett passagerarflygplan, byta ut det i luften och sen krascha det in i Pentagon och efter det landa orginalplanet på annan plats och sen gasa ihjäl passagerarna, bränna dom, stycka dom och sen frakta delarna av människorna och planet till Pentagon och byta ut det felaktiga planets delar med de ditfraktade och sen sprida ut människodelar så det ser äkta ut?

Kan du beskriva hur det gått till?
Citera
2025-09-26, 08:11
Bannlyst
Citat:
Efter kraschen. Som jag skrev tidigare.

Kan du beskriva hur det gått till?
Jag tror inte det gick till på det sätt som du beskriver.
Citera
2025-09-26, 10:36
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag tror inte det gick till på det sätt som du beskriver.
Det är ju du som påstår att de bytte ut planen.
Citera
2025-09-26, 12:04
Bannlyst
Citat:
Det är ju du som påstår att de bytte ut planen.
Ja jag tror inte det var en Boeing 757 som kraschade in I Pentagon.

Enligt mig hade det funnits tusentals vittnen som sett det ifall det var ett så stort plan.
Och framförallt HÖRT det!
Senast redigerad av adaptern 2025-09-26 kl. 12:11.
Citera
2025-09-26, 12:17
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ja jag tror inte det var en Boeing 757 som kraschade in I Pentagon.

Enligt mig hade det funnits tusentals vittnen som sett det ifall det var ett så stort plan.
Och i såfall måste de riggat Pentagon efter kraschen precis som jag beskrev tidigare.

Vad väljer du, 757 eller riggad kraschsajt i Pentagon?
Citera
2025-09-26, 12:26
Bannlyst
Citat:
Och i såfall måste de riggat Pentagon efter kraschen precis som jag beskrev tidigare.

Vad väljer du, 757 eller riggad kraschsajt i Pentagon?
Det syntes varken vrakdelar eller rester av människor enligt dom första rapporterna så det verkar inte behövts någon speciell riggning.
Citera
2025-09-26, 12:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det syntes varken vrakdelar eller rester av människor enligt dom första rapporterna så det verkar inte behövts någon speciell riggning.

De första rapporterna kom från brandmän som befann sig och arbetade på Pentagons brandstation.
Andrew Allace rapporterade inom sekunder över radion att: "Foam 61 to Fort Myer. We have had a commercial carrier crash into the west side of the Pentagon at the heliport, Washington Boulevard side. The crew is OK. The airplane was a 757 Boeing or a 320 Airbus"

Att det var ett flygplan rådde det alltså inget som helst tvivel om - han identifierade till och med omedelbart rätt modell.
Citera
2025-09-26, 12:54
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Alla bilder på flygplansdelar och människodelar och det faktum att de lyckats identifiera alla passagerarna med hjälp av fynd i Pentagon.

Hur kom de dit om det inte var riggat?
Citera
2025-09-26, 13:17
Bannlyst
Citat:
Alla bilder på flygplansdelar och människodelar och det faktum att de lyckats identifiera alla passagerarna med hjälp av fynd i Pentagon.

Hur kom de dit om det inte var riggat?
Jag vet inte vem som tog DNA-prover och vem som undersökte dom, men det skulle vara väldigt lätt att fuska med förfarandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in