Citat:
Ursprungligen postat av
TasteMyGlock
Sedan vet vi ju inte om Kimmel, Colbert och Maher röstar på demokraterna - de är bara genuint mot Trump. Jag är själv höger men tycker Trumpen är ett jävla skämt. Reagan var cool, Bush ok… t.o.m. Nixon var ju bättre. Trump är ju som en sårad 4-åring i sandlådan
Det är litet skojigt, jag är inte mera höger (trots solklar borgarbracka-bakgrund). Men jag är genuint emot Trump, och jag tycker att Nixon var en av de bättre presidenter USA nånsin haft (han föll på personliga svagheter, inte politiskt innehåll). Reagan & Nancy var en bluff, men vilken bluff! Reaganomics är totalt BS, och Reagans egna politiska idéer var helt kass, men Ronald & Nancy har liksom gjutit modellen för vad som är en "amerikansk president". Och när Reagan väl förstod att lyssna på proffsen och fokusera på rollen så blev han ostoppbar, och en amerikansk presidentikon på kuppen. Så går det när man väljer två utbildade och erfarna skådisar. Bush var alldeles för vek som president, men nu på senare dar har han visat sig vara en riktigt statsman. Han blev bara vald 20 år för tidigt.
Jimmy Carter var en överreligiös välmenande idiot, oduglig som president. Clinton var riktigt bra, till en början. Men sen körde han fast, av flera orsaker. Obama hade bra idéer, men också om det är litet orättvist (han stoppades en stor del av tiden av en republikansk-kontrollerad kongress/senat) så åstadkom han inte så mycket. Så slutresultatet blev rätt amerikanskt, mycket snack men litet action. Biden var en räddare i nöden som på några år utvecklades till en katastrof. Och också om det är litet orättvist att skylla på en gaggig gammal man så var det på hans ansvar (att inte låta en liten klick styra honom).
Men ingen, absolut INGEN av de ovanstående skulle ha understött eller ens tillåtit att någon gav sig på den amerikanska yttrandefriheten. Och inget parti har starkare försvarat yttrandefriheten än republikanerna. Tills Trump blev president, och Trump 2.0 är ju som taget från Ryssland, Ungern, Kina och Nordkorea.
How the mighty US have fallen...