Citat:
Ursprungligen postat av
fittslem
Beror ju lite på vart du bor, vad du har beställt och hur krångligt det är att ta sig till dörren. Även om dom givetvis ska bära upp skiten till dörren så är det smidigare att bara klicka "inte hemma" och köra till närmsta postkontor om du har beställt en fet TV och bor 5 trappor upp utan hiss.
Har varit med om det flera gånger, man är hemma, addressen är omöjlig att missa men trots det så får man ett meddelande klockan kvart i 6 på en vardag att addressen ej kunde hittas för att personen ej pallar leverera upp varan.
Det där är helt otroligt, Jag har dock för mig att det från Post Nord brukar stå "Paket ej levererat då ingen varit hemma" eller något åt det hållet. Det har hänt måååånga gånger trots att frugan eller jag varit hemma, de har alltså inte ens försökt, och vi bor på en adress mitt i stan. DHL funkar ju precis lika uselt som Post Nord.
Jag tror säkert att utkörarna har en extrem press på sig och körrutter och antal stopp som inte i verkligheten är genomförbara. Dels tror jag att det kan vara en etablerad kultur i branschen att skita i privatkunderna och dels tror jag att det "är godkänt" av respektive åkeris ledning.
Personligen så kan jag föredra att få grejerna till ombud direkt för det är ju uppenbarligen där de hamnar i vilket fall.