2025-09-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Men om han går till ett skepp som har vind i seglen så tjänar han mer än vad han gick ifrån.
Det är nog ytterst få som vill eller får stanna kvar när lönsamheten sjunker.

Detta gäller naturligtvis privatpersoner i arbete, eftersom de flesta anställda inte kan ha fler än ett jobb. Skillnaden är att ett företag kan ha fler än en investering/ett projekt. Således genomför man alla projekt som är lönsamma, inklusive de projekt där lönsamheten faller.
Citera
2025-09-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Detta gäller naturligtvis privatpersoner i arbete, eftersom de flesta anställda inte kan ha fler än ett jobb. Skillnaden är att ett företag kan ha fler än en investering/ett projekt. Således genomför man alla projekt som är lönsamma, inklusive de projekt där lönsamheten faller.
Förr eller senare är det faktiskt dags att göra sig av med program innan de ger minus i kassan. Programmet har tappat i värde för tittarna och intäkterna minskar. Det kanske vänder lite nu om fler köper deras streamingtjänster för att knäppa trump på näsan. Men sen då?
Citera
2025-09-23, 19:07
Medlem
Citat:
Förr eller senare är det faktiskt dags att göra sig av med program innan de ger minus i kassan. Programmet har tappat i värde för tittarna och intäkterna minskar. Det kanske vänder lite nu om fler köper deras streamingtjänster för att knäppa trump på näsan. Men sen då?

Nejdu - du gör inte dig av med något så länge det tjänar pengar för dig i förhållande till kapitalkostnader (vilket också inkluderar kapitalmarknadsplaceringar). Det enda undantaget är om det finns något annat projekt som är ömsesidigt uteslutande, och ger högre vinst. Det är bara det att det inte finns något som tyder på att något sådant projekt skulle existera i ABCs fall. Tvärtom vill man nog kapitalisera på Kimmels renommé så länge man får ha kvar honom - han har nämligen hintat på att pensionera sig, och kommer ha möjlighet att göra detta i maj när hans nuvarande kontrakt går ut.

Vad du definitivt inte gör är att lägga ner ett program mitt i säsongen, så att du får betala programledarens svinhöga lön och vissa andra utgifter till maj nästa år utan att få in reklamintäkterna för det.
Citera
2025-09-23, 19:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det är ju inte särskilt imponerande när individer hemma, iklädda mjukisbyxor och med bara en kamera och en mikrofon vid datorn, har i princip lika många prenumeranter... till en bråkdel utav kostnaden ABC exempelvis betalar Kimmel och hela hans team.

https://www.youtube.com/@penguinz0

Nej det är ju mycket hur bra tittare dessa är sett till att köpa från reklam osv. Trump sket ju i alla dessa talkshows för de är värdelösa i dag sett till det nya med poddar etc.

Kimmel är väl den sista av dessa som hänger kvar. Precis över ytan. Men han är ju snart 60 och lär ju inte öka direkt i räckvidd.

Återstår att se hur han kommer bemöta det där. En vinst för yttrandefrihet vore ju rätt skrattretande då ingen har begränsat hans sådana. Hans arbetsgivare tyckte bara att de kanske också inte bara vill ha feta dems som tittare...
Citera
2025-09-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej det är ju mycket hur bra tittare dessa är sett till att köpa från reklam osv. Trump sket ju i alla dessa talkshows för de är värdelösa i dag sett till det nya med poddar etc.

Kimmel är väl den sista av dessa som hänger kvar. Precis över ytan. Men han är ju snart 60 och lär ju inte öka direkt i räckvidd.

Återstår att se hur han kommer bemöta det där. En vinst för yttrandefrihet vore ju rätt skrattretande då ingen har begränsat hans sådana. Hans arbetsgivare tyckte bara att de kanske också inte bara vill ha feta dems som tittare...

