Citat:
Ursprungligen postat av
Brantfors
Så är det givetvis. Tanken är att de flesta klarar av att läsa en tråd på några få inlägg och ta till sig informationen som en normal människa. De som ständigt måste använda hela sitt autismspektrum för att i närmast oändlighet försöka missförstå orkar jag inte riktigt ta hänsyn till.
Ursprungsfrågan var alltså: "Får man rent juridiskt sätta sig på en [elsparkcykel] och köra onykter utan att riskera att dömas för rattfylleri?"
Det tog något inlägg att klarlägga att det är helt utan risk för att dömas för rattfylleri. Lite om annat som kan komma på tal och sen som på en given signal: "Autism has entered the chat".
Du behöver inte imponera på mig med dina diagnoser. Detta är ett diskussionsforum, vilket innebär att inlägg i regel renderar i att andra svarar på det. Vill du skriva utan risk för att någon annan fyller ut, lämnar synpunkter eller korrigerar eventuella missförstånd så rekommenderas en blogg där du stänger av kommentarsfältet.
Ska även påpekas att det går inte att dömas för skattebrott, mord, förtal, hets mot folkgrupp och så vidare för att framföra ett icke-motordrivet fordon heller. Vilket i och för sig inte var vad TS frågade efter. Men nu har ju TS en tendens att frame:a sina frågor på ett sätt att det bara finns ett givet svar, vilket i princip gör tråden näst intill meningslös.
Jag är glad att vi kunde reda ut det här missförståndet. Lycka till med bloggandet!