2025-09-23, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Min yngsta son skulle ha sitt första utvecklingssamtal den här veckan. Idag ringer skolan att dom tyvärr måste flytta på oss, en tid jag bokat i god tid, En annan förälder har tagit min tid och bokat in en tolk. Dessa människor vet inte hur man bokar och hade på något sätt tagit min tid.

Nu fick jag en ny tid, eftersom skolan självklart prioriterar analfabeter från tredje världen. Borde det inte vara krav att föräldrarna klarar av enkla grejer som att boka ett samtal.

Läraren en batikhäxa som älskar muslimer är det inte lönt att kritisera. Hon fattade ingenting att man blir förbannad. Ännu ett sätt att flytta på svenska barn och prioritera invällarna.

Finns det något man kan göra? Ta upp det med rektorn, Lita på att jag kommer ventilera mitt missnöje under utvecklingssamtalet.

Vilken app är det ni har?
Hur lyckas man boka en tid som redan är bokad?
Citera
2025-09-23, 16:54
Medlem
Citat:
Dom har inte klarat av appen. Läs för helvete vad jag skriver. Dom har bokat på annat sätt, förmodligen via telefon eller tolk.

Men då är det väl läraren/den som tog emot bokning som gjort bort sig? Tiden var ju redan bokad av dig
Citera
2025-09-23, 16:56
Medlem
Charlie-Whites avatar
Kärringjäveln förtjänar onekligen 2 blåtiror, men så kan man tyvärr inte bete sig. Förstår din frustration, hade också kokat!

Återkom gärna när ditt barns möte varit och uppdatera vad dom sa angående detta.
Citera
2025-09-23, 16:59
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFourthTurning
Men då är det väl läraren/den som tog emot bokning som gjort bort sig? Tiden var ju redan bokad av dig

Det jag menade också. Självklart att det är ansvarig lärare eller annan personal i skolan (administrationen) som ordnat detta. Med avsikt. Finns knappast någon annan förklaring.
Citera
2025-09-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFourthTurning
Vilken app är det ni har?
Hur lyckas man boka en tid som redan är bokad?
Vklass
Citera
2025-09-23, 17:04
Medlem
Gosifs avatar
Finns det inget system att ingen annan kan ta en tid som redan är bokad sedan tidigare?
Citera
2025-09-23, 17:14
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Finns det något man kan göra? Ta upp det med rektorn, Lita på att jag kommer ventilera mitt missnöje under utvecklingssamtalet.

Låter som du kanske borde överväga skolbyte.

Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Herregud, ett fel uppstod. De har bokat tolk (som förmodligen kostar pengar och tid)

Hur tror du tid och kostnad finansieras?
Citera
2025-09-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volta.1234
Har ansvarig lärare på något sätt kontaktat gemene man för och meddela, en ganska tråkig nyhet men samtidigt också kolla om det går att skjuta fram eller osv..
Varför ska läraren kontakta människor som inte har med saken att göra?
Citera
2025-09-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Gör du så. Ditt barn kommer säkerligen tycka det är fantastiskt kul med en sån förälder....

Herregud, ett fel uppstod. De har bokat tolk (som förmodligen kostar pengar och tid) så därför var det lättare att flytta din tid. Är det verkligen hela världen? Är det verkligen värt att gråta "svenskar prioriteras lägre WAAAH"?

Fan vad synd det är om ditt barn att behöva ha dig som förälder. Förhoppningsvis växer hen upp till en bättre människa.

En del av oss har faktiskt jobb och har tagit ledigt från detta jobbet eller varit tvungna att ställa in andra aktiviteter eller möten för att kunna närvara på det bokade utvecklingssamtalet.
Citera
2025-09-23, 17:23
Medlem
Babydolls avatar
Är du säker på att skolan bokade in en språktolk? Det skulle inte kunna vara en teckenspråkstolk? Skolan har i och för sig säkert ramavtal inom båda områdena och tolkleverantören ett begränsat antal tider att välja på.

Har en granne som är döv och/eller stum. Vi nickar bara lite igenkännande mot varandra. Känns ganska skönt, färre som man behöver småsnacka med i väntan på hissen. Nu har hennes barn dock kommit upp i förskoleålder och är desto mer pratsam.
Citera
2025-09-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vad är det för märkligt bokningssystem där man kan sno varandras bokningar?

Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
En ordentlig lärare gör en lista med tider och dagar för utvecklingssamtal så för föräldrarna infinna sig. Evt indraget barnbidrag den gälda månad.

Har troligen inget med bokningen i sig att göra, utan vissa elever måste prioriteras då det krävs omkringliggande insatser ex. tolk. Då går den tiden före en ensam förälder som kan ta vilken tid den vill.

TS är bara en sur förälder som inte förstår att det finns andra elever i klassen dennes telning går i.

Eftersom tiderna läggs ut maximalt en vecka innan så kan inte TS ens ha "bokat i god tid".
Citera
2025-09-23, 17:29
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Min yngsta son skulle ha sitt första utvecklingssamtal den här veckan. Idag ringer skolan att dom tyvärr måste flytta på oss, en tid jag bokat i god tid, En annan förälder har tagit min tid och bokat in en tolk. Dessa människor vet inte hur man bokar och hade på något sätt tagit min tid.

Nu fick jag en ny tid, eftersom skolan självklart prioriterar analfabeter från tredje världen. Borde det inte vara krav att föräldrarna klarar av enkla grejer som att boka ett samtal.

Läraren en batikhäxa som älskar muslimer är det inte lönt att kritisera. Hon fattade ingenting att man blir förbannad. Ännu ett sätt att flytta på svenska barn och prioritera invällarna.

Vad kan en idiotisk batikhäxa lära ditt barn. Ta en funderare på det. Kanske läge att byta skola eller köra hemskolning istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in