Citat:
Ursprungligen postat av
ekobrottsmannen
Det jag tror många glömmer när det diskuteras fram och tillbaka om varför inte faderskapet fastställdes direkt är omständigheten kring klamydia-härvan. Här finns det otroligt mycket att reda ut, varför hade N klamydia fast A inte? Jag tror däremot inte N har varit otrogen, men hur har då hon blivit smittad? Hur gick testerna innan LI till? Kan det ha blivit fel? Det är kring detta mysterium som jag tror allt detta elände börjar och kanske förklarar varför A var passiv till att först skriva på utan bekräftat DNA-test? Vilket jag ändå någonstans kan förstå i dessa omständigheter. A ska ju även enligt N:s utsago ha kallat barnet för ”horbarn” under ett bråk, har väl förmodligen att göra med att A tvivlade på om barnet verkligen var hans initialt?
Detta är såklart bara rena spekulationer, har ingen djupare insikt i detta mer än att N själv gick ut och sa att hon var smittad när hon var gravid med C, men hela situationen med klamydian är otroligt märkligt och jag är ganska säker på att där har vi startskottet till denna cirkus.
Kanske någon som vet mer?
Hon anklagade MG som var med i LI tidigare och hennes ex innan A. N anklagade honom för klamydiasmitta och misshandel. Men honom förlät hon, sagt i podden.
Håller med att allt startade där med dessa anklagelser och att N påstod att hon kommer inte kunna få barn. Han fick en chock och visste med sig att han inte varit otrogen efter LI.
Han hade tydligen oskyddat sex precis innan han gick in i huset. Väldigt klantigt. Så han trodde kanske han blev smittad då.
De tog fler tester där inne också och visade inget på någon av dem. Väldigt svårt att veta. Jag vet inte hur tillförlitliga dessa tester är🤷♀️
Sedan hade jag hört att en graviditet kan trigga viruset men det stämde tydligen inte och trodde då eftersom vissa sa att han hade haft oskyddat sex innan LI. Hans test var negativt efter N anklagade honom. Men som nämndes, den kommentaren tog de bort.