2025-09-21, 20:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
FCC med en MAGA idiot som ledare! Diktaturen är redan på plats i USA!

Häller man inte med Don TACO är det nog bäst att fly landet omgående!
För bara några år sen så blev en norsk reporter/journalist avstängd för att ha brutit med reglerna till Norges motsvarighet av FCC, det samma blev även komikern Atle Antonsen (Bent från Tomtar på Loftet).

Anser du Norge som ett diktatur för det, och tror du att det var den norska statsministern som såg till att Antonsen och journalisten blev avstängda från TV-skärmen?
Citera
2025-09-21, 20:39
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du kan börja med att läsa pressmedelandet från Disney, och regelverket till FCC på uslegal.com/telecommunications

Inte jag som har fel här. Och jag ljuger inte för ngn, men till skillnad från dig så är jag inte faktaresistent.

Kimmel fick sparken av Disney/ABC 2 timmar efter att hans sista show var slut, läs upp dig innan du uttalar dig.
Det spelar ingen roll hur många gånger du upprepar dina lögner, sanningen är att Kimmel fick sparken som ett resultat av att FCC hotade med reprimander, bl.a. i form av indraget sändningstillstånd. FCC gjorde detta med anledning av att Kimmel gjort narr av jättebebisen Trump.
Citera
2025-09-21, 20:43
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag kan inte konstitutionen tillräckligt bra för att avgöra om detta är ett brott mot den men jag tycker det är helt ointressant. Spelar ingen som helst roll för mig oavsett hur det ligger till med den saken. Jag är helt enig i att detta är en politisk påtryckning, på ett bra sätt. Att du är helt blind för vad vänstern hållt på med är lite komiskt. Men med tanke på att vänster är principlösa och tribalistiska ser jag inte hur högern skall kunna konkurrera utan att vara tribalistiska på ett liknande sätt. Dock måste jag säga att denna cancelleringen av Kimmel har tydliggjort många hycklare på högerkanten som inte erkänner att det utövats politisk påverkan.
Nej, MAGA-högern är många resor värre. Demokraterna har sina brister, men dom låter inte den högljudda, hjärndöda minoriteten bestämma. Inom republikaner är det MAGA-sekten som bestämmer, d.v.s. högerns svar på den högljudda, hjärndöda minoriteten.
Citera
2025-09-21, 20:45
Medlem
otellos avatar
Citat:
För bara några år sen så blev en norsk reporter/journalist avstängd för att ha brutit med reglerna till Norges motsvarighet av FCC, det samma blev även komikern Atle Antonsen (Bent från Tomtar på Loftet).

Anser du Norge som ett diktatur för det, och tror du att det var den norska statsministern som såg till att Antonsen och journalisten blev avstängda från TV-skärmen?
Sjukt mycket damage control från din sida. Blev dom norska journalisterna/TV-profilerna avstängda för att dom skojat om statsministern? Annars faller din liknelse platt.
Citera
2025-09-21, 21:24
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
och…… jag tycker Kimmel är höger - får jag inte tycka det utan att få sparken?
Ja självklart, men drar dina tittare ifrån dig på grund utav det, och därmed sänker dina tittarsiffror, och därmed sänker programmets ekonomiska lönsamhet, och därmed sänker aktieägarnas avkastning... då får du sparken, särskilt i Amerika.
Citera
2025-09-21, 21:46
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:

Ingen koll på på norska ärendet men var Ledningen i FCC politisk tillsatt av sossarna!

Inte bara en sak som visar att USA är på väg att bli en fascistisk diktatur men om man lägger ihop 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1 så är det bara en tidsfråga!
Citera
2025-09-21, 21:57
Medlem
Citat:

Vafan snackar du om? Atle "avgick" själv Från Kongen Befalder efter att ha blivit polisanmäld för rasistiska uttalanden. Nkom (som Norska FCC heter) hade inget att göra med det, och verkligen inte regeringen heller.

EDIT: Det finns inte på världskartan att en Norsk, eller Svensk myndighet skulle pressa en TVkanal att sparka en enskild medarbetare genom att hota med att få sändningslicensen indragen. Det är löjligt att påstå att något liknande skulle kunna hända här.
Senast redigerad av RoyBatty 2025-09-21 kl. 22:04.
Citera
2025-09-21, 22:16
Avstängd
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy

Läste nu att skådespelaren Pedro Pascal stöttar Kimmel..

