2025-09-20, 16:44
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Fyfan vad usel han Arne Flopp när ska han få sparken?
Till jul när det nu är………
Citera
2025-09-20, 16:58
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Liverpool inleder med fem raka ändå finns det mycket att förbättra inte minst bakåt.
Nu gäller det träning för många i veckan för kolla upp i ork och skippa Southampton helt och hållet.
Konkurrenterna känner nog redan denna helg de inte har råd att förlora.. känna press i omg 5 är ovanligt.

Nu börjar du låta som punditsen som vill skriva av lag från titelstriden så fort som möjligt. Liverpool har 5 raka vilket är imponerande, men jag tvivlar på att rivalerna är så himla oroliga efter omgång 5. Det hade nog varit skillnad om Liverpool kört över varenda motstånd, men så har det inte riktigt sett ut mer än någon halvlek här och där.

Oavsett resultatet imorgon så tippar jag att både Arsenal och City kommer vara med i titelstriden under vårsäsongen. Vem vet hur bra City kommer se ut när allting börjar fungera.

---

Får se om Spurs kan vända i halvlek, 3p vore riktigt bra för dom idag.
Citera
2025-09-20, 17:06
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Nu börjar du låta som punditsen som vill skriva av lag från titelstriden så fort som möjligt. Liverpool har 5 raka vilket är imponerande, men jag tvivlar på att rivalerna är så himla oroliga efter omgång 5. Det hade nog varit skillnad om Liverpool kört över varenda motstånd, men så har det inte riktigt sett ut mer än någon halvlek här och där.

Oavsett resultatet imorgon så tippar jag att både Arsenal och City kommer vara med i titelstriden under vårsäsongen. Vem vet hur bra City kommer se ut när allting börjar fungera.

---

Får se om Spurs kan vända i halvlek, 3p vore riktigt bra för dom idag.
Har inte skrivit av något lag utan skrev om pressen de måste känna.
Om City förlorar imorgon är de 9 poäng efter, du tror inte det oroar trots tidigt in på säsongen?
Jag ser redan nu Arsenal fans som säger man måste vinna imorgon och inte halka efter med 6 poäng. Tar Liverpool poäng mot dessa lag blir det ännu svårare.

City är inte var det varit men med Donnarumma r det rejäl uppgradering mot Ederson. Deras backlinje är svar och om Ederson varit kvar hade han vara sämsta lagdelen.

Liverpool har mycket kvar att kräma ur och spelar man 90’ som dagens första 30’ kan det bli kul säsong.
Citera
2025-09-20, 17:14
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Har inte skrivit av något lag utan skrev om pressen de måste känna.
Om City förlorar imorgon är de 9 poäng efter, du tror inte det oroar trots tidigt in på säsongen?
Jag ser redan nu Arsenal fans som säger man måste vinna imorgon och inte halka efter med 6 poäng. Tar Liverpool poäng mot dessa lag blir det ännu svårare.

City är inte var det varit men med Donnarumma r det rejäl uppgradering mot Ederson. Deras backlinje är svar och om Ederson varit kvar hade han vara sämsta lagdelen.

Liverpool har mycket kvar att kräma ur och spelar man 90’ som dagens första 30’ kan det bli kul säsong.

Jag sa inte att du skrev av några, jag menade på att du lät lite som dom punditsen som älskar att göra just det.

Äsch, fansen online överdriver som fan. Det är tråkigt att ta noll på Anfield och det vore förjävligt att ta noll hemma mot City, men det är inget som gör att laget borde känna sig pressade redan nu.

Men visst, City bör ta minst 1 pinne imorgon. Dom har haft en oväntat dåligt start, men många nya spelare och nytt system som ska fungera.

Finns det tillräckligt bra material på bänken för att orka föra matcher i 90 minuter?
Citera
2025-09-20, 17:23
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag sa inte att du skrev av några, jag menade på att du lät lite som dom punditsen som älskar att göra just det.

Äsch, fansen online överdriver som fan. Det är tråkigt att ta noll på Anfield och det vore förjävligt att ta noll hemma mot City, men det är inget som gör att laget borde känna sig pressade redan nu.

Men visst, City bör ta minst 1 pinne imorgon. Dom har haft en oväntat dåligt start, men många nya spelare och nytt system som ska fungera.

Finns det tillräckligt bra material på bänken för att orka föra matcher i 90 minuter?
Är Mr P

Fansen tänker lite längre fram, tappa pipng imorgon sedan till Newcastle och tappar man poäng hemma mot Liverpool då målas det f*n på väggen.

Tycker City är dom förväntas vara kunskapsmässigt tycker inte dom är bättre just nu men får de iordning på några saker kan man klättra fort.

