2025-09-21, 15:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulusbrevet
Många menar att uppryckandet är under Feast of Trumpets 23-24e september i år. Alltså att Jesus tar bort Kristibrud (den kristna kyrka som tillhör honom) innan Guds vrede kommer över jorden under 7 år (vedermödan som beskrivs i Uppenbarelseboken).

Enligt den här föreställningen så kommer alltså Jesus tillbaka på riktigt om 7 år, år 2032.
Efter att jorden gått igenom 7 år av vedermödor (tänk världskrig, pandemier, svält, naturkatastrofer och antikrist-styre m.m.).

År 2032 skulle enligt många uträkningar vara 2000 år sedan korset och uppståndelsen.

Det finns en hel del andra profetior och tidslinjer i Bibeln som pekar åt detta (Israel som är 77 i år m.m.) så man kan förstå var det kommer ifrån.

Hur det blir återstår att se. Det finns många olika föreställningar om "uppryckandet" inom kristenheten och det är knappast en majoritet som har just den här synen och tolkningen.

Vilken jävla gång har just detta sagts om jordens undergång!? Är fan troende, tror helt ätligt på, Gud och skit. Men med det tror jag bestämt på all skit om jordens undergång är skit. Om det enligt boken ens ska börja lär det ju inte vara skit som detta med Israel.
Citera
2025-09-21, 15:50
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag tror han kommer men inte nästa vecka
Kanske 2032, 2038 eller 2042?
Vi lever i den sista tiden. Vi är den sista generationen.
Ja tror så men först ska antikrist regera några år?
Krig, svält, naturkatastrofer, aliens o massa annat elände.

"om den dagen och timmen vet ingen, inte ens himmelens änglar, utan allena min Fader"
(Matteus 24:36).

Antikrist kommer aldrig att komma. Det var med storsta sannolikhet kejsar Nero som var Antikrist. Han var en ronersk kejsare som förföljde kristna där under första århundradet.
Så han har varit död ganska länge.
Citera
2025-09-21, 15:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Antikrist kommer aldrig att komma. Det var med storsta sannolikhet kejsar Nero som var Antikrist. Han var en ronersk kejsare som förföljde kristna där under första århundradet.
Så han har varit död ganska länge.

Känns som han redan är här..

Kent - Falska profeter
Citera
2025-09-21, 16:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Inte i Nasaret då? Blir träffad av en drönare från hamas innan han hunnit få ner fötterna i den heliga jorden.

Hamas har inga drönare.
Citera
2025-09-21, 16:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Jag tror han kommer men inte nästa vecka
Kanske 2032, 2038 eller 2042?
Vi lever i den sista tiden. Vi är den sista generationen.
Ja tror så men först ska antikrist regera några år?
Krig, svält, naturkatastrofer, aliens o massa annat elände.

"om den dagen och timmen vet ingen, inte ens himmelens änglar, utan allena min Fader"
(Matteus 24:36).

Det har folk trott i alla tider. Folk inbillar sig att just deras tid på jorden är speciell. Så är det givetsvis inte.
Citera
2025-09-21, 16:08
Medlem
Pressombudsmannens avatar
En person som kallas Brother Joshua är den som har fått igång hypen. Han säger att Jesus sagt till honom att 23e september 2025 är datumet då han kommer hämta sitt folk, efter det blir det de 7 svåra år som det står om i uppenbarelseboken.
Länk till en av videosen med Joshua:
https://youtu.be/fOR9gkXN4ko
Citera
2025-09-21, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Får upp massor av videor i for you på tik tok där folk tror the rapture är på tisdag. Att jesus kommer tillbaka då eftersom det är Feast of Trumpets.

Jaha, men vad är det du vill diskutera ?
Citera
2025-09-21, 16:11
Medlem
Kan det vara så att antikrist är en motståndskraft mot kristna och inte en människa? Isåfall är ju antikrist redan här för längesen
Citera
2025-09-21, 16:13
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det har folk trott i alla tider. Folk inbillar sig att just deras tid på jorden är speciell. Så är det givetsvis inte.

Ok tro så du.

Han uppmanar jordens alla människor att vända sig till Gud för att bli räddade, eftersom han är den ende Guden och det finns ingen annan.
Jesaja 45:22

Jag tror inte min tid är speciell. Kanske aldrig får uppleva det utan då ligger tryggt i min grav.
Som sagt. Ingen vet tid eller dag.

It will happen in a moment, in the blink of an eye, when the last trumpet is blown. For when the trumpet sounds, those who have died will be raised to live forever. And we who are living will also be transformed.
Citera
2025-09-21, 16:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ok tro så du.

Han uppmanar jordens alla människor att vända sig till Gud för att bli räddade, eftersom han är den ende Guden och det finns ingen annan.
Jesaja 45:22

Jag tror inte min tid är speciell. Kanske aldrig får uppleva det utan då ligger tryggt i min grav.
Som sagt. Ingen vet tid eller dag.

It will happen in a moment, in the blink of an eye, when the last trumpet is blown. For when the trumpet sounds, those who have died will be raised to live forever. And we who are living will also be transformed.

Du sa bokstavligen att ” vi är den sista generationen”. Du inbillar dig därmed att just din tid på jorden är speciell och skiljer sig från andra som levat eller kommer leva. Du är en narcissist. Men du är inte ensam. Många har den vanföreställningen.
Citera
2025-09-21, 16:22
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
En person som kallas Brother Joshua är den som har fått igång hypen. Han säger att Jesus sagt till honom att 23e september 2025 är datumet då han kommer hämta sitt folk, efter det blir det de 7 svåra år som det står om i uppenbarelseboken.
Länk till en av videosen med Joshua:
https://youtu.be/fOR9gkXN4ko
Presic sen har ryktet kommit upp av folk på min for you
Citera
2025-09-21, 16:24
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
De hade kunnat tajma sin hoppfullhet bättre och matcha den mot den annalkande kometen Lemmon som ska bli synlig någon gång i oktober.

Det hade kanske blivit något liknande Heaven's gate 1997 med en självmordsbenägen och stirrögd sektledare som livesänder domedagsprofetior.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in