2025-09-20, 19:15
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Det skrev jag inte. Totalt ointresserad av er män i den här tråden då ni saknar något överhuvudtaget att säga.

Nej du är ju bara intresserad av män som våldtar.
Citera
2025-09-20, 19:38
Medlem
Whaggadinguss avatar
Många här verkar tvärsäkra på att “Felicia” är psykiskt sjuk och hittar på. Jag tycker det är ett väldigt bekvämt sätt att slippa se en obehaglig verklighet.

Jag själv är man och har känt henne i 15 år. Vi har bråkat, vi har varit nära, jag har kramat henne otaliga gånger – men hon har aldrig anklagat mig för något. Om hon slängde ur sig falska anklagelser för att hämnas, då hade jag rimligtvis varit en enkel måltavla under våra konflikter för som sagt – vi har verkligen haft KONFLIKTER där vi har kallat varandra både det ena och det andra... Men det har aldrig hänt.

Och jag vet att hon inte bara “hittar på”, för jag har själv sett saker – delar av bevisningen – som pekar på att åtminstone en del av männen faktiskt erkänt att dom har gått över gränsen. För mig är det tillräckligt för att veta att hon inte ljuger.

Som våldtäktsoffer söker man ofta trygghet, och tyvärr finns det män som utnyttjar det. Så nej, naivitet är inte samtycke. Ett nej är fortfarande ett nej. Att söka vänskap betyder inte automatiskt att man vill ligga. Inte ens OM man ger sig in i en relation med någon betyder det att sex alltid är på tapeten. Den som utnyttjar det bär ansvaret – inte hon.

Journalisten hade noll tålamod och blev sur när Felicia inte ville ställa upp på intervju. Istället för att vänta in boken och göra sitt jobb ordentligt, valde hon att skriva en halvdan story.

Det roliga (eller tragiska) är att hon därmed missade de ljudfiler där männen själva erkänner vad de gjort. De ljudfilerna finns – och jag som vän har hört delar av dem – och förr eller senare kommer ljudfilerna troligtvis att släppas.
Senast redigerad av Whaggadingus 2025-09-20 kl. 19:41.
Citera
2025-09-20, 21:12
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whaggadingus
Många här verkar tvärsäkra på att “Felicia” är psykiskt sjuk och hittar på. Jag tycker det är ett väldigt bekvämt sätt att slippa se en obehaglig verklighet.

Jag själv är man och har känt henne i 15 år. Vi har bråkat, vi har varit nära, jag har kramat henne otaliga gånger – men hon har aldrig anklagat mig för något. Om hon slängde ur sig falska anklagelser för att hämnas, då hade jag rimligtvis varit en enkel måltavla under våra konflikter för som sagt – vi har verkligen haft KONFLIKTER där vi har kallat varandra både det ena och det andra... Men det har aldrig hänt.

Och jag vet att hon inte bara “hittar på”, för jag har själv sett saker – delar av bevisningen – som pekar på att åtminstone en del av männen faktiskt erkänt att dom har gått över gränsen. För mig är det tillräckligt för att veta att hon inte ljuger.

Som våldtäktsoffer söker man ofta trygghet, och tyvärr finns det män som utnyttjar det. Så nej, naivitet är inte samtycke. Ett nej är fortfarande ett nej. Att söka vänskap betyder inte automatiskt att man vill ligga. Inte ens OM man ger sig in i en relation med någon betyder det att sex alltid är på tapeten. Den som utnyttjar det bär ansvaret – inte hon.

Journalisten hade noll tålamod och blev sur när Felicia inte ville ställa upp på intervju. Istället för att vänta in boken och göra sitt jobb ordentligt, valde hon att skriva en halvdan story.

Det roliga (eller tragiska) är att hon därmed missade de ljudfiler där männen själva erkänner vad de gjort. De ljudfilerna finns – och jag som vän har hört delar av dem – och förr eller senare kommer ljudfilerna troligtvis att släppas.

Det låter ju verkligen som du har koll. Kan du berätta mer om Felicia?

Har du tillgång till utdrag från hennes kommande bok?

Ladda gärna upp ljudfilerna om du kan få tag på dessa.
Senast redigerad av StoreSvarte 2025-09-20 kl. 21:14.
Citera
2025-09-20, 21:15
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Så ludret har bara "otur" när hon råkat ut för alla dessa män som hon anmält för övergrepp och våldtäkt - det är inte ett, eller två fall vi talar om - utan i tiotal! Anser du verkligen detta vara troligt? Att hon verkligen varit med om alla dessa händelser? Klart som faan hon är ett psykfall och du leker med elden. Vänta bara tills du hamnar i onåd, på allvar - då kommer du få äta upp dina ord och naiva hållning till hennes historia...
Citera
2025-09-20, 21:18
Medlem
Whaggadinguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Det låter ju verkligen som du har koll. Kan du berätta mer om Felicia?

Har du tillgång till utdrag från hennes kommande bok?

Ladda gärna upp ljudfilerna om du kan få tag på dessa.

Efter 15 år som vänner så får man rätt bra koll ja, sedan beror det på vad du vill veta givetvis. Hon är min vön och jag tänker inte outa henne på något sätt.

