2025-09-22, 16:37
Medlem
Hon dyker upp i mitt flöde hela tiden…. Vad lider hon av egentligen?? Och hur kan huden ha blivit så??
Citera
2025-09-22, 16:42
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
I senaste vloggen fyllde hon en korg i tre våningar med kosttillskott. Undrar om hon berättar för vården om alla olika dieter hon följer på inrådan från kvacksalvare? Verkligen inte konstigt att kroppen säger ifrån.

Det har jag undrat med. Så många olika tillskott kan aldrig vara bra. Sjuka mängder tabletter hon tar flera gånger varje dag + flera olika droppar.
Citera
2025-09-22, 16:45
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
I senaste vloggen fyllde hon en korg i tre våningar med kosttillskott. Undrar om hon berättar för vården om alla olika dieter hon följer på inrådan från kvacksalvare? Verkligen inte konstigt att kroppen säger ifrån.

Hon borde verkligen sluta med precis alla kosttillskott…
Citera
2025-09-22, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaC75
Hon dyker upp i mitt flöde hela tiden…. Vad lider hon av egentligen?? Och hur kan huden ha blivit så??

Hon har psoriasis i grunden.
Sen har det nog skitit sig med mycket stress, konstiga tarmrensningar och hittepå från homeopater, konstiga behandlingar och långsam hjälp från vården så hon har mixtrat själv och huden har blivit katastrof. Sen gjorde hon tre UVB-solningar och ser efter det ut som att hon varit i ett brinnande hus + infektion i huden.

Hon säger att hon har TSW pga kortison hon tog förra året.
Citera
2025-09-22, 17:55
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Hon har psoriasis i grunden.
Sen har det nog skitit sig med mycket stress, konstiga tarmrensningar och hittepå från homeopater, konstiga behandlingar och långsam hjälp från vården så hon har mixtrat själv och huden har blivit katastrof. Sen gjorde hon tre UVB-solningar och ser efter det ut som att hon varit i ett brinnande hus + infektion i huden.

Hon säger att hon har TSW pga kortison hon tog förra året.

Atopiskt eksem oxå.. både det o psoriasis är kroniska hudsjukdomar som kräver regelbunden hudvård för att förhoppningsvis minska problemen vid utbrott.
Citera
2025-09-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Nu ska hon hem. Efter ett besök på hudmottagningen.
Hoppas hon gör som läkarna bestämt.
Och inget "Jada, Jada" experiment så fort hon kommer hem till svinstian.

Hon borde också städa och sprita av ditt hem. Och lära sig att tvätta händerna när hon kommer hem.
Gör hon inte som läkarna säger då ska hon fan inte ha mer hjälp av sjukvården.
Citera
2025-09-22, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Atopiskt eksem oxå.. både det o psoriasis är kroniska hudsjukdomar som kräver regelbunden hudvård för att förhoppningsvis minska problemen vid utbrott.

PPP också har hon sagt. PPP och hennes besvär med röd sprucken hud passar ihop väldigt bra. Oklart om hon verkligen har både atopiskt eksem och psoriasis, det är ju inte ovanligt att man misstar dem i primärvården och missar psoriasisen.
Citera
2025-09-22, 20:11
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
PPP också har hon sagt. PPP och hennes besvär med röd sprucken hud passar ihop väldigt bra. Oklart om hon verkligen har både atopiskt eksem och psoriasis, det är ju inte ovanligt att man misstar dem i primärvården och missar psoriasisen.

Hon har allt 😂

Men jag vill minnas att hon sagt att hon fick atopiskt eksem som bebis.. o det är ju så det börjar.. i småbarnsåren. Tror snarare att psoriasisen är misstagen el påhittad.

Eller jag vet inte vad jag tror längre.. hon har säkert allt.. t o m syfilis
Citera
2025-09-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Hon har allt 😂

Men jag vill minnas att hon sagt att hon fick atopiskt eksem som bebis.. o det är ju så det börjar.. i småbarnsåren. Tror snarare att psoriasisen är misstagen el påhittad.

Eller jag vet inte vad jag tror längre.. hon har säkert allt.. t o m syfilis

Ja det börjar när man är barn men hon blev väl misskött som barn, om det stämmer, så man vet inte vad man ska tro på. Visst kan man ha nästan allt men känns ofta som att man missat någon ovanligare diagnos som kan ge flera symptom som liknar andra diagnoser, än att någon har 20+ olika diagnoser.

Haha det har hon säkert också!
Citera
2025-09-22, 20:58
Medlem
Nu mår hon - la upp ett urklipp från journalanteckningen på vad dom misstänkte när hon kom in till akuten. Detta tycker jag är tydligt nog att hon har Münchhausens, hon älskar att ”ha” diagnoser.
Citera
2025-09-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Nu mår hon - la upp ett urklipp från journalanteckningen på vad dom misstänkte när hon kom in till akuten. Detta tycker jag är tydligt nog att hon har Münchhausens, hon älskar att ”ha” diagnoser.

Vad är Münchhausens?
Citera
2025-09-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammi37
Vad är Münchhausens?

Münchhausens syndrom, patomimi eller i engelskan factitious disorder, är en psykisk sjukdom som innebär att en person uppsöker sjukvård och uppger påhittade symptom för att komma under vård och få uppmärksamhet. Symptomen ifråga är antingen självförvållade eller simulerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in