2025-09-20, 22:08
Medlem
Whaggadinguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så hon har alltså spelat in alla möten med personer som hon sedan anmält...?

Det har jag svårt att tänka mig för det skulle nog krävas rätt gedigen utrustning till det, för att inte tala om lagringskapacitet, och vem skulle ens ha tid?

Men om brottsoffer lyckas dokumentera bevismaterial så är det ju bra.
Citera
2025-09-20, 22:14
Medlem
Whaggadinguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nu säger jag inte att det är så här i ditt fall, men det är inte det minsta okänt här på forumet att en huvudperson eller närstående i en tråd kommer in och helt enkelt bara ljuger som nån slags damage control - så det är inte konstigt att folk inte tror dig rätt upp och ner. Snacka kan vem som helst göra.

Som vän – eller om jag hade varit närstående – så förstår jag faktiskt även varför, och det är även själva poängen till varför jag ens är här.

Efter att jag fick reda på trådens existens och började läsa så insåg jag snabbt att alla här inne "vet" en massa utan att ha någon som helst koll på vad som faktiskt har hänt och inte. Folk dömer människor alldeles för snabbt och helt fel. Känner man till sanningen så är det svårt att sitta tyst, och sen är det ju självklart så som jag skrev tidigare: Jag är bara här för att delge mitt perspektiv utifrån direkt kännedom om vad som har hänt och vad jag har sett/hört. Om folk sedan tror mig eller inte kommer knappast påverka min sömn.

Bevisning finns, och den kommer troligtvis se dagens ljus nån gång och då kommer hela den här tråden att vara i onödan.
Citera
2025-09-20, 22:19
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whaggadingus
Som vän – eller om jag hade varit närstående – så förstår jag faktiskt även varför, och det är även själva poängen till varför jag ens är här.

Efter att jag fick reda på trådens existens och började läsa så insåg jag snabbt att alla här inne "vet" en massa utan att ha någon som helst koll på vad som faktiskt har hänt och inte. Folk dömer människor alldeles för snabbt och helt fel. Känner man till sanningen så är det svårt att sitta tyst, och sen är det ju självklart så som jag skrev tidigare: Jag är bara här för att delge mitt perspektiv utifrån direkt kännedom om vad som har hänt och vad jag har sett/hört. Om folk sedan tror mig eller inte kommer knappast påverka min sömn.

Bevisning finns, och den kommer troligtvis se dagens ljus nån gång och då kommer hela den här tråden att vara i onödan.
Dom vars åsikter jag värderar i den här tråden, vet jag har byggt sina analyser på egna empiriska data och kända historiska fall, och få av dom är sämre än dom kan ändra sig och erkänna att dom har fel.

Fram tills bevis presenteras, så är du bara en nyreggad medlem som hoppar in i tråd som försvarare. Något som historiskt här på forumet ofta har visat sig vara någon som simpar. Återigen så säger jag inte att så är fallet, men statistiskt sett är "rätt" drag att inte tro dig.
Citera
2025-09-20, 22:23
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Det har jag svårt att tänka mig för det skulle nog krävas rätt gedigen utrustning till det, för att inte tala om lagringskapacitet, och vem skulle ens ha tid?

Men om brottsoffer lyckas dokumentera bevismaterial så är det ju bra.

Men, snälla - vad är det för inspelningar du säger dig ha lyssnat på?
Citera
2025-09-20, 22:25
Medlem
Rosanna försökte ta sitt liv!!!
Citera
2025-09-20, 22:33
Medlem
Whaggadinguss avatar
Citat:
Dom vars åsikter jag värderar i den här tråden, vet jag har byggt sina analyser på egna empiriska data och kända historiska fall, och få av dom är sämre än dom kan ändra sig och erkänna att dom har fel.

Fram tills bevis presenteras, så är du bara en nyreggad medlem som hoppar in i tråd som försvarare. Något som historiskt här på forumet ofta har visat sig vara någon som simpar. Återigen så säger jag inte att så är fallet, men statistiskt sett är "rätt" drag att inte tro dig.

Jag förstår din poäng. Problemet är att i ett forum där spekulationer och antaganden ofta ges samma status som fakta, förlorar även den faktiska sanningen sin tyngd. I detta fallet sitter nämligen jag på bevisningen till skillnad mot veteranerna, men jag är väl medveten om att mina ord inte väger lika mycket. Det medför att sanning reduceras till att väga lika lite som påståendena den ställs mot. Därför blir diskussionen i praktiken ett nollsummespel – och när bevisen väl presenteras framstår hela tråden som överflödig.

Det viktigaste är att jag fick säga mitt. Och vad gäller "Simpar" så är det ett begrepp jag gissar ska antyda att jag försöker vinna något hos Felicia – trots mina 15 år av ointresse som mer än hennes vän, eller?
Citera
2025-09-20, 22:34
Medlem
Om ni går in på FB och söker på personen R*SS M*KAMEY scrolla ner så får ni alla svar ni behöver

*U
*C
Citera
2025-09-20, 22:35
Medlem
Whaggadinguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Men, snälla - vad är det för inspelningar du säger dig ha lyssnat på?

Läs mina tidigare svar. Det framgår väldigt tydligt där.
Citera
2025-09-20, 22:36
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag förstår din poäng. Problemet är att i ett forum där spekulationer och antaganden ofta ges samma status som fakta, förlorar även den faktiska sanningen sin tyngd. I detta fallet sitter nämligen jag på bevisningen till skillnad mot veteranerna, men jag är väl medveten om att mina ord inte väger lika mycket. Det medför att sanning reduceras till att väga lika lite som påståendena den ställs mot. Därför blir diskussionen i praktiken ett nollsummespel – och när bevisen väl presenteras framstår hela tråden som överflödig.

Det viktigaste är att jag fick säga mitt. Och vad gäller "Simpar" så är det ett begrepp jag gissar ska antyda att jag försöker vinna något hos Felicia – trots mina 15 år av ointresse som mer än hennes vän, eller?
Välkommen till internet, du är ny här va?

Det går utmärkt att simpa för någons vänskap också.
Citera
2025-09-20, 22:42
Medlem
Citat:
Läs mina tidigare svar. Det framgår väldigt tydligt där.

Nej, det gör det inte - vilka inspelningar har du lyssnat på?
Citera
2025-09-20, 23:04
Medlem
Citat:
Jag har inte ljudfilerna utan jag fick lyssna på dessa vid ett tillfälle när vi satt och fikade hemma hos henne.

Rättelse: Tillfällen. Vi fikar rätt ofta och jsg stöttar henne som sagt. Då blir det naturligt att hon nämner detaljer och låter mig ta del av diverse material (inte bara ljudfiler med andra ord).

Så dessa ljudfiler, vem har spelat in dem och varför?
Citera
2025-09-20, 23:19
Medlem
Whaggadinguss avatar
Citat:
Välkommen till internet, du är ny här va?

Det går utmärkt att simpa för någons vänskap också.

Ny på Flashback med möjlighet att kommentera – Ja, men ny på internet, nja.

Jag förstår dock fortfarande inte vad syftet skulle vara? Ärligt sagt så vet jag inte ens vad simpa betyder. Jag tror inte du och jag rör oss i samma kretsar helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in