2025-09-21, 02:27
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
FCC har gett den här typen av hot/uppmaningar sedan de bildades. Alla tv-kanaler har fått dem i massor och brukar i regel ställa sig bakom sina anställda och försvara dem, och oftast stannar det där.

Oj visa oss exempel på "FCC har gett den här typen av hot/uppmaningar sedan de bildades"

Speciellt med orden från ordföranden i en poddsändning säga: Vi kan göra det lätt eller svårt för er..

Det har vi alla missat!
Citera
2025-09-21, 02:27
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Kimmel har sagt hundra gånger värre saker, angående hundratals/tusentals människor genom sina 18 på TV-nätet. Det har hans late night show kollegor också gjort - kollegor som nu backar upp honom offentligt.

Det är en del av Late Night Television kulturen i USA. När John F. Kennedy mördades gjorde Late Night Television stjärnor som Johnny Carson, Paar, Griffin, Allen, Douglas m.fl. satir av såväl mordet, som Kennedy själv, som dom olika teorierna, t.o.m. ironiserade ihop at det var Kennedys egna fel han blev skjuten osv osv.

Ingen sån Late Night Television personlighet har någonsin blivit avstängd från sin show för sånt här. Ingen!

.. ända tills Jimmie Kimmel blev avstängd, för att han sa han tyckte det var pucko av MAGA-rörelsen att högljutt proklamera att "Skytten är inte en MAGA-snubbe".

Om inte sändningsmässiga regler spelar roll, vad ser du då för koherent rimlighet i att just Kimmel blev avstängd, och just nu?

Exakt!
Kimmel och hans kollegor har alltid kört hård satir, ofta mycket grövre än detta, utan att stoppas. FCC:s varningar är inget nytt. Skillnaden är att ABC denna gång inte försvarade honom, vilket tyder på att det är ABC som ville bli av med honom, inte att FCC plötsligt ändrat reglerna.

När du förstår det jag försöker förklara för dig så kommer du sluta kladda nonsens.
Du är så dum att du inte ens förstår att du säger emot dig själv.
Citera
2025-09-21, 02:30
Medlem
Citat:
Du är överallt och ingenstans just nu.
Varför är det så orimligt för dig att förstå att det helt enkelt är väldigt tydligt att det är en arbetsgivare som vill bli av med en dyr anställd som gjort bort sig?

Om Kimmel inte har gjort något fel, varför tar ABC honom inte i försvar precis som dom gjort tidigare och andra tv-kanaler har gjort vid liknande hot/uppmaningar?

Kan du inte bara förstå att allt pekar på att dom inte vill ha kvar honom?

Här har du en artikel som förklarar sambandet mellan Carrs hot och Kimmels avsked för dig:
https://edition.cnn.com/2025/09/18/m...irst-amendment

Och här har du en som gör samma sak, och dessutom uppger att Disney vill ha tillbaka Kimmel. Varför skulle man sparka någon som man vill arbeta med, om inte på grund av yttre påtryckningar?
https://edition.cnn.com/2025/09/18/e...hat-comes-next

Och vad gäller "dyr anställd" så förklarar jag för femte gången att det naturligtvis är dyrare att behöva ersätta Kimmels vinster utan att få några intäkter från hans program. Hade man alltså inte velat ha kvar Kimmel hade man helt enkelt valt att inte förnya hans kontrakt när det är dags för det i maj nästa år.
Citera
2025-09-21, 02:36
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Oj visa oss exempel på "FCC har gett den här typen av hot/uppmaningar sedan de bildades"

Speciellt med orden från ordföranden i en poddsändning säga: Vi kan göra det lätt eller svårt för er..

Det har vi alla missat!
Alltså, jag påstår inte att uttalandet från Carr inte var lite oproffsigt, plumpigt och ovanligt för någon i den ställningen. Det är vi överens om. Men det är en persons uttryck, det representerar varken hela högern eller Trump. Vem vet, kanske han själv någon gång får en varning, allt blir ju inte offentligt.

Du valde att fokusera på det istället för min poäng och fråga, och det förstår jag, det finns inget enkelt svar där.

Men jag testar igen:
Om du inte kan svara på varför ABC denna gång agerade annorlunda än vad de brukar göra i liknande situationer, varför ska vi då lägga all tyngd på Carrs ordval?

