2025-09-25, 13:13
  #5833
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Hur gick det med "uniporsh". Någon som har spanat in modellerna i Milano, Barcelona eller New York bära sådana på cat-walken?
Måste ju vara värsta modeprylen!



Den hade jag glömt/förträngt. Unipörs, fan vad han pushade den märkliga produkten som något slags måste för den aktiva, professionella, moderna tjänstepersonen på resande fot.

Han borde lanserat den i orten istället. "En diskret becknarväska att bära under Haglöfsjackan". Det hade kanske kunnat fungera.
Citera
2025-09-27, 15:04
  #5834
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx


Den hade jag glömt/förträngt. Unipörs, fan vad han pushade den märkliga produkten som något slags måste för den aktiva, professionella, moderna tjänstepersonen på resande fot.

Han borde lanserat den i orten istället. "En diskret becknarväska att bära under Haglöfsjackan". Det hade kanske kunnat fungera.

En viss likhet med en s.k "becknarväska". Dvs en väska för "becknare", dvs narkotikalangare..
Citera
2025-09-29, 21:42
  #5835
Medlem
Sveapådekens avatar
Intressant tråd, Lars sitter säkert och smygläser här ibland. Han framstår som en rätt enveten autistliberal i mitt tycke.
Inte mycket reflektioner tillåts i varken det egna tänkandet eller för den delen kommentarsfältet. Lars ideer och tankar om dagens Sverige framstår minst sagt märkliga. Nu är det tydligen nån slags kampanj igång i Lars liberala patriot skalle där Sverige ska höjas till skyarna helt utan reflektioner oförblommerat. Den som inte håller med är Putinist.
När detta ifrågasätts om vem som egentligen har varit rysslands nyttiga idioter de senaste 30-40 åren med nedlagd stabil energiförsörjning, en helt bisarrt stor misslyckad massinvandring och ett nedlagt försvar. Vilka har genomfört detta i de mest korkade liberala länderna i EU. Ja inte fan är det de Lars kallar PUTINISTER.
Ja då brinner det i Lars liberala skalle.
Han får ha det så skoj med sin blog
Citera
2025-09-30, 15:50
  #5836
Medlem
Aj,aj,aj, nu verkar det vara sura miner hos spritlangaren Racimo. Det klagas över att beställningarna minskat och att i går köptes inte en enda flaska

Man börjar tro att grabbarna i kommentarsfältet kanske tom överdriver en smula med hur mycket de supportar ukrainsk alkoholindustri.

Då väcks även frågan om hur mycket de egentligen donerar till övriga intressenter i Ukrainas kamp för vår frihet? Några skriver ju varje dag där om vilka summor som skänks till Jonas, ambulanser, drönare osv.

Det kanske är så att det karga ekonomiska landskapet känns även hos Cornicopias välmående övre medelklass 😎.

Kan tro att en och annan pösig boomer har jobbat som tjänsteman hos Volvo och slagit ihjäl dagarna hos Cornucopias kommentarsfält men som nu får möta arbetslösheten med försämrad akassa och annat.
Citera
2025-10-01, 12:44
  #5837
Avslutad
Jag följer hans blogg, som generellt är läsvärd. Fast en sak irriterar mig.

I sitt lite paranoida sinne så gör han ett nummer av att inte berätta att han, exempelvis, är i London utan ska alltid berätta sådant i efterhand om han varit någonstans. Som att han skulle vara något slags villebråd för utländsk underrättelsetjänst eller liknande...

...för att i samma andetag marknadsföra att han ska föreläsa i "byskolan" med datum och tidsangivelse.

Jag får inte dessa två beteenden att gå ihop.
Citera
2025-10-01, 14:16
  #5838
Medlem
Flabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenbojj
I sitt lite paranoida sinne så gör han ett nummer av att inte berätta att han, exempelvis, är i London utan ska alltid berätta sådant i efterhand om han varit någonstans. Som att han skulle vara något slags villebråd för utländsk underrättelsetjänst eller liknande...

...för att i samma andetag marknadsföra att han ska föreläsa i "byskolan" med datum och tidsangivelse.

Jag får inte dessa två beteenden att gå ihop.

