2025-09-21, 10:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Misstänker att ditt svar innebär att du inte kan komma på några exempel.

Typiskt för mäns youtubekanaler, oaktat deras utseende, är att fokus ligger på budskapet som ska förmedlas. Sök på "how to fix"-videos och de flesta kommer vara skapta av män som inte ens visar sina ansikten, eftersom det saknar relevans. Någon motsvarighet bland kvinnor existerar knappt.

Misstänker att ditt svar innebär att du inte kan komma på några exempel. Fokus ligger på budskapet för kvinnorna också. Och nej, jag följer massvis med män i olika åldrar och alla visar sig.

Freyia North in Norway
yv_edit
The monologue
Lean beef patty
Girl with the dogs
Lisandra Vazquez
Tzuyang
Royal fashion and history
Erin Elyse
Ana Goldberg
Dana Linn Bailey
Manifestelle
Hobo Ahle
Dark asia with Megan
Noor Jasmine
Therese Eriksson
Tales from the cabin
Essen recipes
Lauren the Mortician

Med reservation för att jag inte kunnat bestämma ålder på vissa pga filter och/eller pga att de är asiater. Vissa följer jag inte längre, vissa följer jag inte regelbundet, andra följer jag mer regelbundet. Jag följer troligen ett par-några hundratal på Youtube sammanlagt såå...

De snygga killarna brukar driva kanaler som handlar väldigt mycket om utseende, träning, kost, osv. Eller hur man får ligga med så många som möjligt.
Senast redigerad av Jenny9 2025-09-21 kl. 10:49.
Citera
2025-09-21, 11:18
Medlem
Sedan har siffran 95% av anmälningarna går inte till åtal nämnts tidigare. Men det behöver ju inte bara bero på att åklagaren bedömer bevisningen för svag mot en viss person. Andra orsaker är t.ex uppenbart orimliga anmälningar (typ psyksjuka som anmäler att de blivit bortförda av utomjordingar); de har (hittills) inte lyckats identifiera en misstänkt; en misstänkt har identifierats, men de kan inte få tag på den; en en misstänkt har identifierats, men visar sig redan vara avliden.

Sedan talet om höga/låga beviskrav verkar ju förutsätta att domstolarna är någorlunda konsistenta i sin bevisvärdering. Men det kan ju också vara så att det inte är det, utan bedömningarna skiftar radikalt beroende på vilka som sitter i rätten just då, vilket kan innebära att det ställs orimliga beviskrav ibland, och väldigt låga annars. Och då är kanske statistik om utfall inte så relevant längre, det kan ju både innebära att offer får väldigt svårt att få upprättelse, samtidigt som det är ökad risk att oskyldiga fälls.
Citera
2025-09-21, 11:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Sedan har siffran 95% av anmälningarna går inte till åtal nämnts tidigare. Men det behöver ju inte bara bero på att åklagaren bedömer bevisningen för svag mot en viss person. Andra orsaker är t.ex uppenbart orimliga anmälningar (typ psyksjuka som anmäler att de blivit bortförda av utomjordingar); de har (hittills) inte lyckats identifiera en misstänkt; en misstänkt har identifierats, men de kan inte få tag på den; en en misstänkt har identifierats, men visar sig redan vara avliden.

Sedan talet om höga/låga beviskrav verkar ju förutsätta att domstolarna är någorlunda konsistenta i sin bevisvärdering. Men det kan ju också vara så att det inte är det, utan bedömningarna skiftar radikalt beroende på vilka som sitter i rätten just då, vilket kan innebära att det ställs orimliga beviskrav ibland, och väldigt låga annars. Och då är kanske statistik om utfall inte så relevant längre, det kan ju både innebära att offer får väldigt svårt att få upprättelse, samtidigt som det är ökad risk att oskyldiga fälls.

Yep och BRÅ efterfrågar också ett standardiserat förfarande gällande bedömningen av dessa fall. Och det håller jag med om. Hur det döms i dessa fall ska ju inte handla om var man bor eller eventuellt känsloläge hos domare och nämndemän.
Citera
2025-09-21, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Misstänker att ditt svar innebär att du inte kan komma på några exempel. Fokus ligger på budskapet för kvinnorna också. Och nej, jag följer massvis med män i olika åldrar och alla visar sig.

Uppskattar ditt engagemang, men jag har en del synpunkter...

