2025-09-23, 17:11
Medlem
Lovables avatar
Stått pall. Visst gillar jag inte allt som sker i Sverige men helvete vad jag börjar lessna på ryssen.

I go out guns blazing
Citera
2025-09-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Hällt i mig vodka
Rysk?
Citera
2025-09-23, 17:29
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Jag avskyr kyla så för mig är det alldeles för kallt. På vintern går temperaturen aldrig under 19-20 grader i huset.

Det är bra att ha vedspis. Speciellt då om man bor ute på landet där strömavbrott kan vara långvariga ibland.

Och jag är som lyckligast om jag kan hålla 15-17c i sovrummet och 18-20 i resten av lägenheten.
Citera
2025-09-23, 17:44
Medlem
Dödat alla som kommer över gränsen
Citera
2025-09-23, 17:54
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Ropat på mamma och sen låst dörren till min källare där jag bor. Ni får sköta resten. Lycka till!
Citera
2025-09-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Om ryssen anföll Baltikum och de började skicka missiler och ta sig över med flyg och båtar till Sverige. Vad har ni gjort då? Alltså innan de kommer hit. Ni har bara fått informationen om att de är på väg. Vart ska man ta vägen liksom?

Med tanke på att de inte ens kunde ta sig särskilt långt i Ukraina 2022 så ser jag inga större risker att detta skulle hända. Östersjön skulle bli en massgrav om de försökte.

Det med realistiska är anfall med kryssningsrobotar och drönare. Bor visserligen vid östersjön men inte nära några militära mål så jag skulle trots detta känna mig rätt säker.

Hålla koll på vad myndigheterna säger i första hand - sen får man väl se hur det går med jobbet men jobbar inom samhällsviktig digital infrastruktur så förmodligen skulle jag snabbt krigsplaceras "på jobbet" framför en dator.

Har tillgång och erfarenhet av vapen och medlem i skytteklubb med många likasinnade så i värsta fall får man väl vara med och starta någon lokal milis om ordningsmakten inte klarar av att hålla kontrollen men jag tror inte det går så långt - men bra att alltid vara redo.
Senast redigerad av poiuy1298 2025-09-23 kl. 18:00.
Citera
2025-09-23, 18:06
Medlem
Jag hade tolkat det som en skenmanöver, eller fake news

Jag har svårt att föreställa mig ett ryskt öppet anfall mot Sverige
Det skulle det leda till ett världskrig. Som Ryssland inte vill ha
Ett världskrig som kan sätta Ryssland framtid på spel
Som kanske inte alls slutar som de har tänkt sig

Därför är tanken ren fantasi
Mindre attacker med drönare, IT-haveri, sabotage mm
Är i så fall mycket mer troligt
Citera
2025-09-23, 18:07
Medlem
Firewaias avatar
Anmält mig som redo att med ett stort grin stå längt fram på fronten, direkt efter att jag satt min sambo ute i skogen i vår off-gridstuga med tillräckligt med vapen och förnödenheter att klara sig utan mig en längre stund.
Citera
2025-09-23, 18:07
Medlem
Jag förutsätter att alla äckliga mentalgstörda ålderstiga boomers som gillar krig och är ivriga att kriga kommer att gå att kriga med "ryzzarna" som de skriver, så jag ska sitta i soffan och titta på någon typ av streamingtjänst när de efteråt blir nerskyfflade i en massgrav med bulldozer.
Citera
2025-09-23, 18:09
Medlem
Yungvidzibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Stannar du hemma?
Om en krigshär hotar mig
känner jag ingen fruktan, om kriget kommer är jag ändå trygg.

Så nej, jag kommer inte delta i dödandet. Det går helt emot herrens ord.
Senast redigerad av Yungvidziboi 2025-09-23 kl. 18:17.
Citera
2025-09-23, 18:18
Medlem
Köper toapapper för allt jag äger så klart!!!

Nej, men mera seriöst så skulle jag tanka bilen och storhandla sånt jag tror kan behövas.
Citera
2025-09-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Nej Ryssland kommer inte att anfalla något Nato land.
Men självfallet kommer dom att försvara sig mycket kraftfullt.

Det vi ser nu är att propagandan ökar betänkligt.
Det kommer att komma mer och mer nyheter om sk, kränkningar från Ryssland tills alla tycker att det är ok att
Anfalla Ryssland. Det är blir slutet för EU/Nato.

Jag förstår din ståndpunkt. Du tror säkert att det ligger till så.
Svara på detta, för det påverkar din trovärdighet kring ditt påstående.

1. Trodde du att Ryssland skulle ta Krim innnan dom gjorde det.
2. Trodde du sen att det skulle bli krig i Europa i och med Ukraina vs Ryssland för några år sedan

Min egen far trodde exempelvis i ett skede att Ryssland absolut inte skulle gå in i Ukraina när dom gjorde det och kunde garantera mig att folk gjorde en höna av en fjäder.

Nu idag vet jag inte riktigt vad jag själv ska tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in