2025-09-20, 22:05
Medlem
Hahahahaha misstänker du sov gott 😅
Citera
2025-09-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
o fyfan ad trött jag blev. *Gonatnt flashback blev helt men tog ett tag kan knappt se längre de fan gonatt. De funkar kan knappt gå men tagit lyrica druckit gaska mycket

Lever du?
Citera
2025-09-24, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Lever du?

Jag lever...Dumt som fan man lever som man lär!
Citera
2025-09-24, 17:20
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Jag lever...Dumt som fan man lever som man lär!
Det glädjer mig, blev riktigt orolig där.
Sköt om dig.
Citera
2025-09-28, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det glädjer mig, blev riktigt orolig där.
Sköt om dig.

Du med Morfar! Hade käkat och även lagt några 200mg'are tram i lösningen al'a 1000mg vilket jag inte ville skriva då de outar mig lite men yeah. Bajs piller tramadol! Men nog fan funka det eftersom jag har kli sår över hela kroppen ser ut som jag krypit i taggbuskar men de är jag som kliat. Tyvärr.

Trippel filtrering men den var fortfarande grumlig.
Senast redigerad av ruttenfimp 2025-09-28 kl. 19:18.
Citera
2025-09-28, 19:41
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Du med Morfar! Hade käkat och även lagt några 200mg'are tram i lösningen al'a 1000mg vilket jag inte ville skriva då de outar mig lite men yeah. Bajs piller tramadol! Men nog fan funka det eftersom jag har kli sår över hela kroppen ser ut som jag krypit i taggbuskar men de är jag som kliat. Tyvärr.

Trippel filtrering men den var fortfarande grumlig.
Låter som det är hög tid att dra i bromsen.
Lättare sagt än gjort, jag vet, men försök iaf.
Citera
2025-09-28, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Låter som det är hög tid att dra i bromsen.
Lättare sagt än gjort, jag vet, men försök iaf.

Maskarna smaskar redan på mig. Kollar på demonerna men de spottar mest på mig. Antar att att det är nu eller aldrig.
Citera
2025-10-18, 01:33
Medlem
marklyft100s avatar
Jag har nu äntligen fått tag på en långtidsverkande benso efter att länge ha ätit alprazolam (då det varit det enda att tillgå). Naturligtvis har toleransen skjutit i höjden och vissa dagar kunde jag ligga på 15-20mg. Det har hänt att jag flippat ur och tagit över 100mg, skadat mig själv m.m.

Äter nu klonazepam 4mg/morgon + 4mg/kväll. Helt utan toleransutveckling. Men nu till saken:

Jag saknar diazepam och muskelavslappningen jag får av det. Känns som att man bara flyter fram och allt rullar på. Substansen i sig fungerar alltså bättre på mig än klonazepam i vissa avseenden. Det jag oroar mig för främst är ekvivalens av potens/styrka och toleransutveckling (som jag inte märker av på klonazepam), och då också i ekonomiskt perspektiv. Båda ligger på ungefär samma pris, men om jag måste ta fler tabletter blir det mycket dyrare och inget jag har råd med.

Nu äter jag 4 tabletter per dag. 4x2mg (morgon + kväll). Hur ska jag gå tillväga för att byta till diazepam? Kommer jag märka av en större toleransutveckling även om jag håller mig till mina doser? Kan jag istället kanske ta 20mg diazepam morgon och 20mg kväll? Känns som jag skulle behöva det dubbla.

Är så vilsen. Kanske ska testa? Jag vet inte. Nån som har erfarenhet och kan det bättre får gärna hjälpa till. Jag har själv stor erfarenhet av benzo, men jag har slutat missbruka det utan använder det endast i medicinskt syfte och planen längre fram är att trappa ut helt, men det hör ej till ämnet här bör tilläggas.

Alla svar uppskattas.
Citera
2025-10-18, 12:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Jag har nu äntligen fått tag på en långtidsverkande benso efter att länge ha ätit alprazolam (då det varit det enda att tillgå). Naturligtvis har toleransen skjutit i höjden och vissa dagar kunde jag ligga på 15-20mg. Det har hänt att jag flippat ur och tagit över 100mg, skadat mig själv m.m.

Äter nu klonazepam 4mg/morgon + 4mg/kväll. Helt utan toleransutveckling. Men nu till saken:

Jag saknar diazepam och muskelavslappningen jag får av det. Känns som att man bara flyter fram och allt rullar på. Substansen i sig fungerar alltså bättre på mig än klonazepam i vissa avseenden. Det jag oroar mig för främst är ekvivalens av potens/styrka och toleransutveckling (som jag inte märker av på klonazepam), och då också i ekonomiskt perspektiv. Båda ligger på ungefär samma pris, men om jag måste ta fler tabletter blir det mycket dyrare och inget jag har råd med.

Nu äter jag 4 tabletter per dag. 4x2mg (morgon + kväll). Hur ska jag gå tillväga för att byta till diazepam? Kommer jag märka av en större toleransutveckling även om jag håller mig till mina doser? Kan jag istället kanske ta 20mg diazepam morgon och 20mg kväll? Känns som jag skulle behöva det dubbla.

Är så vilsen. Kanske ska testa? Jag vet inte. Nån som har erfarenhet och kan det bättre får gärna hjälpa till. Jag har själv stor erfarenhet av benzo, men jag har slutat missbruka det utan använder det endast i medicinskt syfte och planen längre fram är att trappa ut helt, men det hör ej till ämnet här bör tilläggas.

Alla svar uppskattas.

40 mg diazepam om dagen är nog över medicinsk dos, visst? När jag åt diazepam medicinskt så låg jag mellan 2.5 mg - 10 mg om dagen. 5 mg tabletter jag kunde dela på hälften.
Citera
2025-10-18, 15:08
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
40 mg diazepam om dagen är nog över medicinsk dos, visst? När jag åt diazepam medicinskt så låg jag mellan 2.5 mg - 10 mg om dagen. 5 mg tabletter jag kunde dela på hälften.
2,5mg är väl ändå lite lågt? Jag har recept på just stess och har både 5mg och 10mg utifall att det är lite extra mörkt en dag och 5mg ej hade gett tillräcklig ångestdämpning så blir det en 10a istället men ja, 40mg är mer pundardoser, har aldrig träffat nån som haft såna doser utskrivna
Citera
2025-10-18, 15:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
2,5mg är väl ändå lite lågt? Jag har recept på just stess och har både 5mg och 10mg utifall att det är lite extra mörkt en dag och 5mg ej hade gett tillräcklig ångestdämpning så blir det en 10a istället men ja, 40mg är mer pundardoser, har aldrig träffat nån som haft såna doser utskrivna

5 mg om dagen. 2.5 mg på morgon och 2.5 på eftermiddagen... för mig funkade det bra. Ibland lite högre dos. Inte mer än 10 mg på en dag iaf
Citera
2025-10-18, 15:23
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
5 mg om dagen. 2.5 mg på morgon och 2.5 på eftermiddagen... för mig funkade det bra. Ibland lite högre dos. Inte mer än 10 mg på en dag iaf
Ah ok, trodde du menade 2,5 om dan hahah. Jo men en sådan uppdelning ligger helt inom det normala dosintervallet. Ärligt talat rätt sällsynt att man får 10mg som fast dos en gång per dag, 5mg brukar vara standard här i landet lagom. Dock blir man fundersam över vad 2mg tabletterna ens tjänar för syfte, epileptiska anfall å liknande kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in