2025-09-20, 23:21
Medlem
Whaggadinguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, det gör det inte - vilka inspelningar har du lyssnat på?

Återigen så har jag vid ett tillfälle redan nämnt att på ljudfilerna så hör man erkännanden.

Fråga: Om du inte är direkt beröd av dessa ljudfiler – varför bry dig?
Citera
2025-09-20, 23:31
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whaggadingus
Återigen så har jag vid ett tillfälle redan nämnt att på ljudfilerna så hör man erkännanden.

Fråga: Om du inte är direkt beröd av dessa ljudfiler – varför bry dig?

Men, du förklarar inte vem som spelat in dessa och varför? Du tog upp dem i ett inlägg och då blir det intressant att veta mer kring dessa. Vem spelade in och varför, samt vad sägs på dessa ljudfiler?
Citera
2025-09-20, 23:39
Medlem
Whaggadinguss avatar
Citat:
Men, du förklarar inte vem som spelat in dessa och varför? Du tog upp dem i ett inlägg och då blir det intressant att veta mer kring dessa. Vem spelade in och varför, samt vad sägs på dessa ljudfiler?

"Felicia" och förövarna. Det säger sig självt egentligen eftersom jag var tydlig med att man hör många utav förövarna erkänna att dom har gått för långt. Saken är den att ljudfiler är inte den enda bevisning som finns och därför blev jag måttligt förvånad över att journalisten inte väntade längre – eller åtminstone frågade efter bevisningen innan denne skrev en artikel som blev minst sagt missledande.
Citera
2025-09-21, 01:43
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Det vet jag inte. Bevisningen kanske inte var tillräckligt, teknikaliteter, bra försvar?

Du vet om att det finns fler människor på planeten än Felicia och medlemmarna här inne?

Så i Sverige, där beviskraven för våldtäkt är så extremt låga så läggs alla dessa utredningar ner trots att det finns ljudinspelningar med erkännande?

Det här är ju skandal.
Senast redigerad av StoreSvarte 2025-09-21 kl. 01:46.
Citera
2025-09-21, 01:46
Medlem
Whaggadinguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Så i Sverige, där beviskraven för våldtäkt är så extremt låga så läggs en utredning ner trots att det finns ljudinspelningar med erkännande?

Det här är ju skandal.

Ja för det händer ju absolut inte att folk misstror kvinnor? *tittar runt i denna tråden och läser artikeln en gång till samtidigt som jag himlar med ögonen så hårt att jag såg gårdagen*
Citera
2025-09-21, 02:07
Medlem
Citat:
Ja för det händer ju absolut inte att folk misstror kvinnor? *tittar runt i denna tråden och läser artikeln en gång till samtidigt som jag himlar med ögonen så hårt att jag såg gårdagen*

Hur många av hennes anmälningar ledde till fällande dom?
Citera
2025-09-21, 02:20
Medlem
Whaggadinguss avatar
Citat:
Hur många av hennes anmälningar ledde till fällande dom?

Jag vet ärligt sagt ingen siffra men jag vet att det var ett par st.
Citera
2025-09-21, 04:12
Medlem
Alltså 9 kollegor. Hur ofta händer det att kvinnor anmäler såpass många kollegor? Man får väl nästan säga att dessa killar får skylla sig själva. Håll er för fan borta från kvinnliga kollegor, skit inte där du äter oavsett om de är tjejen som tar initiativ eller inte.
Citera
2025-09-21, 04:44
Medlem
Whaggadinguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Alltså 9 kollegor. Hur ofta händer det att kvinnor anmäler såpass många kollegor? Man får väl nästan säga att dessa killar får skylla sig själva. Håll er för fan borta från kvinnliga kollegor, skit inte där du äter oavsett om de är tjejen som tar initiativ eller inte.

Inom vissa brancher rör sig män som inte direkt tillhör begåvningsreserven. Det kan ha med saken att göra också.
Citera
2025-09-21, 06:13
Medlem
Fantens avatar
Det är ändå jäkla konstigt att råka ut för nio våldtäktsmän. Och jävligt konstigt att ingen av hennes vänner har sagt åt henne att ge fan i karlar, åtminstone ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Ja, man tycker ju att hon borde ha ett rykte ändå.
Citera
2025-09-21, 07:04
Medlem
Citat:
Jag vet ärligt sagt ingen siffra men jag vet att det var ett par st.

Av 15-20 stycken? Och var detta sexuellt ofredande och(eller våldtäkter?
Citera
2025-09-21, 07:12
Medlem
fresk66s avatar
Citat:
Många här verkar tvärsäkra på att “Felicia” är psykiskt sjuk och hittar på. Jag tycker det är ett väldigt bekvämt sätt att slippa se en obehaglig verklighet.

Jag själv är man och har känt henne i 15 år. Vi har bråkat, vi har varit nära, jag har kramat henne otaliga gånger – men hon har aldrig anklagat mig för något. Om hon slängde ur sig falska anklagelser för att hämnas, då hade jag rimligtvis varit en enkel måltavla under våra konflikter för som sagt – vi har verkligen haft KONFLIKTER där vi har kallat varandra både det ena och det andra... Men det har aldrig hänt.

Och jag vet att hon inte bara “hittar på”, för jag har själv sett saker – delar av bevisningen – som pekar på att åtminstone en del av männen faktiskt erkänt att dom har gått över gränsen. För mig är det tillräckligt för att veta att hon inte ljuger.

Som våldtäktsoffer söker man ofta trygghet, och tyvärr finns det män som utnyttjar det. Så nej, naivitet är inte samtycke. Ett nej är fortfarande ett nej. Att söka vänskap betyder inte automatiskt att man vill ligga. Inte ens OM man ger sig in i en relation med någon betyder det att sex alltid är på tapeten. Den som utnyttjar det bär ansvaret – inte hon.

Journalisten hade noll tålamod och blev sur när Felicia inte ville ställa upp på intervju. Istället för att vänta in boken och göra sitt jobb ordentligt, valde hon att skriva en halvdan story.

Det roliga (eller tragiska) är att hon därmed missade de ljudfiler där männen själva erkänner vad de gjort. De ljudfilerna finns – och jag som vän har hört delar av dem – och förr eller senare kommer ljudfilerna troligtvis att släppas.

Jag har ingen aning om hon är psykiskt sjuk eller inte. Jag tror knappast att hon är det. Men så vitt jag vet har ingen blivit dömd i hennes alla olika fall. Om dessa ljudfiler, som du påstår, existerar. - varför har inte dessa använts vid huvudförhandling eller som bevisföring?

Du måste vara mera konkret om du ska vara trovärdig. Nu låter det mest som rent käbbel från din sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in