Citat:
Ursprungligen postat av
Whaggadingus
Många här verkar tvärsäkra på att “Felicia” är psykiskt sjuk och hittar på. Jag tycker det är ett väldigt bekvämt sätt att slippa se en obehaglig verklighet.
Jag själv är man och har känt henne i 15 år. Vi har bråkat, vi har varit nära, jag har kramat henne otaliga gånger – men hon har aldrig anklagat mig för något. Om hon slängde ur sig falska anklagelser för att hämnas, då hade jag rimligtvis varit en enkel måltavla under våra konflikter för som sagt – vi har verkligen haft KONFLIKTER där vi har kallat varandra både det ena och det andra... Men det har aldrig hänt.
Och jag vet att hon inte bara “hittar på”, för jag har själv sett saker – delar av bevisningen – som pekar på att åtminstone en del av männen faktiskt erkänt att dom har gått över gränsen. För mig är det tillräckligt för att veta att hon inte ljuger.
Som våldtäktsoffer söker man ofta trygghet, och tyvärr finns det män som utnyttjar det. Så nej, naivitet är inte samtycke. Ett nej är fortfarande ett nej. Att söka vänskap betyder inte automatiskt att man vill ligga. Inte ens OM man ger sig in i en relation med någon betyder det att sex alltid är på tapeten. Den som utnyttjar det bär ansvaret – inte hon.
Journalisten hade noll tålamod och blev sur när Felicia inte ville ställa upp på intervju. Istället för att vänta in boken och göra sitt jobb ordentligt, valde hon att skriva en halvdan story.
Det roliga (eller tragiska) är att hon därmed missade de ljudfiler där männen själva erkänner vad de gjort. De ljudfilerna finns – och jag som vän har hört delar av dem – och förr eller senare kommer ljudfilerna troligtvis att släppas.
Jag har ingen aning om hon är psykiskt sjuk eller inte. Jag tror knappast att hon är det. Men så vitt jag vet har ingen blivit dömd i hennes alla olika fall. Om dessa ljudfiler, som du påstår, existerar. - varför har inte dessa använts vid huvudförhandling eller som bevisföring?
Du måste vara mera konkret om du ska vara trovärdig. Nu låter det mest som rent käbbel från din sida.