Freyia North in Norway - oattraktiv och över 30
yv_edit - ser bra ut, men är uppenbarligen en bindgalen feminist
The monologue - transa
Lean beef patty - nästan tre miljoner följare, räknas inte
Girl with the dogs - samma sak där, tre miljoner följare
Lisandra Vazquez - hyfsad, men vänster
Tzuyang - 12 miljoner följare...
Royal fashion and history - hon visar sig inte (?)
Erin Elyse - hon är ok!
Ana Goldberg - oattraktiv och över 30
Dana Linn Bailey - oattraktiv och okvinnlig
Manifestelle - på gränsen...
Hobo Ahle - även på gränsen, påminner om Alexandria Ocasio-Cortez
Dark asia with Megan - för många följare
Noor Jasmine - oattraktiv, manligt utseende
Therese Eriksson - för gammal
Tales from the cabin - osäker på vem du menar här
Essen recipes - för många följare
Lauren the Mortician - transutseende, påminner om Robin Williams

Min teori håller än!
Citera
2025-09-21, 15:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Har personen haft samtycke eller inte? Har personen inte haft samtycke men ändå uppfattat att personen haft samtycke?

JAG HAR SVARAT VAD JAG TYCKER OM LJUSDALSFALLET REDAN!!!!!!!! Vad fan har hänt med er antifeminister på det senaste? Varför upprepar ni samma frågor OM OCH OM IGEN????
Du upprepar ju förfan samma korkade motfrågor hela tiden.

Om du uppfattar att du har icke verbalt samtycke anser du då att personen som utför handlingen begår en våldtäkt? Där har du svarat nej tidigare.

Om du agerar utifrån att du tror att du har ett icke verbalt samtycke, håller du då med om att det kan finnas en risk att den mottagande parten inte samtycker!!??

Är den utförande personen som upplever att den har ett icke verbalt samtycke:
1. En helt OK reko fungerande individ, kanske t.o.m. en finfin älskare om motparten gillar initiativet?
2. En hemsk utnyttjande äcklig våldtäktsman som helst ska sitta i fängelse 3-4 år och betala hundratusentals kronor i skadestånd om den mottagande parten inte samtycker till initiativet?
Citera
2025-09-21, 15:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja kan komma med ovanståene, för att div. statistisk och forskning visar överväldigande siffror på sexbrott av alla de slag....utfört oftast av man mot kvinnor, barn och andra män.
Fattar du? Problemet med detta beteende; att utföra sexuella handlingar av alla de slag mot människor som man antingen VET med säkerhet inte alls vill, inte bryr sig ett skit OM de vill eller inte, inte tar ett skit hänsyn till att människan i fråga INTE KAN ge samtycke etc...; just kommet från män florerar över hela samhället.

Och är just pga detta FAKTUM, som vi infört samtyckeslagen m.m. och itne som du verkar tycka för att:
"jävlas med män".

Ok?

Herregud det går ju inte att diskutera med dig.
Citera
2025-09-21, 15:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Uppskattar ditt engagemang, men jag har en del synpunkter...

Freyia North in Norway - oattraktiv och över 30
yv_edit - ser bra ut, men är uppenbarligen en bindgalen feminist
The monologue - transa
Lean beef patty - nästan tre miljoner följare, räknas inte
Girl with the dogs - samma sak där, tre miljoner följare
Lisandra Vazquez - hyfsad, men vänster
Tzuyang - 12 miljoner följare...
Royal fashion and history - hon visar sig inte (?)
Erin Elyse - hon är ok!
Ana Goldberg - oattraktiv och över 30
Dana Linn Bailey - oattraktiv och okvinnlig
Manifestelle - på gränsen...
Hobo Ahle - även på gränsen, påminner om Alexandria Ocasio-Cortez
Dark asia with Megan - för många följare
Noor Jasmine - oattraktiv, manligt utseende
Therese Eriksson - för gammal
Tales from the cabin - osäker på vem du menar här
Essen recipes - för många följare
Lauren the Mortician - transutseende, påminner om Robin Williams

Min teori håller än!

Jag visste att du skulle lägga till en massa i efterhand för att kunna avfärda alltihop.

Var är alla snygga killar mellan 20-30 som harvar på inom ett ointressant ämne år efter år vilket knappt räcker till hyran?

