• 1
  • 2
2025-09-23, 15:22
Medlem
Min yngsta son skulle ha sitt första utvecklingssamtal den här veckan. Idag ringer skolan att dom tyvärr måste flytta på oss, en tid jag bokat i god tid, En annan förälder har tagit min tid och bokat in en tolk. Dessa människor vet inte hur man bokar och hade på något sätt tagit min tid.

Nu fick jag en ny tid, eftersom skolan självklart prioriterar analfabeter från tredje världen. Borde det inte vara krav att föräldrarna klarar av enkla grejer som att boka ett samtal.

Läraren en batikhäxa som älskar muslimer är det inte lönt att kritisera. Hon fattade ingenting att man blir förbannad. Ännu ett sätt att flytta på svenska barn och prioritera invällarna.

Finns det något man kan göra? Ta upp det med rektorn, Lita på att jag kommer ventilera mitt missnöje under utvecklingssamtalet.
Citera
2025-09-23, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Min yngsta son skulle ha sitt första utvecklingssamtal den här veckan. Idag ringer skolan att dom tyvärr måste flytta på oss, en tid jag bokat i god tid, En annan förälder har tagit min tid och bokat in en tolk. Dessa människor vet inte hur man bokar och hade på något sätt tagit min tid.

Nu fick jag en ny tid, eftersom skolan självklart prioriterar analfabeter från tredje världen. Borde det inte vara krav att föräldrarna klarar av enkla grejer som att boka ett samtal.

Läraren en batikhäxa som älskar muslimer är det inte lönt att kritisera. Hon fattade ingenting att man blir förbannad. Ännu ett sätt att flytta på svenska barn och prioritera invällarna.

Finns det något man kan göra? Ta upp det med rektorn, Lita på att jag kommer ventilera mitt missnöje under utvecklingssamtalet.

Ta det med rektorn
Citera
2025-09-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ingen ide, risk att hon tar igen det på ditt barn.
Lärare i ett nötskal för övrigt.
Bara vika sig för dom har alltid rätt och alla andra är korkade.
Citera
2025-09-23, 15:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
En annan förälder har tagit min tid
Vad är det för märkligt bokningssystem där man kan sno varandras bokningar?
Citera
2025-09-23, 15:41
Medlem
En ordentlig lärare gör en lista med tider och dagar för utvecklingssamtal så för föräldrarna infinna sig. Evt indraget barnbidrag den gälda månad.
Citera
2025-09-23, 15:45
Medlem
Citat:

Gör du så. Ditt barn kommer säkerligen tycka det är fantastiskt kul med en sån förälder....

Herregud, ett fel uppstod. De har bokat tolk (som förmodligen kostar pengar och tid) så därför var det lättare att flytta din tid. Är det verkligen hela världen? Är det verkligen värt att gråta "svenskar prioriteras lägre WAAAH"?

Fan vad synd det är om ditt barn att behöva ha dig som förälder. Förhoppningsvis växer hen upp till en bättre människa.
Citera
2025-09-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Gör du så. Ditt barn kommer säkerligen tycka det är fantastiskt kul med en sån förälder....

Herregud, ett fel uppstod. De har bokat tolk (som förmodligen kostar pengar och tid) så därför var det lättare att flytta din tid. Är det verkligen hela världen? Är det verkligen värt att gråta "svenskar prioriteras lägre WAAAH"?

Fan vad synd det är om ditt barn att behöva ha dig som förälder. Förhoppningsvis växer hen upp till en bättre människa.
Du kan ju böja dig fram och bli påsatt av muslimerna.

Rätt ska vara rätt, Har du tänkt på att jag kanske behöver boka om mitt arbete pga detta. Mitt barn är ingen jävla hen. Det är en han. Jävla klappmongo.
Citera
2025-09-23, 15:59
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Klart att det inte var de andra föräldrarna som lyckats sno din tid i bokningssystemet, såvida din tid verkligen var bokad. Det var såklart läraren som ordnade det. Lärarna har befogenhet att ändra i bokningarna. Troligtvis bokades det om på grund av tolken och att tolkens möjligheter krockade med den tid du bokat.
Citera
2025-09-23, 16:01
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vad är det för märkligt bokningssystem där man kan sno varandras bokningar?

Blatten har såklart inte bokat i systemet överhuvudtaget utan enbart förutsatt att den kunde ta en tid och sen engagerat en släkti... eh tolk. När det sen visade sig att nån annan faktiskt bokat tiden så gnäller man hos läraren som då i sedvanlig svensk ordning direkt underkastar sig och flyttar den som gjorde den riktiga bokningen.
Senast redigerad av JohannesSnajdare 2025-09-23 kl. 16:04.
Citera
2025-09-23, 16:01
Medlem
NoTruces avatar
Som sagt, ta det med rektorn. Men i en lugn ton. Använd dock gärna ordet "invällare", så länge du gör det i hövlig samtalston och med tillbörlig ögonkontakt. Det tar så mycket bättre då.
Citera
2025-09-23, 16:04
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Blatten har såklart inte bokat i systemet överhuvudtaget utan enbart förutsatt att den kunde ta en tid och sen engagerat en tolk. När det sen visade sig att nån annan faktiskt bokat tiden så gnäller man hos läraren som då i sedvanlig svensk ordning direkt underkastar sig och flyttar den som gjorde den riktiga bokningen.

Det är väl ändå skolan som ordnar med tolk då det behövs? Föräldrar får i början av skolåret fylla i en mängd blanketter. En av frågorna är om man är i behov av tolk. Så är man i behov av tolk bokar väl läraren/rektorn/skolsköterskan in en tolk när det är dags för möte/samtal. Således är det i detta fall mest troligt att det är läraren som bokat en tolk och den möjlighet tolken hade var just på den tid som redan var bokad av någon annan-->läraren bokar om.
Citera
2025-09-23, 16:07
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Det är väl ändå skolan som ordnar med tolk då det behövs? Föräldrar får i början av skolåret fylla i en mängd blanketter. En av frågorna är om man är i behov av tolk. Så är man i behov av tolk bokar väl läraren/rektorn/skolsköterskan in en tolk när det är dags för möte/samtal. Således är det i detta fall mest troligt att det är läraren som bokat en tolk och den möjlighet tolken hade var just på den tid som redan var bokad av någon annan-->läraren bokar om.

Jag förutsätter att det är den som är i behov av tolk som också ser till att ordna fram den?!
Att vi (skattebetalare) får _betala_ tolkj-veln är jag helt övertygad om dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in