2025-09-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Nej, den blir ju rätt konstig, om någon tycker man är förfärlig om man säger något snällt?
Fortfarande inte förstått skillnaden på att lägga tid på att skriva något negativt, än att försvara/ skriva positivt? Även om jag måste säga att ditt svar ändå är det bästa jag fått av alla gånger jag ställer frågan.
Sen behöver man också komma ihåg- att det är många här som försvarar H, det är inte samma person jämt! När jag inte kommenterat något på länge här, och är in och skriver något för första gången på ett tag så skriver ofta någon ”ni ska alltid försvara allt som skriv- Som att jag är ansvarig för vad andra skriver. Så nej, det är ingen som sitter och försvarar allt som skrivs, det är flera olika personer.
Jag menade att ingen av de som tycker negativt attackerar mig när jag tycker något positivt.
Så som man blir attackerad av de som tycker positivt när man tycker något negativt.
Jag var tvungen att förtydliga vad jag menade. Det är det som är skillnaden
Citera
2025-09-21, 18:28
Medlem
Inte mycket att säga om det upphypeade samarbetet med Chilli, är Hanna nöjd så är jag det också. Däremot så suger Chillis möbler (dom har en bra returavdelning iaf) så jag skulle inte ta emot en möbel därifrån om den så vore gratis.
Citera
2025-09-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Inte mycket att säga om det upphypeade samarbetet med Chilli, är Hanna nöjd så är jag det också. Däremot så suger Chillis möbler (dom har en bra returavdelning iaf) så jag skulle inte ta emot en möbel därifrån om den så vore gratis.
Dom har väl inte begagnat/gratis där ens? Är väl därför det inte är din grej om man ska gå på vad du skrev för nåt tag sen om din inredning
Citera
2025-09-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Nu ska jag svara dig också och det blir sista gången detta med och jag hoppas du förstår vad jag menar.

Jag skriver här när jag tycker Hanna gör något bra men också när jag tycker hon gör något dåligt. Det är det som är meningen. Att diskutera hennes jobb på instagram. Antingen tycker man det är bra eller dåligt. Det får man lov att göra.
Det som blir oerhört jobbigt är att OM man tycker något är dåligt då blir man attackerad direkt av ett gäng som bara måste försvara så till den milda grad så man blir helt matt. Varför? Tycker man något är dåligt så får man säga det i ett diskussionsforum.
När man skriver att man tycker något är bra, vilket jag gör ibland så har jag icke en gång blivit attackerad på det viset. Inte en gång. Ingen har citerat mina rader och skrivit att jag är förfärlig, dålig mm för att jag tycker något är positivt. Det händer bara när man säger något negativt. Och det är en liten grupp här som verkar ha det som sitt kall att attackera alla som inte tycker allt är bra.

Så, detta försvarandet blir löjligt i längden då alla kan skriva vad de tycker och låta bli att attackera. Skriv vad du tycker om hennes arbete. Thats it.
Kunde inte sagt det bättre själv! Hanna har själv valt att vara offentlig och med det kommer folks åsikter, så är det bara. Alla här tycker inte allt Hanna gör är dåligt, men dessa försvarare drar alla över en kam och får det till hat. Många här inne tycker att Hanna gör ett dåligt jobb överlag, vissa saker gör hon bra. Och det är Hanna som diskuteras här inne. Således får alla ha en åsikt och diskutera här inne. Punkt.
Citera
2025-09-21, 18:57
Medlem
Kul med dukning. Kul att ingen kommer. Kul att h är nöjd. Inspirerad? Inte idag heller.
Citera
2025-09-21, 19:03
Medlem
Och så lite fiskande efter en gratis soffa av Chilli när hon ändå är igång
Citera
2025-09-21, 19:04
Medlem
Finns väl en anledning till att Chili gick i konkurs tänker jag…
Trodde ingen handlade från deras nätsida. Möbler vill man väl fan ha från fysisk butik. Men ja, vi är väl alla olika där också antar jag.
Citera
2025-09-21, 19:05
Medlem
Ja smaken är som baken med hennes dukning…. Men det jag tänkte på var hennes möbler som såg så blöta ut. Far inte rotting ganska illa av att bli blött? Plus så hade det faktiskt kanske varit lite influerande OM hon dukat ute och bjudit över mamman/brorsan/kusinen/(grannen..!?) på fika av bullarna hon bakade. Nu känns det så deppigt att hon dukar för ett samarbete och inte för att hon faktiskt bjudit över folk.
Citera
2025-09-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krangs
Och så lite fiskande efter en gratis soffa av Chilli när hon ändå är igång

Det blir så genomskinligt när hon försöker ragga samarbeten på det här sätter.
Fattar inte att man kan med och tigga gratis grejer så som hon gör, så pinsamt.
Citera
2025-09-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Finns väl en anledning till att Chili gick i konkurs tänker jag…
Trodde ingen handlade från deras nätsida. Möbler vill man väl fan ha från fysisk butik. Men ja, vi är väl alla olika där också antar jag.

Okej, verkar finnas några butiker kvar. Men nä, Chili la jag ner intresset för vid konkursen för tio år sen 😂
Citera
2025-09-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BulleBeck
Ja smaken är som baken med hennes dukning…. Men det jag tänkte på var hennes möbler som såg så blöta ut. Far inte rotting ganska illa av att bli blött? Plus så hade det faktiskt kanske varit lite influerande OM hon dukat ute och bjudit över mamman/brorsan/kusinen/(grannen..!?) på fika av bullarna hon bakade. Nu känns det så deppigt att hon dukar för ett samarbete och inte för att hon faktiskt bjudit över folk.

Hanna är ju ett stort fan av plast så även möblerna är fejkrotting och tål regn.
Ja faktiskt lite sorgligt att duka ett bord som ingen kommer sitta vid och äta
Citera
2025-09-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Tycker jag också, superfin. Dock har jag svårt att förstå det här med dynor, och andra textilier på uteplatser utan tak, tycker det regnar för ofta för det i vårt Sverige, men det är ju nåt annat 🙂
Hmm kanske finns något man kan lägga på. Jag har inte orkat göra mysigt på min uteplats med dynor utan använder vattentåliga trämöbler för att slippa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in