2025-09-24, 19:24
Medlem
Melancholymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibo19
Vet vi vem kollegan i ambulansen var? Fruktansvärt traumatiskt för denne!

Ja, för hen blir inte henne i plural.

edit: kanske ska stå obestämd form ler så...men poängen är bevarad
Senast redigerad av Melancholyman 2025-09-24 kl. 19:27.
Citera
2025-09-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Nej det där är en facerape eller någon form av diss till en sexual predator eller nåt. Aldrig att han utveckats sådär mycket på typ 7 år sedan detta fotot togs:

Det är detta fotot när han står brevid Peter Stormare.

https://imgur.com/a/bIueENo

Exakt och det ser man ju att samma person som kommer upp via denna länk
https://www.krimfup.se/articles/ambu...am-hast-haktad
Citera
2025-09-24, 19:31
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surfittan88
Till rättspsykiatrin kommer du när du är dömd till rättspsyk, om det inte är under extremt avvikande situationer under en kort period. Man åker ej fram och tillbaka till rättspsyk men däremot kan man åka in och ut från psykiatriska slutenvården. Dock är det den akuta fasen som ska behandlas och stabiliseras där, sedan förväntas det att kommun/samhället skall fånga upp denna individ som, i de flesta fall, anser sig vara frisk och normal och inte är i behov av stöd/hjälp, sen sker dessa idiotiska och meningslösa utfallen mot arbetare som endast vill vårda och hjälpa.

Jag tror du missar min poäng helt. Jag vill inte lägga skulden på någon, tvärtom så ifrågasätter jag vissa här som vill lägga skuld på läkare, psykiatrin osv. Alla människor har i slutändan ett eget jävla ansvar att se över sitt mående och ta emot hjälpen man blir erbjuden.
Jag förstår att pappan är bedrövad över vad som hänt och vad hans son har gjort men återigen så får man hjälp av psykiatrin, även om det kan vara väntetider. Men man behöver dyka upp på planerade besök, svara i telefonen, inte använda droger eller alkohol etc etc. Det är synd att Sverige inte tar ett krafttag mot potentiellt farliga personer som uppenbart inte kan se om sitt eget välmående, men vi vet också hur långt bort den önskan är från att bli verklighet.
Tyvärr finns det psykiskt sjuka människor med noll självinsikt, som vi behöver skydda andra ifrån.
Detta är troligt ett sådant fall?
Citera
2025-09-24, 19:31
Medlem
Melancholymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455
Hon kanske inte hade dött om hon varit sjuksköterska nej. Precis som att patienter inte hade dött, som dött, bara för att det sitter en outbildad människa på SOS alarm och gör felaktiga bedömningar över liv och död. Finns hur många fall som helst där fel bedömingar har gjorts av outbildad personal som slutat i dödsfall.

Jag menar att är man bara uska med en ettårig YH-utbildning och jobbar på ambulansen då är man i princip outbildad.

Det här fallet kan vara första fallet av många. Åtgärder som flaggning och skyddsutrustning, som det säkert kommer bli krav på, kommer bara att öka polariseringen mellan patient och sjukvårdspersonal.

Vad man behöver som sjukvårdspersonal är en ordentlig utbildning, empati, förmåga att läsa av patienter och förmåga att kommunicera och nå fram. Och så får man inte glömma bort att vi alla är människor och vi alla kan bli sjuka och kan behöva hjälp ibland.

Varför får inte ambulanspersonal bära vapen?

Förutom det uppenbara att någon tar vapnet, en måste isåfall sjukvårds o den andra stå bredvid beroende på situation.
Senast redigerad av Melancholyman 2025-09-24 kl. 19:52.
Citera
2025-09-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Tyvärr finns det psykiskt sjuka människor med noll självinsikt, som vi behöver skydda andra ifrån.
Detta är troligt ett sådant fall?

Ja, sorgligt och fruktansvärt tragiskt.
Citera
2025-09-24, 20:29
Medlem
*elena är extremt eftersökt i den här tjänsten. Denna månad har vi hittills lämnat ut information om henne vid 6380 tillfällen.
De flesta som söker efter *elena i den här tjänsten befinner sig i Stockholm.

Mr. Koll
Citera
2025-09-24, 20:35
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Hon var en mkt erfaren amb.sjukv med 25 års erfarenhet. Hon har säkerligen mött 100 tals personer med psykisk ohälsa och visste hur man skulle bemöta dessa.
Hon hade säkerligen gått/utbildats i psykiatri i ambulanssjukvårdens/regionens olika utbildningsprogram som finns.

Jag hade hellre jobbat med en erfaren amb.sjukv med många års erfarenhet av människor än en nyexad ssk som knappt träffat människor i sitt arbetsliv.
Jag håller med, erfarenhet är mycket värt.
Citera
2025-09-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Var offret 47 år gammal dam och bodde på N*bruksvägen i Hudiksvall?
*=y.

Vadå gammal dam? Vad är du själv, 14?
Citera
2025-09-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Hon hade en Golden Retriever och den hunden står registrerad på Mr.Koll med 47-åriga Helen@.

Men inte på ratsit? Konstigt
Citera
2025-09-24, 21:10
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Men inte på ratsit? Konstigt

Eftersom hon är registerad som avliden där så försvinner väl sånt?
Citera
2025-09-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Eftersom hon är registerad som avliden där så försvinner väl sånt?
Nej knappast tex fordon står ju kvar ändå!
Och någon hund fanns inte registrerad på adressen för några dagar sedan när H*l*na fortfarande stod som levande.
Citera
2025-09-24, 22:00
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Nej knappast tex fordon står ju kvar ändå!
Och någon hund fanns inte registrerad på adressen för några dagar sedan när H*l*na fortfarande stod som levande.

Jodå, hunden stod registrerad på ratsit med namn och allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in