Citat:
Ursprungligen postat av
1ulvius9
Att bli avstängd har alltså inte skett tidigare efter ett mord.
Det är ingen normal händelse.
Alltså inget som sker vid vanliga uttalanden som inte är kontroversiella.
Att många demokrater stödjer Kimmel är det som jag menar också.
Jag stödjer dig alltså fullt ut i den bedömningen. Vi är överrens.
I ärlighetens namn så vill jag dock erkänna att det också finns väldigt många Demokrater som tycker att Kimmel är horribel och stödjer Kirks änka.
Nu undviker du poängen igen. Frågan är inte om det är en "normal händelse", eller om det har skett efter ett mord.
Det verkar inte som att uttalandet verkligen är så kontroversiellt, eftersom inte ens den permanent kränkta näthögern tog upp drevet under det första dygnet. En av näthögerns husbiblar, Breitbart, nämnde uttalandet bara i förbigående när man klagade på ett annat segment i programmet.
Den andra frågan är huruvida avstängningen orsakats av Brendan Carr's uttalanden i Benny Johnson's podcast.
Det verkar så, eftersom ABC ställde in programmet strax före inspelningen av onsdagens program och efter Carrs uttalanden. ABCs chefer hade inte tyckt att det Kimmel hade sagt hade gått över någon gräns, men blev sedan rädda när det stod klart att det förelåg en risk för att utsättas för repressalier av regeringen.
Du kan alltså försöka blanda bort korten med långrandiga haranger om hur hemska demokrater är, eller dra upp andra, helt orelaterade avstängningar av programledare, men det understryker ju bara ytterligare att du är oförmögen att ge svar på tal i den här frågan.