Och ang boken så sitter hon på det enda utdraget men jag har fått läsa en hel del, eller rättare sagt hon har läst upp en hel del för mig och jag har läst några sidor själv.

Ljudfilerna är det endast hon som har men självklart kan jag fråga om hon kan dela med sig.
Citera
2025-09-20, 21:20
Medlem
Whaggadinguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så ludret har bara "otur" när hon råkat ut för alla dessa män som hon anmält för övergrepp och våldtäkt - det är inte ett, eller två fall vi talar om - utan i tiotal! Anser du verkligen detta vara troligt? Att hon verkligen varit med om alla dessa händelser? Klart som faan hon är ett psykfall och du leker med elden. Vänta bara tills du hamnar i onåd, på allvar - då kommer du få äta upp dina ord och naiva hållning till hennes historia...

Med tanke på vad som sägs i ljudfilerna så är det ganska irellevant vad jag anser eller tror. Mina tankar eller min uppfattning ändrar inte det förövarna har sagt. 🤷‍♂️

Och som sagt, jag har hamnat i onåd hos den här damen flera ggr och även kallat henne för diverse epitet under våra bråk men ja, here I am, 15 år senare och fortfarande är jag hennes vän utan att ha blivit anklagad för något. Ditt argument är med andra ord inte bara ohållbart utan även tandlöst och felaktigt.
Senast redigerad av Whaggadingus 2025-09-20 kl. 21:27.
Citera
2025-09-20, 21:24
Medlem
Citat:
Med tanke på vad som sägs i ljudfilerna så är det ganska irellevant vad jag anser eller tror. Mina tankar eller min uppfattning ändrar inte det förövarna har sagt. 🤷‍♂️

Ja, det är något du påstår och du anser att vi skall ta dig på ditt ord? Hur kommer det sig att du fått ta del av dessa ljudfiler?
Citera
2025-09-20, 21:29
Medlem
Whaggadinguss avatar
Citat:
Ja, det är något du påstår och du anser att vi skall ta dig på ditt ord? Hur kommer det sig att du fått ta del av dessa ljudfiler?

Jag anser ingenting. Jag är här för att berätta mitt perspektiv och hur du eller ni andra klarar av att processa det är inte mitt problem.

Som du kan läsa i min första post så känner jsg henne personligen och vi umgås. Naturligtvis pratar vi när vi umgås och som vänner stöttar vi varandra. Jag har varit hemma hos henne, suttit i hennes möbler, tittat på hennes tv och naturligtvis fått ta del av både det ena och det andra när jsg har försökt stötta henne efter allt som har hänt.

15 års vänskap som sagt. Oftast brukar man dela saker med varandra som vänner.
Senast redigerad av Whaggadingus 2025-09-20 kl. 21:37.
Citera
2025-09-20, 21:37
Medlem
Citat:
Jag anser ingenting. Jag är här för att berätta mitt perspektiv och hur du eller ni andra klarar av att processa det är inte mitt problem.

Som du kan läsa i min första post så känner jsg henne personligen och vi umgås. Naturligtvis pratar vi när vi umgås och som vänner stöttar vi varandra. Jag har vsrit hemma hos henne, suttit i hennes möbler, tittat pp hennes tv och naturligtvis fått ta del av både det ena och det andra när jsg hsr försökt stötta henne efter allt som har hänt.

Men, ljudfilerna - var har du fått tagit del av dessa från? För det är väl inte hennes egna, privata inspelningar du lyssnat på?
Citera
2025-09-20, 21:43
Medlem
Whaggadinguss avatar
Citat:
Men, ljudfilerna - var har du fått tagit del av dessa från? För det är väl inte hennes egna, privata inspelningar du lyssnat på?

Jag har inte ljudfilerna utan jag fick lyssna på dessa vid ett tillfälle när vi satt och fikade hemma hos henne.

Rättelse: Tillfällen. Vi fikar rätt ofta och jsg stöttar henne som sagt. Då blir det naturligt att hon nämner detaljer och låter mig ta del av diverse material (inte bara ljudfiler med andra ord).
Citera
2025-09-20, 21:53
Medlem
Citat:
Jag har inte ljudfilerna utan jag fick lyssna på dessa vid ett tillfälle när vi satt och fikade hemma hos henne.

Rättelse: Tillfällen. Vi fikar rätt ofta och jsg stöttar henne som sagt. Då blir det naturligt att hon nämner detaljer och låter mig ta del av diverse material (inte bara ljudfiler med andra ord).

Så hon har alltså spelat in alla möten med personer som hon sedan anmält...?
Citera
2025-09-20, 22:08
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Som du kan läsa i min första post så känner jsg henne personligen och vi umgås. Naturligtvis pratar vi när vi umgås och som vänner stöttar vi varandra. Jag har varit hemma hos henne, suttit i hennes möbler, tittat på hennes tv och naturligtvis fått ta del av både det ena och det andra när jsg har försökt stötta henne efter allt som har hänt.

Nu säger jag inte att det är så här i ditt fall, men det är inte det minsta okänt här på forumet att en huvudperson eller närstående i en tråd kommer in och helt enkelt bara ljuger som nån slags damage control - så det är inte konstigt att folk inte tror dig rätt upp och ner. Snacka kan vem som helst göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in