2025-09-28, 00:06
Medlem
azontos avatar
Vad händer ens om Sverige skulle förbereda sig inför krig för oss som inte är med i det militära? Säg att typ Estland blir attackerat och Nato rycker in i kriget. Kommer staten försöka förbereda övriga befolkningen inför krig och införa någon slags "snabbutbildning" på alla och främst de män som inte har militärutbildning? Eller ska vi bara leva vidare som "vanligt" och lyssna efter bomblarm typ
Citera
2025-09-28, 00:42
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Vad händer ens om Sverige skulle förbereda sig inför krig för oss som inte är med i det militära? Säg att typ Estland blir attackerat och Nato rycker in i kriget. Kommer staten försöka förbereda övriga befolkningen inför krig och införa någon slags "snabbutbildning" på alla och främst de män som inte har militärutbildning? Eller ska vi bara leva vidare som "vanligt" och lyssna efter bomblarm typ
Staten skulle gärna skeppa iväg någar tiotusen svenska män om det gick, dom kan ersättniningsmigreras senare.
Citera
2025-09-28, 01:00
Medlem
dude2ks avatar
Attackerat Kreml förmodligen
Citera
2025-09-28, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Jag har barn och fru. Jag tänker inte gå och dö och lämna dem. Jag ska skydda mina barn tills jag dör.
Det gör du bäst vid din krigsplacering, eller om du inte är krigsplacerad, där det svenska totalförsvaret tycker att du skall vara, det KAN vara på din arbetsplats.

Ryssen skall vi sänka innan dom hunnit ut ur finska viken, för iland får dom fan inte komma. Dom kommer skjuta robotar för att mjuka upp, men det kommer inte påverka vårt försvar speciellt mycket. Men vi borde ha fler Anti-Air system, sjömåls robotar och attackflyg har vi som tar hand om invasionstrupperna.
Citera
2025-09-28, 10:51
Medlem
Med tanke på att dom inte rört sig särskilt mycket senaste tiden i sin "speciella militära operation" mot Europas fattigaste land, så hade jag inte varit särskilt orolig. Hade dubbelkollat batteribanken till cirkulationspumparna och provkört den mekaniska vattenpumpen till brunnen. Sen hade jag förmodligen blivit inkallad pga min yrkesmässiga position och ryssens tradition att attackera civil infrastruktur, så hade vidtagit åtgärder för skötsel av djuren under tiden för det.
Citera
2025-09-28, 20:37
Avslutad
Jag hade givetvis tackat dem för showen på 40-talet, det var de som krossade nazismen. Sunt förnuft är viktigt för mig.

Jag hade inte direkt joinat det militära.
Citera
2025-10-04, 18:22
Medlem
Ganska låg sannolikhet på den!

Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
Där omkring 21Jan-22 när ryska stridsskepp & 6st Ropuchor låg i kattegatt & Bjugnefjord förliste samtidigt som några av våra 5e kolonnare avvecklat robot på lastbil sen 2000-talets början
Då var det skymningsläge & riktigt mörkt.
Jag & mina vänner var beredda att möta upp de sjösjuka besökarna med en välkomstspade på stranden..

Men just då kom ett oväntat schackdrag av konteramiral Thomas Engevall.

Undangömt i 15år & inte skrotat som alla trott, utplacerades täcknamn ”Hemvärnets UAV-enhet” strategiskt & väl synligt ut över Kullaberg vidare upp mot Kattegatt framför besökarna.

Stort tack till Engvall & sveriges mest då okända & inte existerande förband, 311:e robotenheten.

Tack vare dessa operationer försvann dessa besökare snabbt & skamset vidare ut från Kattegatt med sin svans mellan benen.

Nästa gång de är på väg får vi hoppas vi möter de sjösjuka långt tidigare eftersom vi ser var & när de lastar sina ropuchor & är mer vakna.

Welcome !
Citera
2025-10-08, 07:08
Medlem
hksnismos avatar
Hade dragit till England direkt för vidare transport sedan till USA eller Thailand.

Medans Greta och gubben med Palestina flagga hade försvarat Sverige.
Citera
2025-10-09, 13:56
Medlem
Skulle fara långt ut på landsbygden.

Gängen i sta'n kanske skulle elimineras eller så fly landet för att inte återvända då det inte skulle finnas något kvar att återvända till.
Citera
2025-10-09, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Hade dragit till England direkt för vidare transport sedan till USA eller Thailand.

Medans Greta och gubben med Palestina flagga hade försvarat Sverige.

Menar du den gapande, flaggviftande, hoppande gubben som är sjukpensionär sedan flera år och som är "handikappad"?
Citera
2025-10-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Kontakta flashbacks Mengele reaktor-Richard, fylla en fjällräven med gift och sedan göra mitt bästa för att vandra in från norr och förgifta en rysk vattenkälla/reservoar. Är väl 0.00001% chans att lyckas men skulle det gå hem så kan jag nog ta mig upp på en topplista när det gäller ryssrensning.

Du är en riktig matematiker uppenbarligen! Med dina intelligenta analyser. Håll käften jävla tönt, varför lever du ens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in