Den Pedro kallar syster föddes med penis och fick namnet Lucas.
Stackars Pascal har blivit en frontman för tokvänstern oundvikligt då hans "syster" gillar att suga penis.
Pedro har, precis som Kirks mördare, fått för sig att högern är homofobisk.

Genom vinklade klipp i sociala medier, X, youtube och allt därtill, ofta tagna ur kontext för att framställa Kirk och andra som hatiska. Detta går tyvärr åt båda håll bland lägren men vänstern är definitivt experter på fake news och faktiskt även experter på censurering, ironiskt nog med tanke på tråden.

Där kommer vi åter on topic då Kimmel, med sina antydningar i showen, har använt sin arbetsgivares plattform till att antyda något som redan är motbevisat och klarlagt.
Alltså medvetet bidrar till polariseringen med rena lögner.

Precis som dom från vänstern som klipper ut snuttar från Kirk ur kontext för att få han att framstå som hatisk vilket i sin tur leder till att förvirrade ungdomar, som Kirks mördare, får för sig att han är hatisk/homofobisk och därmed skjuter då honom då hans "flickvän" är transvestit.

Varje handling som leder till mer polarisering, via falsk information, är oacceptabelt.

Kolla kopplingen mellan skytten och Pascal, där båda har en närstående som är transvestit och känner att dom MÅSTE agera mot "homofobiska högern".
Kolla kopplingen till hur livsfarligt och opassande det är att bidra till falsk information, särskilt under arbetstid och utnyttja sin arbetsgivares publik till att göra det.

Därför fick Kimmel gå. Den som inte förstår det är troligen transvestit eller har en närstående som är.
Citera
2025-09-21, 22:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Vafan snackar du om? Atle "avgick" själv Från Kongen Befalder efter att ha blivit polisanmäld för rasistiska uttalanden. Nkom (som Norska FCC heter) hade inget att göra med det, och verkligen inte regeringen heller.

EDIT: Det finns inte på världskartan att en Norsk, eller Svensk myndighet skulle pressa en TVkanal att sparka en enskild medarbetare genom att hota med att få sändningslicensen indragen. Det är löjligt att påstå att något liknande skulle kunna hända här.
1. Fel: https://www.dagens.no/nyheter/atle-a...sse-dumme-ting

2. Fel igen: https://inyheter.no/23/11/2022/tv-2-...-ganske-grovt/

Generalandersson vs. RoyBatty, 2-0.

__ __ __

Men jag måste bara fråga igen, tror du att det var den norska statsministern som såg till att Græsvik och Antonsen togs av TV-skärmen..?
Citera
2025-09-21, 22:51
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Skitsnack. Kimmel sa att MAGA-rörelsen gjorde det de kunde för att få det till att verka som att GM inte var en av deras egen - han framställde det som att GM ej var vänster och att han istället var MAGA.

Jimmy Kimmel måste, i likhet med alla andra som är på amerikansk TV, följa regelverket till FC - ngt som han inte gjorde.

Fel igen. Rättigheterna till FC finns tillgängligt på uslegal.com

Vad är FC?
Rättigheter till FC?

Tullat på spriten igen?

Citera
2025-09-21, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Bara en. Varför denna massiva textvägg? Om du inte kan förklara det komplicerade på ett enkelt sätt har du uppenbarligen inte förstått frågeställningen. Fler ord innebär inte "mer kvalitet".
Du frågade, jag svarade.
Och det finns inga invändningar från dig, annat än att "förklaringen hade för många ord"?
Citera
2025-09-21, 23:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det spelar ingen roll hur många gånger du upprepar dina lögner, sanningen är att Kimmel fick sparken som ett resultat av att FCC hotade med reprimander, bl.a. i form av indraget sändningstillstånd. FCC gjorde detta med anledning av att Kimmel gjort narr av jättebebisen Trump.
Jimmy Kimmel fick sparken för att han bröt med reglerna till FCC. Kimmel har "skämtat" om DJT i +10 år nu, och även du vet att det inte var därför han fick gå.

Och vilka lögner är det egentligen som jag har kommit med härinne? I challenge you..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in