Det handlar om att någon inte ska passa på att gå in i hemmet när han är på annan ort och det är tomt på folk. Precis som alla Svenssons uppmanas i nyheterna varje sommar att inte skriva på Facebook och andra sociala medier att dom är bortresta på semester.
Citera
2025-10-01, 16:31
  #5839
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flabbar
Det handlar om att någon inte ska passa på att gå in i hemmet när han är på annan ort och det är tomt på folk. Precis som alla Svenssons uppmanas i nyheterna varje sommar att inte skriva på Facebook och andra sociala medier att dom är bortresta på semester.

Och sno vad? Hans påbörjade "böcker"? Eller nyckeln till maskinhallen? Eller smygtitta på "sjön" från fönstret?
Citera
2025-10-02, 09:18
  #5840
Medlem
Flabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Och sno vad? Hans påbörjade "böcker"? Eller nyckeln till maskinhallen? Eller smygtitta på "sjön" från fönstret?

Har hört att han har väldens största samling med wienerbröd, många rariterer, bra proviniens.
Citera
2025-10-03, 12:03
  #5841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveapådeken
Intressant tråd, Lars sitter säkert och smygläser här ibland. Han framstår som en rätt enveten autistliberal i mitt tycke.
Inte mycket reflektioner tillåts i varken det egna tänkandet eller för den delen kommentarsfältet. Lars ideer och tankar om dagens Sverige framstår minst sagt märkliga. Nu är det tydligen nån slags kampanj igång i Lars liberala patriot skalle där Sverige ska höjas till skyarna helt utan reflektioner oförblommerat. Den som inte håller med är Putinist.
När detta ifrågasätts om vem som egentligen har varit rysslands nyttiga idioter de senaste 30-40 åren med nedlagd stabil energiförsörjning, en helt bisarrt stor misslyckad massinvandring och ett nedlagt försvar. Vilka har genomfört detta i de mest korkade liberala länderna i EU. Ja inte fan är det de Lars kallar PUTINISTER.
Ja då brinner det i Lars liberala skalle.
Han får ha det så skoj med sin blog

Renhetsproven är legio, nu senast är det Lena Andersson som är Putinist.

Trots att bloggaren hyllat henne som fritänkare och liberal i tidigare inlägg/postningar genom åren.

Men det blir som en vänstersekt, det splittras och delas och rygghuggs tills man är 3 personer kvar i sekten.
Citera
2025-10-03, 18:11
  #5842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjovattengrogg
Renhetsproven är legio, nu senast är det Lena Andersson som är Putinist.

Trots att bloggaren hyllat henne som fritänkare och liberal i tidigare inlägg/postningar genom åren.

Men det blir som en vänstersekt, det splittras och delas och rygghuggs tills man är 3 personer kvar i sekten.

Utfallet mot Lena Andersson var bland det mest bittra vi kunnat läsa på bloggen. Det blev väldigt tydligt att han lider av mindervärdeskomplex i förhållande till sådana författare som kan skriva.
Citera
2025-10-03, 23:30
  #5843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Utfallet mot Lena Andersson var bland det mest bittra vi kunnat läsa på bloggen. Det blev väldigt tydligt att han lider av mindervärdeskomplex i förhållande till sådana författare som kan skriva.

Det är Lars (f d) egna kretsar som vänder sig "emot" Ukraina. Enligt Lars ska Andersson ha rekryterats till Rysslands sak på Freedomfest 2016. Låter som en agent roman men han säger så.

Lars har själv gjort reklam för Freedomfest och väl antagligen också bevistat evenemanget.
Citera
2025-10-04, 10:13
  #5844
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sjovattengrogg
Det är Lars (f d) egna kretsar som vänder sig "emot" Ukraina. Enligt Lars ska Andersson ha rekryterats till Rysslands sak på Freedomfest 2016. Låter som en agent roman men han säger så.

Lars har själv gjort reklam för Freedomfest och väl antagligen också bevistat evenemanget.

För Lars spelar det ingen roll om man sitter på två olika stolar så att säga. Han har visat att man kan säga en sak men göra helt annan.
Det som jag förvånas över är att alla sojjapojkar och fanbojs hänger sig kvar runt om honom.
Hur man inte se igenom hur falsk han är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in