2025-09-17, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Har samma erfarenheter, vissa kvinnor blir helt tokiga när de får nobben, de börjar närmast hata de killar och män som nobbar dom. Har sett detta i min närhet under årens lopp och har själv varit med om det när man var yngre och snyggare. Kvinnor kan bete sig riktigt dåligt när de får nobben.

Jepp, så är det. Det är märkligt att vissa inte har mer självinsikt. Att låta sina känslor få kontroll över en genom att man börjar hata den andra personen är faktiskt sinnessjukt. Men det säger ju något om dessa personer, inte den som nobbar.

Samtidigt är det något fascinerande för dessa kvinnor lär ju inte heller acceptera vem som helst.

Citat:
Många kvinnor är oerhört bortskämda med uppmärksamhet från motsatta könet, vissa tror på fullt allvar att alla män är intresserade av dom.

Haha, ja så är det.

Ett av de största misstagen jag gjorde i början var att ge kvinnor för mkt uppmärksamhet & bekräftelse. Jag brukade fortsätta prata med de som inte var intresserade, ge onödiga komplimanger etc. Det gör jag inte längre. Denna förändringar har gynnat mig oerhört.

Så fort jag märker att en kvinna inte är intresserad och bara försöker få ut uppmärksamhet/bekräftelse ifrån mig, så kapar jag kontakten omedelbart och går vidare. Kvinnor som velar går också fetbort.

Om jag är intresserad av någon så försöker jag alltid vara väldigt direkt, kort och rak. Detta hjälper oerhört.

Citat:
Samtidigt är utseendet det enda många kvinnor har att komma med om vi ska vara brutalt ärliga, en kvinnas värde på köttmarknaden räknas nästan alltid i hur snygg hon och skulle en attraktiv kvinna få nobben så reagerar hon i princip alltid med ilska eftersom hon inte är van vid detta. Underskatta aldrig en ratad kvinna, de kan hitta på mycket jävelskap och snacka mycket skit bakom ryggen på folk.

Du har helt rätt. Det är i princip det enda jag bryr mig om hos kvinnor. Jag bryr mig inte om hur kompetent hon är, hur rik hon är eller dylikt. Visst, sedan vill man ju inte att hon ska vara IQ-befriad så att man får en svag avkomma. Men det är verkligen utseendet som jag värderar dem på.

Kvinnor är det lömska könet .
Citera
2025-09-17, 04:04
Medlem
Lite Linnea Classon över det hela? Hoppas verkligen inte det är sant för hennes skull. Eller ja, hemskt i båda fallen
Citera
2025-09-17, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Varför det?

Du kan våldta henne. Och ingen kommer att tro henne om hon anmäler dig.

Hon har dock fått en man dömd...
Citera
2025-09-17, 07:16
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Hoho, om man är det minsta svår på tjejer, eller har varit, så är det få saker som är så roliga som att nobba en tjej, särskilt en som trålar efter drinkar på krogen. Det går från sockersött och insmickrande till direkt elakt och toxiskt. "Pft, du har ändå ingen chans med mig", "Du har säkert liten kuk" eller "Du är nog ändå bög, du ser sån ut" är alla klassiker.

Varför? Prinsessekomplex i kombination med en ovana vid att bli nobbad, för något.

Jag såg en video om detta på youtube när de visade upp exempel. Främst svarta killar, som svarade att de var upptagna, tjejerna fortsatte ändå men när det gick upp för dem att de fick nobben blev det versaler och N-ordet direkt: "YOU'RE A FUCKING N****R ANYWAY!". Alltså det var hur många exempel som helst. Vissa tjejer ballade ur fullständigt och skrev att de skulle förstöra killens liv, anmäla dem för våldtäkt och allt möjligt. Herregud.

Det är väl lite som killarna som får nobben och skriver "DU ÄR ÄNDÅ FUL!" eller att hon är en hora eller whatever. Men tjejerna verkar nästan snäppet värre. Min teori är att de vet att sex och deras kropp är ett verkyg för makt, och när de avväpnas på det här sättet så känner de att de tappat all makt, all kontroll, och det gör att de får panik.
Citera
2025-09-17, 07:17
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Hon har dock fått en man dömd...

Dock, den killen verkar enligt hans eget uttalande ha begått en våldtäkt, ur lagens mening.
Citera
2025-09-17, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
Dock, den killen verkar enligt hans eget uttalande ha begått en våldtäkt, ur lagens mening.