Allt pekar på samma sak: det är ABC som tog beslutet, inte FCC som plötsligt ändrat reglerna eller riktlinjerna.
Citera
2025-09-21, 02:42
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Här har du en artikel som förklarar sambandet mellan Carrs hot och Kimmels avsked för dig:
https://edition.cnn.com/2025/09/18/m...irst-amendment

Och här har du en som gör samma sak, och dessutom uppger att Disney vill ha tillbaka Kimmel. Varför skulle man sparka någon som man vill arbeta med, om inte på grund av yttre påtryckningar?
https://edition.cnn.com/2025/09/18/e...hat-comes-next

Och vad gäller "dyr anställd" så förklarar jag för femte gången att det naturligtvis är dyrare att behöva ersätta Kimmels vinster utan att få några intäkter från hans program. Hade man alltså inte velat ha kvar Kimmel hade man helt enkelt valt att inte förnya hans kontrakt när det är dags för det i maj nästa år.

"Artikel som förklarar sammanhanget", skriven av ultravänster Brian Stelter på ultravänstern CNN.

Samtidigt kan man slå på Fox News och läsa en helt annan "förklaring" från ultrahögervridna programledare.

Båda versionerna presenteras som sanning, men ingen av dem behöver ha något med verkligheten att göra. Det handlar om vilken kanal du väljer att se, inte om objektiva fakta.

Du snurrar i cirklar. Inse bara att om ABC hade velat ha kvar Kimmel så hade dom haft det.
Citera
2025-09-21, 02:43
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Alltså, jag påstår inte att uttalandet från Carr inte var lite oproffsigt, plumpigt och ovanligt för någon i den ställningen. Det är vi överens om. Men det är en persons uttryck, det representerar varken hela högern eller Trump. Vem vet, kanske han själv någon gång får en varning, allt blir ju inte offentligt.

Du valde att fokusera på det istället för min poäng och fråga, och det förstår jag, det finns inget enkelt svar där.

Men jag testar igen:
Om du inte kan svara på varför ABC denna gång agerade annorlunda än vad de brukar göra i liknande situationer, varför ska vi då lägga all tyngd på Carrs ordval?

Allt pekar på samma sak: det är ABC som tog beslutet, inte FCC som plötsligt ändrat reglerna eller riktlinjerna.

Du gillar AI för att skriva men missar ALLTID källor för "dina" påståenden..

Visa oss exempel på: "FCC har gett den här typen av hot/uppmaningar sedan de bildades"
Ge oss gärna i modern tid och där de säger att: vi kommer gör det svårt för dig om du inte..

Fundera på om du vill tänka och hitta källor själv eller låta AI försöka igen, den verkar misslyckas totalt hittills..

Citera
2025-09-21, 02:57
Medlem
Citat:
"Artikel som förklarar sammanhanget", skriven av ultravänster Brian Stelter på ultravänstern CNN.

Samtidigt kan man slå på Fox News och läsa en helt annan "förklaring" från ultrahögervridna programledare.

Båda versionerna presenteras som sanning, men ingen av dem behöver ha något med verkligheten att göra. Det handlar om vilken kanal du väljer att se, inte om objektiva fakta.

Du snurrar i cirklar. Inse bara att om ABC hade velat ha kvar Kimmel så hade dom haft det.

Man kan naturligtvis vinkla sin rapportering efter politiska åsikter, men detta är tredje artikeln jag skickat nu och alla är baserade inte på åsikt utan kontakter med insyn i vad som händer.

Sedan inte vad de säger på Fox News, men när jag tittat på den övriga amerikanska ytterhögern verkar den vara delad mellan folk som förfäras över vad de ser som statlig censur, och de som verkar fira censuren. Det verkar vara ett kufigt minoritetsintresse att försöka förneka att censur har skett, ffa eftersom många på högern varit öppna med att Kirks död ska användas för att inskränka amerikaners frihet.
Citera
2025-09-21, 03:03
Medlem
Citat:

Nu har ju Trump helt öppet övervägt att tv-bolag som är kritiska mot honom ska bli av med licensen, så nog representerar Carr Trump ganska bra i den här frågan…
Citera
2025-09-21, 03:08
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Nu har ju Trump helt öppet övervägt att tv-bolag som är kritiska mot honom ska bli av med licensen, så nog representerar Carr Trump ganska bra i den här frågan…

Carr är en av skaparna av projekt 2025 där de utmålade att censurera media..

