2025-07-22, 18:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Futurist
Jag kan ju dela med mig om min senaste och pågående upplevelse av DHL "Express".

Jag beställde ett stort paket från USA. Detta skulle levereras senast den 29 augusti, vilket var bra jävla lång tid (mer än en månad) men detta lyckades eBay fucka upp. Dock, exakt den 29 augusti lämnades äntligen paketet över till DHL.

Onsdagen den 30 fick jag information om att paketet skulle lämnas "mellan åtta och fem" dagen efter. Jag såg inget annat val än att ta ledigt från jobbet.

De kom inte.

Jag kontrollerade skeppningsuppdateringarna under de följande dagarna. Paketet valsade runt mellan Italien och Tyskland. Det lämnades in tulldeklarering till Sverige men det sades aldrig att paketet anlänt i Sverige.

På måndagen får jag ytterligare ett SMS om att "paketet ska levereras mellan 8 och 5 idag." Detta var 10:32. Jag var på jobbet. 2 minuter senare ett till, "vi försökte leverera men du var inte hemma." DHLs sida visar att de försökte leverera 10:31 dvs en minut innan de ens skickade notifikation om leveransen.

Senare på dagen ringer de mig och vill boka en ny tid.

"Okej, kan ni leverera mellan fyra och fem?"

"Nej."

"Kan ni åtminstone säga om ni kommer, säg, på förmiddagen eller eftermiddagen?"

"Nej."

"... Fine. Kan ni leverera till mitt jobb?"

"Nej."

Valde att få leverans idag. De har två timmar på sig.

blir så jävla provoserad av sådanahär trådar
hur svårt ska det va
håll er hemma för i helvete
eller är ni sådana jävla arbetsnarkomaner
buhu jag förlorar pengar på att ta ledigt
*gråter krokodiltårar*
jävla arbetsnarkomaner som sagt
glad ja är arbetslös
Citera
2025-07-22, 20:20
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galonseck
blir så jävla provoserad av sådanahär trådar
hur svårt ska det va
håll er hemma för i helvete
eller är ni sådana jävla arbetsnarkomaner
buhu jag förlorar pengar på att ta ledigt
*gråter krokodiltårar*
jävla arbetsnarkomaner som sagt
glad ja är arbetslös
han tog ledigt inte sjukskrev han alltså förlorade han inte pengar. Tog han dessutom ut en semesterdag så tjänar han ju extra på den dagen.
Citera
2025-07-23, 09:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
han tog ledigt inte sjukskrev han alltså förlorade han inte pengar. Tog han dessutom ut en semesterdag så tjänar han ju extra på den dagen.

det sista arbetsnarkomanen skrev
" de har 2 timmar på sig att leverera"
innan jobbet..
hävdar fortfarande
håll er hemma när ni vet att paket ska komma
ex postnord
08-16
bryter ni ihop då med?
eller bring
tar inte med budbee här
de kommer på kvällen
det älskar väll arbetsnarkomanerna här
Citera
2025-07-23, 12:49
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galonseck
det sista arbetsnarkomanen skrev
" de har 2 timmar på sig att leverera"
innan jobbet..
hävdar fortfarande
håll er hemma när ni vet att paket ska komma
ex postnord
08-16
bryter ni ihop då med?
eller bring
tar inte med budbee här
de kommer på kvällen
det älskar väll arbetsnarkomanerna här
Vad hävdar du fortfarande? Du är så jävla oklar att dagisbarn framstår som vuxna gentemot dig
Citera
2025-07-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Futurist
Jag kan ju dela med mig om min senaste och pågående upplevelse av DHL "Express".

Jag beställde ett stort paket från USA. Detta skulle levereras senast den 29 augusti, vilket var bra jävla lång tid (mer än en månad) men detta lyckades eBay fucka upp. Dock, exakt den 29 augusti lämnades äntligen paketet över till DHL.

Onsdagen den 30 fick jag information om att paketet skulle lämnas "mellan åtta och fem" dagen efter. Jag såg inget annat val än att ta ledigt från jobbet.

De kom inte.

Jag kontrollerade skeppningsuppdateringarna under de följande dagarna. Paketet valsade runt mellan Italien och Tyskland. Det lämnades in tulldeklarering till Sverige men det sades aldrig att paketet anlänt i Sverige.

På måndagen får jag ytterligare ett SMS om att "paketet ska levereras mellan 8 och 5 idag." Detta var 10:32. Jag var på jobbet. 2 minuter senare ett till, "vi försökte leverera men du var inte hemma." DHLs sida visar att de försökte leverera 10:31 dvs en minut innan de ens skickade notifikation om leveransen.

Senare på dagen ringer de mig och vill boka en ny tid.

"Okej, kan ni leverera mellan fyra och fem?"

"Nej."

"Kan ni åtminstone säga om ni kommer, säg, på förmiddagen eller eftermiddagen?"

"Nej."

"... Fine. Kan ni leverera till mitt jobb?"

"Nej."

Valde att få leverans idag. De har två timmar på sig.
Jag har liknande erfarenhet. Det slutade med att jag aldrig fick mitt paket. Jag skyr DHL som pesten och skulle aldrig välja dem om det finns något annat alternativ.
Citera
2025-07-23, 13:50
Medlem
Jag har bara bra erfarenheter av DHL.
Har jag inte varit hemma så har dom levererat till ett ombud som ligger fem minuter till fot från mig.
Värst är UPS. Fedex har väl inte varit något vidare heller.
Citera
2025-09-22, 12:19
Medlem
Kan intyga att DHL är ett gäng oärliga kriminella skurkar och banditer...3 gånger skulle de ha "levererat" ett paket hem till oss...och varje gång "så kunde de inte leverera paketen" trots att vi varit hemma hela dagen lång...och telefonen 1m från oss...det är satt i system att inte köra ut paketen till kunderna...de har minst sagt en jävla skev arbetsmoral och om man kan ska man undvika dom till varje pris...men vill ni sitta och hoppas varje dag mellan 08.00-17.00 och sedan få ett meddelande 17.56 om att de inte "kunde leverera paketet" så håll till godo...jävla klåpare till "företag"...lurendrejeri på "låg nivå"...DHL=Nej tack!
Citera
2025-09-23, 09:42
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Kan intyga att DHL är ett gäng oärliga kriminella skurkar och banditer...3 gånger skulle de ha "levererat" ett paket hem till oss...och varje gång "så kunde de inte leverera paketen" trots att vi varit hemma hela dagen lång...och telefonen 1m från oss...det är satt i system att inte köra ut paketen till kunderna...de har minst sagt en jävla skev arbetsmoral och om man kan ska man undvika dom till varje pris...men vill ni sitta och hoppas varje dag mellan 08.00-17.00 och sedan få ett meddelande 17.56 om att de inte "kunde leverera paketet" så håll till godo...jävla klåpare till "företag"...lurendrejeri på "låg nivå"...DHL=Nej tack!

Instämmer, både dhl och ups ska man undvika som pesten när det gäller hemleverans. På vissa sidor finns det bara dhl och då vägrar jag beställa. Dom har satt det i system att bara strunta köra förbi då ingen vettig kan sitta hemma och passa mellan 08-17 det är ju helt orimligt
Citera
2025-09-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Instämmer, både dhl och ups ska man undvika som pesten när det gäller hemleverans. På vissa sidor finns det bara dhl och då vägrar jag beställa. Dom har satt det i system att bara strunta köra förbi då ingen vettig kan sitta hemma och passa mellan 08-17 det är ju helt orimligt

Exakt, undviker DHL till varje pris.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in