Jo och det jag kommenterade var ju någon som sa att man kunde våldta F utan att åka dit. Vilket man ju då inte ska räkna med.
Citera
2025-09-17, 07:24
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Fy fan. Det här är en tokvänster-Karen som hatar män och är ute efter att förstöra deras liv. Hur kan samhället låta det här fortgå?

Till er män ute på arbetsplatserna, var försiktiga i kontakten med kvinnor. De kan fälla er för livet. De kan ljuga, manipulera och gråta fram ditt avsked från arbetsgivaren.
Senast redigerad av JagSkaFixaDig 2025-09-17 kl. 07:37.
Citera
2025-09-17, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Om det sistnämnda stämmer skulle jag vilja få reda på nåt fall där 2 människor fällts för våldtäkt av varandra vid samma tillfälle, bara för att utreda lagen?
Verkar ju helt skruvat om det förfaller sig som du beskriver?
Verkar ju som lagstiftningen är skräddarsydda för att man skall kunna utpressa folk?

Tror ej det finns något sådant fall, men det är i teorin fullt möjligt då 1. berusning ej är befriar från ansvar för brottsliga gärningar och 2. tillräckligt hög av berusning anses innebära att man ej delta frivilligt i sex.
Citera
2025-09-17, 08:39
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Att fabricera eller överdriva anmälningar kan bli ett slags social valuta: det ger offerstatus, uppmärksamhet, bekräftelse – och tillgång till ett helt ekosystem av stödresurser, nätverk och institutionell validering.

Inte bara det. I alla möjliga sammanhang uppmanas människor att överdriva, för att "få rätt" och "få hjälp". Man överdriver sina självmordstankar för att få bli inlagd och för att gå föra i BUP-kön. Man överdriver sitt ex psykiska problem, för att få vårdnaden om ungarna. Man överdriver en elevs problem i skolan, för att få extra resurser. Man överdriver sina aktivitetsbegränsningar för att få sjukersättning. Droppen urholkar stenen, och till sist framstår som helt normalt att dikta upp en våldtäkt eller två, för det kunde ju varit sant. Och dessutom är det ju sånt som grisiga män gör, så det kunde lika gärna hänt mig. Så egentligen har jag ju inte ljugit.

I mitt arbete läser jag runt tusen läkarutlåtanden per år. Jag skulle säga att innehålet i 5-10% av dem är så grovt överdrivet, att det är rent komedimaterial. Det beror inte på att någon försökt göra sig lustig, utan på att man på alla nivåer i samhället blivit så van vid att "bygga ett case" för att sin vilja igenom, att man helt och hållet glömt bort att sanningen har ett egenvärde.
Citera
2025-09-17, 08:43
Medlem
Gentss avatar
Om man försöker sätta sig in i Felicias situation är det svårt att inte undra: har hon aldrig tänkt att om detta faktiskt inträffar, så kommer ingen längre att tro henne? Genom sitt agerande har hon i praktiken förbrukat det mesta av det juridiska stöd som annars hade funnits. Det här framstår som ett skolboksexempel på riskerna med att "ropa varg".
Citera
2025-09-17, 08:59
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Kvinnor skadar kvinnor långt mer regelbundet än vad de ger sig på män. Ni låtsas gärna som om det inte är på så vis.
Du menar "ni" som i män? Källa på det tack för själv är jag väldigt medveten om hur elaka kvinnor kan vara mot varandra. Man det är både off topic och något som oftast sker när män inte är där, man trillar in en timme senare och matsalen på jobbet är ett mentalt jävla slagfält, någon har gått hem tidigt för at hon "inte mått bra" och resten har någon sorts arga leken med varandra. Det är inget som män kan eller ska ta ansvar för. Det kallas för egenansvar.

Nu verkar ju "Felicia" även rikta sin offerroll även mot kvinnor som hon anmält. Hon är enligt mig fullt medveten om styrkan i att använda ett offernarrativ för att få social status och bekräftelse -hon har gjort det till sin personlighet.
Citera
2025-09-17, 09:06
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Varför det?

Du kan våldta henne. Och ingen kommer att tro henne om hon anmäler dig.
Varför det? Är du störd på något sätt eller tycker du att hon förtjänar det och att någon ska offra sin fysiska och mentala hälsa för att straffa henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in