2025-09-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Det är märkligt att Lars drar in 300 000 kr minst på sin blogg varje månad. Förutom det har han blivit rik på sina böcker och sina investeringar. Han har gjort sig själv självförsörjande men ändå så har han inte skaffat barn. Jag tror att han vet vi är påväg mot en dystopi?

Han har barn och är frånskiljd från tidigare äktenskap.

Inte så konstigt för övrigt.

Han räknar nog med att stålarna räcker för att köpa sig ur problem.när skiten träffar fläkten. Han har nog tillräckligt undanstoppat för att fly landet.

Varför tror du han gör "researchresor" till exotiska ställen som inte ligger i anknytning till länder som står Ryssland nära.
Citera
2025-09-06, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandmasterE

Han räknar nog med att stålarna räcker för att köpa sig ur problem.när skiten träffar fläkten. Han har nog tillräckligt undanstoppat för att fly landet.

Varför tror du han gör "researchresor" till exotiska ställen som inte ligger i anknytning till länder som står Ryssland nära.
Så han lämnar barnen i sticket?
Citera
2025-09-06, 11:00
Medlem
Flabbars avatar
Citat:

Barnen är vuxna, dom får sköta sig själv och ta sig i kragen som alla myndiga personer.
Citera
2025-09-07, 13:18
Medlem
Citat:

Det är intressant att han uppviglar till krig i Ukraina och tänker sedan fly landet. Den första som flyr kriget är satan själv brukar man säga.
Han påminner om Alexander Bard som uppmanar svenska killar att dö i krig medan han själv ska hålla sig borta för att ta hand om kvinnorna. Alexander Bard är icke-kristen och påminner mig om boken omgiven av psykopater där en man uppmanar alla män på land och bege sig för att fiska i flera veckor samtidigt som han övertygar dem att han måste stanna kvar för att skydda kvinnorna. Det resulterar i att mannen som är kvar våldtar och mördar kvinnorna. På minner mig om Breivik.
Citera
2025-09-07, 13:18
Medlem
Citat:
Beror väl på om han lyckas få med dem eller ej.

Allt dravel om prepping han hållt på med är bara rökridåer. Samma med tjafset om att motståndet lever så länge man stannar och kämpar osv.

Han drar lika fort som en partiledare för liberalerna.

Varför skulle han annars reka platser långt från Sverige? Han har garanterat tillgångar placerade utomlands som han kommer åt överallt och kan köpa sig uppehållstillstånd.

Huruvida han får med barnen, exet och nuvarande fru beror väl på hur välplanerad han är.
Citera
2025-09-07, 13:19
Medlem
Citat:
Beror väl på om han lyckas få med dem eller ej.

Allt dravel om prepping han hållt på med är bara rökridåer. Samma med tjafset om att motståndet lever så länge man stannar och kämpar osv.

Han drar lika fort som en partiledare för liberalerna.

Varför skulle han annars reka platser långt från Sverige? Han har garanterat tillgångar placerade utomlands som han kommer åt överallt och kan köpa sig uppehållstillstånd.

Huruvida han får med barnen, exet och nuvarande fru beror väl på hur välplanerad han är.
Det är väl därför han bygger gården åt barnen antar jag.
Citera
2025-09-07, 13:37
Medlem
Citat:
Det är väl därför han bygger gården åt barnen antar jag.

Han skall rida ut stormen på gården?

Men han kan inget om att försörja sig på landet. Han bara bor där.

Men visst, källaren är kanske full av frystorkat.

Solcellerna han skryter om hela tiden har han ingen nytta av eftersom anläggningen stänger ner när Ryssland sänker elnätet.

Måste vara en av hans sämsta affärer för övrigt. En vuxen i hushållet (frun är ju antingen i Ukraina och får stock eller på.någon resa och får stock) drar inte mycket ström.
Gott så, han kan ha det.
Citera
2025-09-07, 13:44
Medlem
Citat:
Han skall rida ut stormen på gården?