Vad gäller "kvaliteten" på tittare ligger ju Kimmel bra till, som verkar leda talkshowerna vad gäller tittande bland 18-49-åringar, som ju är den grupp som reklamköpare värdesätter högst...
Citera
2025-09-23, 19:21
Medlem
Citat:
Nejdu - du gör inte dig av med något så länge det tjänar pengar för dig i förhållande till kapitalkostnader (vilket också inkluderar kapitalmarknadsplaceringar). Det enda undantaget är om det finns något annat projekt som är ömsesidigt uteslutande, och ger högre vinst.
Skeppet man går till istället för det sjunkade mao.

Citat:
Det är bara det att det inte finns något som tyder på att något sådant projekt skulle existera i ABCs fall. Tvärtom vill man nog kapitalisera på Kimmels renommé så länge man får ha kvar honom - han har nämligen hintat på att pensionera sig, och kommer ha möjlighet att göra detta i maj när hans nuvarande kontrakt går ut.

Vad du definitivt inte gör är att lägga ner ett program mitt i säsongen, så att du får betala programledarens svinhöga lön och vissa andra utgifter till maj nästa år utan att få in reklamintäkterna för det.
Och det är ett problem för ABC att vara i klorna på en person. vad är grejen med late night TV när allt ändå streamas. jag tror de flesta TVbolag mest vill producera TVserier. jag tor inte netflix har någon late night talk show?
Citera
2025-09-23, 19:26
Medlem
Citat:
Nu undviker du poängen igen. Frågan är inte om det är en "normal händelse", eller om det har skett efter ett mord. Det verkar inte som att uttalandet verkligen är så kontroversiellt, eftersom inte ens den permanent kränkta näthögern tog upp drevet under det första dygnet. En av näthögerns husbiblar, Breitbart, nämnde uttalandet bara i förbigående när man klagade på ett annat segment i programmet.

Den andra frågan är huruvida avstängningen orsakats av Brendan Carr's uttalanden i Benny Johnson's podcast. Det verkar så, eftersom ABC ställde in programmet strax före inspelningen av onsdagens program och efter Carrs uttalanden. ABCs chefer hade inte tyckt att det Kimmel hade sagt hade gått över någon gräns, men blev sedan rädda när det stod klart att det förelåg en risk för att utsättas för repressalier av regeringen.

Du kan alltså försöka blanda bort korten med långrandiga haranger om hur hemska demokrater är, eller dra upp andra, helt orelaterade avstängningar av programledare, men det understryker ju bara ytterligare att du är oförmögen att ge svar på tal i den här frågan.

Det är kontroversiellt eftersom den här tråden finns. Det är något som diskuterats överallt i världen framförallt i USA.

Det säger sig självt. Så fungerar logik och verkligheten.

Nu erkänner Google också att man använt sig av riktig censur efter press från Biden-administrationen.

Ni är helt enkelt emot demokrati och yttrandefrihet.

Auktoritära monster helt utan mänsklighet och stolta över det.

ABC tog tillbaka Kimmel av ren girighet.

Nexstar och Sinclair gör det inte sannolikt då de inte går att bojkotta lika lätt av vänsterextremisterna.

De bojkottade alltså Disney FÖR att de stängde av en psykopat och mytoman, en av världshistoriens ondaste människor någonsin. Inte FÖR att de INTE stänger av honom. Sorgliga och trasiga själar.
Senast redigerad av 1ulvius9 2025-09-23 kl. 19:31.
Citera
2025-09-23, 19:29
Medlem
Citat:

Som jag precis skrev så måste det finnas ett sådant. Det gör det inte för ABC, som inte kan trolla fram någon med ett liknande namn i branschen som Kimmel före att Colbert avslutar sitt program, det också i maj.

Och skulle man mot förmodan hitta någon skulle kalkylen ändå rasa på att man då likväl måste betala Kimmel fram till slutet av hans kontrakt.

Citat:
Och det är ett problem för ABC att vara i klorna på en person. vad är grejen med late night TV när allt ändå streamas. jag tror de flesta TVbolag mest vill producera TVserier. jag tor inte netflix har någon late night talk show?

