2025-08-24, 20:04
Avstängd
bithaxs avatar
Mounjarno vs Wegovy, vilken är det som gäller nu?
Senast redigerad av bithax 2025-08-24 kl. 20:25.
Citera
2025-08-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Hur fixar man det? Är så trött på det här samhället med alla jäkla guardrails. Man kan inte ens köpa vettiga alvedon på ica, för någon kan ju knarka dem.

Jag kontaktade Yazen men det finns flera billigare alternativ!
Citera
2025-08-31, 13:11
Avstängd
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Jag kontaktade Yazen men det finns flera billigare alternativ!

Jag har abonnemang på Yazen, men asså deras tjänst som är typ en sämre version av fitness pal med chat funktion, är fan inte värd 900 kr i månaden.
Citera
2025-09-22, 06:29
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Mounjarno vs Wegovy, vilken är det som gäller nu?

Citat:
Jag har abonnemang på Yazen, men asså deras tjänst som är typ en sämre version av fitness pal med chat funktion, är fan inte värd 900 kr i månaden.

På Yazen kör de väl antingen Ozempic eller Mounjaro. Vilken blev det och har det gått bra?
Citera
2025-09-22, 07:15
Avstängd
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
På Yazen kör de väl antingen Ozempic eller Mounjaro. Vilken blev det och har det gått bra?
Mounjaro eftersom den anses bättre och det är typ samma pris.
Har gått ned 2.5 kg so far.

Jag går på 2.5 mg doser (halv dos). Då räcker en 60 mg spruta 6 månader. Och den kostar 4649 om man köper via Yazens återförsäljare i nederländerna.
Senast redigerad av bithax 2025-09-22 kl. 07:18.
Citera
2025-09-22, 08:39
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Mounjaro eftersom den anses bättre och det är typ samma pris.
Har gått ned 2.5 kg so far.

Jag går på 2.5 mg doser (halv dos). Då räcker en 60 mg spruta 6 månader. Och den kostar 4649 om man köper via Yazens återförsäljare i nederländerna.

Vad bra, ja precis, mellan Wegovy och Mounjaro är valet solklart Mounjaro.
Bra! 💪✨
Citera
2025-10-01, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
UPPDATERING 18/7

Längd 1.82
Vikt 76,1
BMI 23

Går nu på underhållsdosen för att vänja kroppen.
Rekommenderas verkligen till alla som vill gå ner i vikt.
Det har kostat mig ca 15k att komma ner till min vikt och det har gått hur lätt som helst.

UPPDATERING 1/9

Längd 1,82
Vikt 75,4
BMI 22,8
- 19,4 kg på knappt 9 månader

Går på underhållsdos nu som funkar fint. Tar 0,5 var femte dag, ska prova gå ner till 0,25 om nån vecka. För mig har detta blivit en supersuccé. Bland annat har jag inte ett dugg ont i ryggen längre vilket var ett mycket stort problem tidigare.
Rekommenderas till alla som känner att dom vill gå ner i vikt.
Senast redigerad av 81032041X6 2025-10-01 kl. 10:38.
Citera
2025-10-01, 11:56
Medlem
Citat:
Nu har jag pröjsat för 6 månader på yazen och är redo att börja kura. Jag väger idag 104 och planerar att komma ned till 90 innan beach 2026.

Wish me luck.

Fan vad dyrt det är med dessa jävla appar dock. Och utöver det ska man pröjsa för själva medicinen också. Hade politikerna haft lite vett så hade man ju kunnat få detta på VC utan massa tjafs.

Varför valde du Yazen framför alla andra alternativ som inte har dyr månadskostnad?
Citera
2025-10-02, 06:32
Avstängd
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MounjArrow
Varför valde du Yazen framför alla andra alternativ som inte har dyr månadskostnad?

Kände inte till några andra alternativ där och då.
Yazen är de enda företaget som gjort reklam.

”Varför frågade du inte här inne då?”
Jag var för ivrig att börja innan jag gjort tillräcklig research.
Citera
2025-10-02, 08:55
Medlem
Citat:
Kände inte till några andra alternativ där och då.
Yazen är de enda företaget som gjort reklam.

”Varför frågade du inte här inne då?”
Jag var för ivrig att börja innan jag gjort tillräcklig research.

Ah fattar! Jag var också nära att köra på Yazen. Skickade t.o.m in en ansökan men så råkade jag se en tråd på Flashback och valde en annan.

Yazen är verkligen överallt med sin marknadsföring, lätt att tro att det är enda alternativet.
Citera
2025-10-03, 01:07
Avstängd
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MounjArrow
Ah fattar! Jag var också nära att köra på Yazen. Skickade t.o.m in en ansökan men så råkade jag se en tråd på Flashback och valde en annan.

Yazen är verkligen överallt med sin marknadsföring, lätt att tro att det är enda alternativet.

Detta är dyrt som det är ändå. Man behöver inte den dyraste appen också på det lixom. Jag ska försöka byta när min yazen prenumereration går ut om några månader.

Hittils har jag gått ned 2,5 kg på 1,5 månad. Det är inte jättemycket. Läkaren har inte velat höja dosen förbi 2,5 mg då jag fortfarande ligger på deras kurva. Tycker det suger också, för det känns som att dom verkligen vill dra ut på det så att man ska behöva fortsätta betala deras abonnemangsavgifter länge.
Citera
2025-10-03, 07:05
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Detta är dyrt som det är ändå. Man behöver inte den dyraste appen också på det lixom. Jag ska försöka byta när min yazen prenumereration går ut om några månader.

Hittils har jag gått ned 2,5 kg på 1,5 månad. Det är inte jättemycket. Läkaren har inte velat höja dosen förbi 2,5 mg då jag fortfarande ligger på deras kurva. Tycker det suger också, för det känns som att dom verkligen vill dra ut på det så att man ska behöva fortsätta betala deras abonnemangsavgifter länge.

Du skulle kunna inrapportera en stillastående vikt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in