Citat:
Ursprungligen postat av
Vespasianus
Min yngsta son skulle ha sitt första utvecklingssamtal den här veckan. Idag ringer skolan att dom tyvärr måste flytta på oss, en tid jag bokat i god tid, En annan förälder har tagit min tid och bokat in en tolk. Dessa människor vet inte hur man bokar och hade på något sätt tagit min tid.
Nu fick jag en ny tid, eftersom skolan självklart prioriterar analfabeter från tredje världen. Borde det inte vara krav att föräldrarna klarar av enkla grejer som att boka ett samtal.
Läraren en batikhäxa som älskar muslimer är det inte lönt att kritisera. Hon fattade ingenting att man blir förbannad. Ännu ett sätt att flytta på svenska barn och prioritera invällarna.
Finns det något man kan göra? Ta upp det med rektorn, Lita på att jag kommer ventilera mitt missnöje under utvecklingssamtalet.
Gör du så. Ditt barn kommer säkerligen tycka det är fantastiskt kul med en sån förälder....
Herregud, ett fel uppstod. De har bokat tolk (som förmodligen kostar pengar och tid) så därför var det lättare att flytta din tid. Är det verkligen hela världen? Är det verkligen värt att gråta "svenskar prioriteras lägre WAAAH"?
Fan vad synd det är om ditt barn att behöva ha dig som förälder. Förhoppningsvis växer hen upp till en bättre människa.