2025-09-24, 23:25
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kan du inte bara svara på min fråga, det är väl inte bara du som får ställa en massa frågor eller?

Hur många män sitter dömda för våldtäkt "bara för att någon sagt nåt"?
https://www.gp.se/ledare/gastkolumn/...0-9d62a3c9f438

finns uppgifter om det i den här artikeln som du vägrar läsa för du vill inte veta sanningen.
Citera
2025-09-24, 23:27
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Jag har aldrig haft sex med en kvinna, bara män.
hetero eller homosexuella män?
Citera
2025-09-24, 23:28
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Massor
Ge oss en källa på det bara en enda liten, hur kan ddu bara påsttå en massa saker utan någon form av bevis?
Citera
2025-09-24, 23:29
Medlem
Citat:
Att "120" män sitter dömda för våldtäkt "bara för att någon sa något" är det du som ska uppvisa källor och bevis för. Ditt påstående, din bevisbörda.

Menar du att det finns teknisk bevisning i alla fällande domar enligt samtyckeslagen?
Citera
2025-09-24, 23:30
Medlem
Citat:
Att "120" män sitter dömda för våldtäkt "bara för att någon sa något" är det du som ska uppvisa källor och bevis för. Ditt påstående, din bevisbörda.

Finns gott om källor i tråden. Bara att bläddra bakåt.
Citera
2025-09-24, 23:31
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Nja, du sa att hon nog skulle dömas för våldtäkt men jag undrar om du tycker att lagen som säger att Bea begått en våldtäkt är bra?

Jag vill klargöra att jag inte är någon juridisk expert och det är nog säkerligen inte du heller.

Jag tror att enligt lagen skulle händelsen efter det att Adam sagt till Bea att han inte vill ha hennes fingrar i anus men hon fortsätter ändå trots att hon uppfattat hans nej betraktas som våldtäkt.
Jag har egentligen ingenting emot det eftersom det är väl definitionen av våldtäkt enligt mig att man uppsåtligen utför en sexuell handling mot någons vilja. Så om Adam anmäler Bea för våldtäkt tror jag att hon skulle bli fälld och jag skulle inte ha några större invändningar mot det.

Det som eventuellt är diskuterbart och som eventuellt skulle kunna påverka min inställning är det faktum att de fortsätter att ha sex. Det skulle ju kunna tolkas som att han inte i stunden själv uppfattade det som våldtäkt utan att det kommit först senare (eventuellt under påverkan av andra som inte verkar vara helt ovanligt). Men min grundinställning är att hon faktiskt har begått en våldtäkt då hon uppsåtligen fortsatt med en sexuell handling trots att hon fått ett nej.

Hade däremot Adam varken sagt något eller aktivt fysiskt gjort något för att visa att han inte ville ha Beas fingrar i anus så hamnar vi i ett annat läge där jag blir tveksam till om det har begåtts någon våldtäkt. Speciellt om de fortsatt haft sex i frid o fröjd efter det att Bea fått ur sina fingrar.
Citera
2025-09-24, 23:31
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Det ska du inte fråga domaren om. Din försvarare kommer att slita sitt hår.
Jag frågar dig. Hur många kvinnor har du haft sex med?
Citera
2025-09-24, 23:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Borde inte du ha lika stor bevisbörda om du påstår att det inte är 120 män som gör det?
Citera
2025-09-24, 23:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Borde inte du ha lika stor bevisbörda om du påstår att det inte är 120 män som gör det?

Jag har inte påstått att 120 män inte gör det.
Citera
2025-09-24, 23:34
Medlem
Citat:
Hahahah

Guzman: alla försvarsadvokaters mardröm
Eller hur! Och särskilt i tillägg med ”Hur många kvinnor har du haft sex med?” till domaren.

Försvararen gör nog bäst i att inte låta honom öppna munnen.
Citera
2025-09-24, 23:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men då är det uttalat så eller hur. Sånt här pratar man ju om innan, speciellt om man inte känner varandra så väl. Du drar inte hem någon och tar för givet att hon är med på att bli dominerad, analsex och lite allt möjligt annat "för så fungerar kvinnor".

Yep, och jag har stött på män som legat relativt tysta, som om de hållit andan, när jag gått ner på dem. De gångerna det beteendet gjort mig osäker så har jag helt enkelt frågat om han tycker det är skönt och om han velat att jag skulle göra nåt annorlunda.

I övrigt hade jag inte legat med dem som legat helt passiva och orörliga. Avtändande, tråkigt och det hade gjort mig mycket osäker. Hade satt på en jävligt bra film istället. OM det nu inte var uttalat att det var så vi skulle ha sex/han tände på att vara passiv och bli dominerad.

Så det finns alltså ett flertal gånger som du gått ner på en kille och han legat passiv utan att du frågat om det är OK? Skulle du då ha begått våldtäkt om någon av dessa män hade anmält dig? Åtminstone oaktsam våldtäkt med något år på finkan och 150 000 kr i skadestånd?
Men Jenny!!!!!!!
Citera
2025-09-24, 23:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
https://www.gp.se/ledare/gastkolumn/...0-9d62a3c9f438

finns uppgifter om det i den här artikeln som du vägrar läsa för du vill inte veta sanningen.

Den artikeln har jag redan läst och kommenterat tidigare i tråden. Jag läste även på mer om båda fallen och har kommenterat dessa tidigare i tråden.
Senast redigerad av Jenny9 2025-09-24 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in