Citat:
Jag kan ju dela med mig om min senaste och pågående upplevelse av DHL "Express".
Jag beställde ett stort paket från USA. Detta skulle levereras senast den 29 augusti, vilket var bra jävla lång tid (mer än en månad) men detta lyckades eBay fucka upp. Dock, exakt den 29 augusti lämnades äntligen paketet över till DHL.
Onsdagen den 30 fick jag information om att paketet skulle lämnas "mellan åtta och fem" dagen efter. Jag såg inget annat val än att ta ledigt från jobbet.
De kom inte.
Jag kontrollerade skeppningsuppdateringarna under de följande dagarna. Paketet valsade runt mellan Italien och Tyskland. Det lämnades in tulldeklarering till Sverige men det sades aldrig att paketet anlänt i Sverige.
På måndagen får jag ytterligare ett SMS om att "paketet ska levereras mellan 8 och 5 idag." Detta var 10:32. Jag var på jobbet. 2 minuter senare ett till, "vi försökte leverera men du var inte hemma." DHLs sida visar att de försökte leverera 10:31 dvs en minut innan de ens skickade notifikation om leveransen.
Senare på dagen ringer de mig och vill boka en ny tid.
"Okej, kan ni leverera mellan fyra och fem?"
"Nej."
"Kan ni åtminstone säga om ni kommer, säg, på förmiddagen eller eftermiddagen?"
"Nej."
"... Fine. Kan ni leverera till mitt jobb?"
"Nej."
Valde att få leverans idag. De har två timmar på sig.
Jag beställde ett stort paket från USA. Detta skulle levereras senast den 29 augusti, vilket var bra jävla lång tid (mer än en månad) men detta lyckades eBay fucka upp. Dock, exakt den 29 augusti lämnades äntligen paketet över till DHL.
Onsdagen den 30 fick jag information om att paketet skulle lämnas "mellan åtta och fem" dagen efter. Jag såg inget annat val än att ta ledigt från jobbet.
De kom inte.
Jag kontrollerade skeppningsuppdateringarna under de följande dagarna. Paketet valsade runt mellan Italien och Tyskland. Det lämnades in tulldeklarering till Sverige men det sades aldrig att paketet anlänt i Sverige.
På måndagen får jag ytterligare ett SMS om att "paketet ska levereras mellan 8 och 5 idag." Detta var 10:32. Jag var på jobbet. 2 minuter senare ett till, "vi försökte leverera men du var inte hemma." DHLs sida visar att de försökte leverera 10:31 dvs en minut innan de ens skickade notifikation om leveransen.
Senare på dagen ringer de mig och vill boka en ny tid.
"Okej, kan ni leverera mellan fyra och fem?"
"Nej."
"Kan ni åtminstone säga om ni kommer, säg, på förmiddagen eller eftermiddagen?"
"Nej."
"... Fine. Kan ni leverera till mitt jobb?"
"Nej."
Valde att få leverans idag. De har två timmar på sig.
blir så jävla provoserad av sådanahär trådar
hur svårt ska det va
håll er hemma för i helvete
eller är ni sådana jävla arbetsnarkomaner
buhu jag förlorar pengar på att ta ledigt
*gråter krokodiltårar*
jävla arbetsnarkomaner som sagt
glad ja är arbetslös