Med rätt politisk tillhörighet och rätt antal följare och vad mer du nu krävde.
Citera
2025-09-21, 15:22
Medlem
Citat:
Jag visste att du skulle lägga till en massa i efterhand för att kunna avfärda alltihop.

Var är alla snygga killar mellan 20-30 som harvar på inom ett ointressant ämne år efter år vilket knappt räcker till hyran?

Med rätt politisk tillhörighet och rätt antal följare och vad mer du nu krävde.

Det stämmer ju? Några enstaka av de du nämnde höll måttet, de andra var antingen fula, gamla eller personer som har det som heltidsjobb. Bortser man från deras politiska åsikter blir de ändå inte fler.

Du spenderar uppenbart betydligt mer tid på sociala medier än vad jag gör. Kanske har jag fel om männen, men jag har åtminstone rätt vad gäller kvinnorna.
Citera
2025-09-21, 15:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Du upprepar ju förfan samma korkade motfrågor hela tiden.

Om du uppfattar att du har icke verbalt samtycke anser du då att personen som utför handlingen begår en våldtäkt? Där har du svarat nej tidigare.

Om du agerar utifrån att du tror att du har ett icke verbalt samtycke, håller du då med om att det kan finnas en risk att den mottagande parten inte samtycker!!??

Är den utförande personen som upplever att den har ett icke verbalt samtycke:
1. En helt OK reko fungerande individ, kanske t.o.m. en finfin älskare om motparten gillar initiativet?
2. En hemsk utnyttjande äcklig våldtäktsman som helst ska sitta i fängelse 3-4 år och betala hundratusentals kronor i skadestånd om den mottagande parten inte samtycker till initiativet?

Vilka jag då INTE fått svar på. Dina frågor är såhär: en man går på gatan och blir gripen av polisen. Tycker du det var rätt av polisen att gripa mannen?

Japp absolut, man kan misstolka situationer och andra.

1. Japp
2. Det får polis och åklagare och eventuellt rätten avgöra utifrån varje enskilt fall som kommer till deras kännedom.
Citera
2025-09-21, 15:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det stämmer ju? Några enstaka av de du nämnde höll måttet, de andra var antingen fula, gamla eller personer som har det som heltidsjobb. Bortser man från deras politiska åsikter blir de ändå inte fler.

Du spenderar uppenbart betydligt mer tid på sociala medier än vad jag gör. Kanske har jag fel om männen, men jag har åtminstone rätt vad gäller kvinnorna.

Ja jo. Sen är det ju svårt att veta vad du tycker är snyggt, fult osv.

Det är inte så stor skillnad mellan unga snygga killar och tjejer och hur de framställer sig och vad de riktar in sig på på sociala medier.
Senast redigerad av Jenny9 2025-09-21 kl. 15:32.
Citera
2025-09-21, 15:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vilka jag då INTE fått svar på. Dina frågor är såhär: en man går på gatan och blir gripen av polisen. Tycker du det var rätt av polisen att gripa mannen?

Japp absolut, man kan misstolka situationer och andra.

1. Japp
2. Det får polis och åklagare och eventuellt rätten avgöra utifrån varje enskilt fall som kommer till deras kännedom.

Det är inte alls det jag frågar. Jag frågar dig om du anser att en person som uppfattar att den har ett icke verbalt samtycke begår en våldtäkt om den utför handlingen utan att fråga först?

Om du svarar nej på den frågan så undrar jag om du tycker att samma person med samma förutsättningar som ovan är en hemsk förfärlig våldtäktsman om det visar sig att den mottagande parten dagen efter anmäler och då säger att den inte samtyckte?
Citera
2025-09-21, 16:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är inte alls det jag frågar. Jag frågar dig om du anser att en person som uppfattar att den har ett icke verbalt samtycke begår en våldtäkt om den utför handlingen utan att fråga först?

Om du svarar nej på den frågan så undrar jag om du tycker att samma person med samma förutsättningar som ovan är en hemsk förfärlig våldtäktsman om det visar sig att den mottagande parten dagen efter anmäler och då säger att den inte samtyckte?

Om person 1 uppfattar att den har ett icke verbalt samtycke så tänker ju person 1 att det bara är att köra, vilket jag också hade gjort. Men om person 2 uppfattar att den inte gav något icke verbalt samtycke riskerar ju person 1 att bli anmäld av person 2.

Det är ingen 'ja' eller 'nej' fråga.

Beror helt och hållet på hur den personen uppförde sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in