Citat:
Det har ju gått av ett skott i lägenheten, det vet vi ju för kulan satt kvar i karmen. Har den gått igenom en TV innan? Det har ni säkert redan kommit fram till i tråden om så är fallet. Men huruvida Palme varit i rutan eller inte är lite svårare att veta. Det kan mycket väl ha varit en efterhandskonstruktion eller rent av något som blivit en sanning efter att nära och kära skämtat om det efter att han förekommit i Palmeutredningen
För är det så att Palme ej varit i TV:n utan att det bara varit en olyckshändelse, så är ju den biten rätt platt. Men blir desto mer kittlande sett till helhetsbilden om det faktiskt var så att Palme var i rutan
För är det så att Palme ej varit i TV:n utan att det bara varit en olyckshändelse, så är ju den biten rätt platt. Men blir desto mer kittlande sett till helhetsbilden om det faktiskt var så att Palme var i rutan
Det finns som sagt uppgift i materialet att Palme var i rutan,när skottet brann av och att det var Christer själv som berättade om det.
Vill man inte beaakta denna uppgift från L,så måste man motivera varför.
Man måste då med andra ord göra gällande via förnuftig argumentering varför denna uppgift skulle vara en lögn.Här slutar det efterssom ingen hittills velat ge sig på den fatala diskussionen.
Jag finner absolut ingenting som talar för att kusin L skall ljuga om detta.
Annan tillhörande fundering jag haft är varför kusin Ls dåvarande sambo tipsat Polisen om att Christer erkänt för L att han har mördat Palme.Kusin L dementerar detta direkt när Polisen kontaktar honom.
Jag tror helt enkelt att L berättat för sin dåvarande sambo att Christer erkänt att han skjutit Palme..i TVn.Sambon har sedan missförstått utifrån detta och fått egenintrycket att Christer erkänt mordet.
Det förklarar sambons agerande.