Men han kan inget om att försörja sig på landet. Han bara bor där.

Men visst, källaren är kanske full av frystorkat.

Solcellerna han skryter om hela tiden har han ingen nytta av eftersom anläggningen stänger ner när Ryssland sänker elnätet.

Måste vara en av hans sämsta affärer för övrigt. En vuxen i hushållet (frun är ju antingen i Ukraina och får stock eller på.någon resa och får stock) drar inte mycket ström.
Gott så, han kan ha det.
Lars påminner om Alexander Bard.
Alexander Bard är en psykopat. Alexander Bard som inte är kristen uppmuntrar svenska ungdomar som grabbarna på "oskyddat samtal" att ge sig ut i krig och dö medan han ska stanna kvar och tar hand om kvinnorna.

Detta påminner mig om boken omgiven av idioter där en man övertyger männen på land att åka iväg på sjöss och fiska i flera veckor medan han stannar kvar och tar hand om kvinnorna, skyddar dem från inkräktare.
När männen kommer tillbaks upptäcker de att kvinnorna har blivit våldtagna och mördade av mannen som skulle beskydda dem.

Precis som Alexander Bard berättar för killarna att han ska stanna kvar för att ta hand om kvinnorna.

Alexander Bard och Breivik har samma drag.
Breivik åkte också till en ö och mördade en massa människor som i boken omgiven av psykopater
Citera
2025-09-12, 19:08
Medlem
Om Elon Musk mördats istället för Charlie Kirk, hade Lasse känt skuld då, eller hade han jublat?
Citera
2025-09-16, 20:25
Medlem
ANMÄLA CORNUCOPIA FÖR ALKOHOL REKLAM !!!!!!

Nu börjar jag störa mig som fan på det ohämmade spammandet om alkohol i kommentarsfältet. Ibland flera inlägg om dagen från Racimo med uppmaningar till att beställa öl och vin.

Naturligtvis sitter fyllbultarna där och skriver om hur många kartonger och flak som beställts och konsumerats.

Min undran är om detta ens är lagligt? Kan någon kunnig person klargöra om detta går att anmäla till berörda myndigheter skulle jag vara tacksam för input.

Börjar misstänka att detta är otillåten reklam som Wilderäng upplåter sitt kommentarfält till och får ersättning för.
Citera
2025-09-23, 17:07
Medlem
Snart är det bokmässa i Göteborg och Lasse-Basse kommer att vara där !

Tycker att Lasse-Basse blivit mer och mer lik en dryg besserwisrig Guillou i attityd och utstrålning. Den unge "pojkvaskern" i Tintin stil har blivit en trött dryg och pösmunkig bsserwisser som både har problemformuleringsprivilliegium och tolkningsföreträda...

https://cornucopia.se/2025/09/lars-wilderang-pa-bokmassan-2024-2/
Citera
2025-09-23, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
ANMÄLA CORNUCOPIA FÖR ALKOHOL REKLAM !!!!!!

Nu börjar jag störa mig som fan på det ohämmade spammandet om alkohol i kommentarsfältet. Ibland flera inlägg om dagen från Racimo med uppmaningar till att beställa öl och vin.

Naturligtvis sitter fyllbultarna där och skriver om hur många kartonger och flak som beställts och konsumerats.

Min undran är om detta ens är lagligt? Kan någon kunnig person klargöra om detta går att anmäla till berörda myndigheter skulle jag vara tacksam för input.

Börjar misstänka att detta är otillåten reklam som Wilderäng upplåter sitt kommentarfält till och får ersättning för.

Han är ju en stor vinkännare med eget vin!
Med kork, etikett och flaska!
Men om eLena gillar det eller håller sig till moderlandets kulturdryck vodkan återstår att se.

Hur gick det med "uniporsh". Någon som har spanat in modellerna i Milano, Barcelona eller New York bära sådana på cat-walken?
Måste ju vara värsta modeprylen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in