Som jag redan skrivit, personen de är "i klorna på" drar in mängder med reklamintäkter till företaget. Och medan ABC och ffa Disney naturligtvis rör sig mot streaming, dikterar ju vinstintresset att man stannar kvar i etern så länge det är lönsamt. Det ena utesluter ju inte det andra.
Citera
2025-09-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det är kontroversiellt eftersom den här tråden finns. Det är något som diskuterats överallt i världen framförallt i USA.

Det säger sig självt. Så fungerar logik och verkligheten.

Nu erkänner Google också att man använt sig av riktig censur efter press från Biden-administrationen.

Ni är helt enkelt emot demokrati och yttrandefrihet.

Auktoritära monster helt utan mänsklighet och stolta över det.

ABC tog tillbaka Kimmel av ren girighet.

Nexstar och Sinclair gör det inte sannolikt då de inte går att bojkotta lika lätt av vänsterextremisterna.

De bojkottade alltså Disney FÖR att de stängde av en psykopat och mytoman, en av världshistoriens ondaste människor någonsin. Inte FÖR att de inte stänger av honom. Sorgliga och trasiga själar.

Fortfarande noll svar på mina frågor. Men du ska ha beröm för att ha lyckas låta ännu mer rabiat än i tidigare inlägg. "En av världshistoriens ondaste människor någonsin". "Auktoritära monster helt utan mänsklighet...", "Sorgliga och trasiga själar". Du låter ju tack och lov riktigt glad och hel, som skriver sånt...
Citera
2025-09-23, 19:39
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:

HBO har både Real Time med Bill Mahler och Last Week Tonight med John Oliver som visserligen går på helgerna, men ändå har samma typ av samhällskritisk komedi som Kimmel och gänget.
Citera
2025-09-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
HBO har både Real Time med Bill Mahler och Last Week Tonight med John Oliver som visserligen går på helgerna, men ändå har samma typ av samhällskritisk komedi som Kimmel och gänget.
Real Time har jag inte sett, däremot har jag sett flera avsnitt av Last Week Tonight och jag antar att det är kompletta avsnitt. Om vi fortsätter på spåret med pengar och kostnader så får det mig att undra hur pass få som köper och använder HBO pga Last Week Tonight för att det istället är mer lönsamt med reklam från YouTube. Om man nu inte vill köpa säsong 1-6.
Citera
2025-09-23, 19:59
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Nu är han tillbaka, du och resterande MAGA-hjon ljög alltså. Dags att ni ber om ursäkt.

Din dåre.
Självklart ville/vill dom bli av med honom. Han blev pausad av sin arbetsgivare som tydligt tog sida/ställning direkt samt ställde diverse krav på honom för att få komma tillbaka.

Utöver att inte ta honom i försvar offentligt så provoceras han samtidigt av sin arbetsgivare där dom har hyllningsprogram för Kirk under Kimmels ordinare tider.
Alltså allt upplagt för att förhandla om utköp iom att det bara blir pinsamt för Kimmel om han självmant går med på kraven efter all uppmärksamhet detta fått.

Enda skillnaden denna och förra veckan är att Kimmel bevisar att han är en Cuck som självmant uppfyller kraven. Med andra ord erkänner att han gjort fel. Sviker alla som stöttat honom offentligt det senaste.

Men det borde inte förvåna någon för han är ett egoistiskt svin som väljer pengar framför heder.
Han vet att han inte får andra jobb efter detta. Han är för gammal och för dyr men framförallt för tråkig och hatad numera.

Han hänger garanterat väldigt löst framöver och det förvånar mig inte om han håller i max någon månad till. Antingen gör han bort sig igen och ryker med huvudet först eller så gör dom det tillräckligt jobbigt för honom på arbetsplatsen så han kommer till utköpsbordet.

Ber han om ursäkt så erkänner han att han har gjort fel. Vilket betyder att även DU har fel.

Återstår att se.
Senast redigerad av vetingeteller 2025-09-23 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in