Citat:
Ursprungligen postat av
FallerIfallerA
Cry me a river, jävla tönt!
Citat:
Ursprungligen postat av
Vespasianus
Min yngsta son skulle ha sitt första utvecklingssamtal den här veckan. Idag ringer skolan att dom tyvärr måste flytta på oss, en tid jag bokat i god tid, En annan förälder har tagit min tid och bokat in en tolk. Dessa människor vet inte hur man bokar och hade på något sätt tagit min tid.
Nu fick jag en ny tid, eftersom skolan självklart prioriterar analfabeter från tredje världen. Borde det inte vara krav att föräldrarna klarar av enkla grejer som att boka ett samtal.
Läraren en batikhäxa som älskar muslimer är det inte lönt att kritisera. Hon fattade ingenting att man blir förbannad. Ännu ett sätt att flytta på svenska barn och prioritera invällarna.
Finns det något man kan göra? Ta upp det med rektorn, Lita på att jag kommer ventilera mitt missnöje under utvecklingssamtalet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Vad sa polisen då du berättade att du var tvungen att boka om ett möte?
Citat:
Ursprungligen postat av
Soffpotatis1357
Klart att det inte var de andra föräldrarna som lyckats sno din tid i bokningssystemet, såvida din tid verkligen var bokad. Det var såklart läraren som ordnade det. Lärarna har befogenhet att ändra i bokningarna. Troligtvis bokades det om på grund av tolken och att tolkens möjligheter krockade med den tid du bokat.
Jag förstår mig verkligen inte på den politik som bedrivs.
Föräldrar som får pengar av skattebetalarna, vars avkommor erhåller gratis skolgång m.m. Och så måste de ha en jävla tolk. SFI undervisning är i Sverige gratis och du får till och med pengar för att vara på den, om man jämför med andra länder där du måste pröjsa språkundervisningen själv.
Det här behöver stoppas. Inte konstigt att Sverige förvandlats i grunden till det sämre, vilket är uppenbart för precis alla, när noll krav ställs.
Vad är det för jävla analfabeter och nollor som kommer hit och bor här och inte ens kan förstå basal enkel svenska i tal?
Att förstå tal och kunna göra sig förstådd är det enklaste när det kommer till språk dessutom.
När jag bodde utomlands tog det med 6 månader att lära mig det nya språket så pass bra att jag kunde läsa skönlitteratur utan problem, 6 månader. Och jag är inte mer än normalbegåvad.
Stoppa invandringen av utvecklingsstörda, gärna igår.