2025-09-24, 18:06
Medlem
Företaget som ligger bakom alla "ortensäljare" i parmesanstånd utanför livsmedelsbutiker och som ligger i Spånga är Gustomera AB.

Hittar ni nåt skoj på det?
Citera
2025-09-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag vet vad pitabröd är, det behöver du inte oroa dig för eller förklara för mig. Jag förstod bara inte meningen du skrev som jag citerade. Du kanske inte är svenskfödd?

Aha.
Min jävla mobil skriver om var tredje ord jag skriver. Ibland missar jag att ändra.

”I parti och minut”
Citera
2025-09-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Företaget som ligger bakom alla "ortensäljare" i parmesanstånd utanför livsmedelsbutiker och som ligger i Spånga är Gustomera AB.

Vet vi att det är det företaget som fått dåd riktade mot sig? En explosion var i och för sig i en lokal i just Spånga, och VD:n bor i Järfälla där också en explosion har skett.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-09-24 kl. 18:19.
Citera
2025-09-24, 18:25
Medlem
Klart de är penningtvätt, han tattoti har fixat en gofundme page för att kunna dra till Indien nu när som helst , bara det har han fått in runt 10k för , vem i helvete som är normalfuntad skulle ge ärliga pengar till en sån sak
Citera
2025-09-24, 19:29
Medlem
Citat:

Omsätter 50 millar

https://www.merinfo.se/foretag/Gusto.../2kibgav-27nb8
Citera
2025-09-24, 20:18
Medlem
Dom körde jobbannonser på sociala medier rätt nyligen.

Sökandes personuppgifter samlades glatt in via ett Google Docs… Antar att dom inte vet vad GDPR är.
Citera
2025-09-24, 20:20
Medlem
Citat:
Vet vi att det är det företaget som fått dåd riktade mot sig? En explosion var i och för sig i en lokal i just Spånga, och VD:n bor i Järfälla där också en explosion har skett.

Nej det är jag inte säker på att det är, även om mycket talar för det. Man lär vara störst inom sitt gebit, finns det ens fler som säljer ost på detta sätt? Då räknar jag inte med marknader och liknande. Dyr ost och ytterst tveksamma försäljningsmetoder från han Tatoti. Lurade på kunder dubbla mängden ost flertalet gånger.
Citera
2025-09-24, 20:23
Medlem
Citat:
Lurade på kunder dubbla mängden ost flertalet gånger.
Det är en klassiker hos torgförsäljare, vare sig de är svenskfödda eller inte.
Citera
2025-09-24, 21:02
Medlem
Citat:
Det är en klassiker hos torgförsäljare, vare sig de är svenskfödda eller inte.

Nej inte sådär. Jag har köpt ost på marknader, torg och saluhallar. Jag har t.o.m köpt ost av dessa Gustomera AB. Ingen har någonsin fulat sig så grovt som han gjorde. Ingen skam. Sen nämnde jag ingenting om invandrare el svenskar. En svensk ostförsäljare skulle dock aldrig hålla på sådär. Men sen är den där Tatoti ingen ostförsäljare på riktigt heller.

De hävdar att osten är lagrad 40 mån, vad man har för bevis för detta vet jag inte? Jag antar att märkning finns på det större osthjulen. Läste recensioner där flera klagat på ost som möglat efter kort tid i kylskåpet.

40 mån parmesan är dyr, nu minns jag inte deras pris mer än att det är väldigt dyrt. Osten är inte dålig, tvärtom, men det känns som att du får en bättre ost för samma peng hos en riktig osthandlare.
Senast redigerad av KrimHist 2025-09-24 kl. 21:05.
Citera
2025-09-25, 01:24
Medlem
Citat:
Nej inte sådär. Jag har köpt ost på marknader, torg och saluhallar. Jag har t.o.m köpt ost av dessa Gustomera AB. Ingen har någonsin fulat sig så grovt som han gjorde. Ingen skam. Sen nämnde jag ingenting om invandrare el svenskar. En svensk ostförsäljare skulle dock aldrig hålla på sådär. Men sen är den där Tatoti ingen ostförsäljare på riktigt heller.

De hävdar att osten är lagrad 40 mån, vad man har för bevis för detta vet jag inte? Jag antar att märkning finns på det större osthjulen. Läste recensioner där flera klagat på ost som möglat efter kort tid i kylskåpet.

40 mån parmesan är dyr, nu minns jag inte deras pris mer än att det är väldigt dyrt. Osten är inte dålig, tvärtom, men det känns som att du får en bättre ost för samma peng hos en riktig osthandlare.
Menar inte att de skulle ljuga eller egentligen luras, mer att torghandlare gärna öser ner mer i påsen än vad man tänkt sig, och naturligtvis tar betalt för allt.

Har du aldrig sett hur osthandlaren gärna flyttar kniven lite när du bestämt dig för hur stor bit du vill ha? Hur torghandlaren stoppar ner en persika eller två till efter att du sagt till att det räcker? Så har det alltid fungerat vid försäljning av lösvikt.
Citera
2025-09-25, 13:16
Medlem
Citat:
Menar inte att de skulle ljuga eller egentligen luras, mer att torghandlare gärna öser ner mer i påsen än vad man tänkt sig, och naturligtvis tar betalt för allt.

Har du aldrig sett hur osthandlaren gärna flyttar kniven lite när du bestämt dig för hur stor bit du vill ha? Hur torghandlaren stoppar ner en persika eller två till efter att du sagt till att det räcker? Så har det alltid fungerat vid försäljning av lösvikt.

Absolut. Men när en kund ber om en bit för ca 250 kr skär man inte upp en för 600 kr. Det var så han jobbade.
Citera
2025-09-25, 14:37
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Handlar alla trådar om brott mot ett och samma företag/person/personer i företaget?

Import av italienska ostar, såg jag någonstans. Kan det handla om de där säljarna som åker runt och säljer parmesan på torgen? Har alltid fått dåliga vibbar av dem.

Edit, såg att jag vad pucktvåa om den teorin.
Är permesan slang för cocain eller är jag för gammal för att hänga med?

Flera av dessa länkade trådar ovan handlar om droger.

Det ända rimliga är att det är olika ligor med butiks- eller importfronter som tvättar pengar eller smugglar in droger.

Eller vad vet jag, är permesan det nya vita i Södra Ängby? 1000kr/gram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in