2025-09-23, 12:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Det som du tydligen menar finns i ditt scenario men som inte alls finns.

Kan du inte nämna några tecken (bevis) som du anser behöver finnas för att det ska vara en våldtäkt?
Citera
2025-09-23, 12:58
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Helt jävla meningslöst inlägg om du inte kvantifierar det. Omvänd bevisbörda är ju för fasen den optimala beviskravsänkningen om man är en satanist som de flesta feminazis är.

Jävla slaskkärring med slaskargument.
Du citerade inte mig men få med så mycket smörja i ett inlägg utan förklara vad den menar är beundransvärt, beviskraven för sexbrott har inte sänkts hahahahah

https://svjt.se/svjt/2018/327

Läs det här och kommentera gärna det istället för komma med påståenden utan belägg som ingen förstår.
Citera
2025-09-23, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
vad bra något exempel när det har räckt som stödbevisning förutom i ett sexbrott och utan tekniskbevisning eller vittnen som det står i artikeln jag postade som du lite snyggt undvk läsa.

Hahahah det här har ingenting med fri bevisning att göra du kan ha karaktärsvittnen med. hahahahaha
I alla ord-mot-ordsituationer där bevisningen behöver stärkas, t ex misshandel, olaga hot, ofredande, barns berättelser för en lärare o s v.
Citera
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det som du tydligen menar finns i ditt scenario men som inte alls finns.

Du verkar verkligen inte förstå fastän jag har varit väldigt tydlig med dig om att jag inte heller tycker att det är en våldtäkt i mitt scenario. Skrev jag inte det väldigt tydligt?
Det jag sen säger är att enligt lagen så kan det ändå bli en fällande dom för våldtäkt.
Citera
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Haha, nej egna utsagor till bekanta kan alltid räknas som stödbevisning. Vi har fri bevisprövning i Sverige.

återigen.
Citera
2025-09-23, 13:00
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
I alla ord-mot-ordsituationer där bevisningen behöver stärkas, t ex misshandel, olaga hot, ofredande, barns berättelser för en lärare o s v.
bra men visa mig det då, ge mig ett exempel tack, nu kommer det dock bli tyst.
Citera
2025-09-23, 13:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej det kan hon inte eftersom det är tydligt att frivillighet föreligger:

Han har deltagit i ett frivilligt sexuellt spel hela kvällen. Han har frivilligt klätt av sig och hoppat i säng i syfte att ha sex. I sängen har han inte visat ovilja eller motstånd – tvärtom. Han deltar i det ömsesidiga sexet. Han är upphetsad och gör inget för att få henne att sluta.

Han blir varken tvingad, hotad eller överrumplad. Han blir inte utnyttjad och han befinner sig inte i utsatt situation.

Det finns alltså inget som tyder på att han inte deltog frivilligt, och därför inget som tyder på att hon borde ha förstått att han inte deltog frivilligt.

Han har frivilligt deltagit i en fullt normal sexuell situation. Följdaktligen ingen våldtäkt.

Ändras din inställning om båda personerna varit väldigt fulla?
Citera
2025-09-23, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Kan du inte nämna några tecken (bevis) som du anser behöver finnas för att det ska vara en våldtäkt?
Att personen inte deltar frivilligt och att den andra borde ha insett det.
Senast redigerad av Pipsi 2025-09-23 kl. 13:13.
Citera
2025-09-23, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Du verkar verkligen inte förstå fastän jag har varit väldigt tydlig med dig om att jag inte heller tycker att det är en våldtäkt i mitt scenario. Skrev jag inte det väldigt tydligt?
Det jag sen säger är att enligt lagen så kan det ändå bli en fällande dom för våldtäkt.
Jo det tycker du, om du var åklagare skulle du åtala och om var domare skulle du fälla men de kan inte visa vad i scenariot du skulle tolka som en våldtäkt?
Citera
2025-09-23, 13:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Att personen inte deltar frivilligt och att en andra borde ha insett det.

Och vad skulle det kunna vara enligt dig?
Citera
2025-09-23, 13:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jo det tycker du, om du var åklagare skulle du åtala och om var domare skulle du fälla men de kan inte visa vad i scenariot du skulle tolka som en våldtäkt?

Hahahaha då vill jag att du visar i vilket inlägg jag har skrivit det? :-)
Citera
2025-09-23, 13:14
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
den här artikeln motbevisar allt du svammlat om den senaste tiden varför förnekar du den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in