Citera
2025-09-21, 03:18
Medlem
Citat:
Exakt!
Kimmel och hans kollegor har alltid kört hård satir, ofta mycket grövre än detta, utan att stoppas. FCC:s varningar är inget nytt. Skillnaden är att ABC denna gång inte försvarade honom, vilket tyder på att det är ABC som ville bli av med honom, inte att FCC plötsligt ändrat reglerna.

När du förstår det jag försöker förklara för dig så kommer du sluta kladda nonsens.
Du är så dum att du inte ens förstår att du säger emot dig själv.
Jag har aldrig påstått att FCC ändrat några regler. Lägg inte ord i mun på mig, tack.

Men here we go med dina traditionella konfirmation bias teorier igen, ser jag. Men visst, vi kan följa med dig in i dom och förlösa dig från dom, för nykterhetens skull:

Så du menar, på fullt allvar, att du tror att hela Late Night Television konceptet i USA som helhet - Johnny Carson, Jay Leno, Jon Stewart, David Letterman, Bill Maher, Conan O'brian, Chelsea Handler, John Oliver, Craig Kilborn, Lilly Singh, Joan Rivers, Samamtha Bee, James Corden, Jimmy Fallon, Arsenio Hall, Trevor Noah ml.fl. m.fl. - generellt upplevs som ett så osmakligt socialt koncept av amerikanska befolkningen, att ABC själva fortsatt sända såna Late Night Television program i decennier?

Det finns inga samhälleliga spår av någon omfattande pågående samhällsdebatt av gränsöverskrivande kontroversialism inom Late Night Television, nånsin. Amerikansk Late Night Television är en klassisk Amerikansk TV-gengre, som har massiv kulturell betydelse i USA.

Tittarsiffrorna för bara dom fyra största Late Night programmen - Jimmy Kimmel Live! (ABC), The Tonight Show (NBC), Late Show with David Letterman/Stephen Colbert (CBS), och Late Night with Conan O’Brien (NBC/TBS) - visar att dom ligger på 4e plats på tittar-topplistan i USA. Endast överträffade av sportevents som NFL, Superbowl, OS och liknande, Stora dramaserier och primetime realityprogram, samt nyhetssmagasin och morgonprogram.

Om ABC beslutat att lägga ner ett program, så hade detta aviserats i form av att lägga ner programmet efter följande säsong eller liknande. Program är avtal som är starkt juridiskt och ekonomiskt bindande, man avslutar dom inte pang bom bara - i synnerhet inte om det är ett stort bolagsbeslut. Man gör istället en marknadsföringskampanj av att ’detta blir Jimmie Kimmels sista säsong’.

Så att Jimmie Kimmels show, med kollegor, skulle vara så osmakligt kontroversiella att folk inte ens vill se på programmen längre, det är bara ditt egna luftslott. Varför hade ABC i så fall inte sagt att så var fallet, om det var så, menar du?

ABC styrker inte din tes heller. Dom hänvisar inte till att programmet länge varit socialt kontroversiellt, eller föremål för framtida nedläggning överhuvudtaget. ABC hänvisar istället direkt och konkret till 1 uttalande som Kimmel gjort, samt bekräftar att Trumps tillsatte FCC chef Brendan Carr varnat ABC för att sändningsbolag kunde drabbas av svåra konsekvenser om inte Kimmel (specifikt) blev straffad; inte att Late Night Television konceptet skulle läggas ner.

Så det finns absolut noll stöd att hitta för din fantasivärld och konfirmations bias om att Kimmel var planerad nedläggning, motiverad av att hela Late Night Television konceptet i USA ända sen 1960 varit nån slags Alex Jones företeelse som Amerikanska folket hatat ända sen dess.

Du har sagt många lögner tidigare i tråden, och det här är bara ännu en.
Kimmel blev avsatt med omedelbar verkan på grund av politisk influens, för folk är rädd för Presidenten av Amerikas Förenta Stater. Så jävla enkelt är det med den saken!
Senast redigerad av Robbinist 2025-09-21 kl. 04:07.
Citera
2025-09-21, 06:29
Medlem
Positivt för mänskligheten att få bort detta svin från rutan.

Får fan talibanerna att verka civilicerade.

Primitiv apa.
Citera
2025-09-21, 06:31
Medlem
Citat:
Vilken lögn har Kimmel spridit som orsakat ett politiskt mord? Blev ju jävligt nyfiken nu...

Det aktuella av Tyler R.

Kan mycket väl ha utlöst av en Kimmel-nazist eller ur-nazisten Kimmel själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in