Man behöver gå över på 442 när ormen tryter tills man får fatt i matchen, årets lag är bättre fysiskt än föregående upplaga. Sen får man nog köpa i januari tex Guehi & Rogers. Behöver fysika spelare att slänga in som kan återerövra boll och spela fysiskt.
Citera
2025-09-20, 18:31
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Någon regel måste snart införas inte hållbart i längden att endast spela med icke britter. Urholkar allting och har negativ effekt på deras landslag. Det är pinsamt när det vankas Europa spel och motståndarna har fler engelsmän i startelvan.

Visst är det tråkigt, men inget nytt. Problemet har diskuterats länge. Kanske inte främst för (men naturligtvis även) brist på engelska spelare i startelvorna, utan hur det påverkar landslaget. En del klubbar, främst i toppen kan ha svårt att hitta tillräckligt många spelare som kvalificeras som homegrown i sina trupper. Jag kan ha fel då jag definitivt inte har koll, men känns som Arsenal sköter den biten rätt bra.

Homegrown behöver dock inte betyda engelsman.

Citat:
"Homegrown" inom fotboll syftar på en spelare som har varit registrerad hos en klubb i ett visst land eller en viss region under en viss tid före en viss ålder, till exempel tre säsonger före 21-årsdagen i Premier League
Så till exempel Frimpong i Liverpool räknas som homegrown.
Citera
2025-09-20, 20:57
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton

Så till exempel Frimpong i Liverpool räknas som homegrown.

Frimpong räknas som homegrown för att han spenderade ett antal år i Citys akademi och ingenting annat. Kolla t.ex. Madueke som är engelsman och spelar för landslaget, men Chelsea behövde ansöka om att han skulle räknas som homegrown.. vilket han gör nu. Men inte i champions league.
Citera
2025-09-20, 22:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Liverpool inleder med fem raka ändå finns det mycket att förbättra inte minst bakåt.
Nu gäller det träning för många i veckan för kolla upp i ork och skippa Southampton helt och hållet.
Konkurrenterna känner nog redan denna helg de inte har råd att förlora.. känna press i omg 5 är ovanligt.

Det kan vara fem poängs skillnad till tvåan efter omgången.

Motståndarna njuter inte direkt av det, och kanske alldeles särskilt eftersom narrativet är att Liverpool inte är så bra.

Nä, men de verkar ha vunnit sex matcher på raken, med cl... så något måste de väl göra rätt.
Citera
2025-09-20, 23:58
Medlem
jontepsgs avatar
Lagen i Europa som spenderat mest pengar på nuvarande trupp:
Chelsea €1.18bn
City €1.03bn
Liverpool €994m
Man United €946
Arsenal €923
Spurs €871
PSG €798m
Real Madrid €754m
Newcastle €731m
Juventus €489.

Sjukt vad PL dominerar..
Citera
2025-09-21, 11:29
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det kan vara fem poängs skillnad till tvåan efter omgången.

Motståndarna njuter inte direkt av det, och kanske alldeles särskilt eftersom narrativet är att Liverpool inte är så bra.

Nä, men de verkar ha vunnit sex matcher på raken, med cl... så något måste de väl göra rätt.
Japp Tottenham kan ligga överraskande tvåa.

Både Arsenal & City känner av pressen inför rivalmötet idag, kostsamt tappa poäng för det innebär man får svårt att rotera för ännu fler tappade kan vara ödesdigert.

Liverpool beskylls för det ena och det andra
- spelar inget bra
- inget bra lag
- tur
- domarna & PGMOL på sin sida
- möter lag i rätt ordning
- motstånd har skadade spelare
- Liverpool har inga skador
- alla andra har en sämre säsong

Liverpool ser till att göra det som behövs, det är en styrka i sig och det retar gallfeber på många…

Bara att gilla läget och ju fler vinster desto härligare…
Citera
2025-09-21, 12:01
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Japp Tottenham kan ligga överraskande tvåa.

Både Arsenal & City känner av pressen inför rivalmötet idag, kostsamt tappa poäng för det innebär man får svårt att rotera för ännu fler tappade kan vara ödesdigert.

Liverpool beskylls för det ena och det andra
- spelar inget bra
- inget bra lag
- tur
- domarna & PGMOL på sin sida
- möter lag i rätt ordning
- motstånd har skadade spelare
- Liverpool har inga skador
- alla andra har en sämre säsong

Liverpool ser till att göra det som behövs, det är en styrka i sig och det retar gallfeber på många…

Bara att gilla läget och ju fler vinster desto härligare…

Hm, det låter exakt hur det lät om Arsenal under hela hösten 23/24, när dom gnetade till sig poäng innan det lossnade totalt i januari.

Lustigt hur rivalfans glömmer tidigare säsonger, både när det gäller eget lag samt andras.
Citera
2025-09-21, 12:21
Medlem
East.Clintfoods avatar
Perkele!

Jag missade visst matchen emellan United vs Chelsea igår, trodde det skulle vara idag.

Vad hände i matchen, kan någon komma med kort sammanfattning?

Röda och gula kort ser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in