Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
2020 måste ha varit ett sjujäkla trauma för många privatspanare. SE utpekad. Utredningen nedlagd.

Många livsverk och förhoppningar gick i kras? Och nu är SE-spåret boxbollen i terapin?

För egen del skrattade jag åt konferensen och TV-serien. Men ju mer man satte sig in i det hela ...

Hur han kunde inte bli supermisstänkt när YN lämnar in sitt vittnesmål är en stor gåta !

Dom har alltså en man med rock och handledsväska som springer på DBG ca 80 sek efter skotten..

Sen har dom Engström som stämplar ut 23:19 med rock och handledsväska som påstår sig vara förväxlad som springandes ...

Herregud
Citera
2025-09-20, 19:17
Medlem
Citat:
2020 måste ha varit ett sjujäkla trauma för många privatspanare. SE utpekad. Utredningen nedlagd.

Många livsverk och förhoppningar gick i kras? Och nu är SE-spåret boxbollen i terapin?

För egen del skrattade jag åt konferensen och TV-serien. Men ju mer man satte sig in i det hela ...

Måste tyvärr ge lite kritik till personer som Roerlig som annats verkar tänka logiskt och förnuftet i andra sammanhang....Men I just detta med SE går bort sig ens på att misstänka Engström!

Jag menar även om det inte är Engström som är GM så påstår han sig springa med rock och handledsväska, som är det YN lämnar på DBG 80 sek efter skottet !

Hur fan misstänker inte Roerlig att detta såklart kan vara Engström som är på DBG ??

Även om man har en annan GM högre upp på sin lista så är det jävligt misstänkt med Engström och mannen på DBG....
Senast redigerad av Problem2020 2025-09-20 kl. 19:21.
Citera
2025-09-20, 19:23
Medlem
Citat:

Jag minns dagen där du började tveka...

Vi hade en relativt lång diskussion ang Engström och tillslut så brast det för dig
Citera
2025-09-20, 20:01
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag minns dagen där du började tveka...

Vi hade en relativt lång diskussion ang Engström och tillslut så brast det för dig

Det var som tusan. Tyvärr minns jag inte riktigt. Det kan ha varit ett felskär som fick mig att "hamna rätt".

Något med kindknotor ...

Hur som helst, det är "The Day That Never Comes" för Firma U & Co.

Ändå misstänkte en mycket erfaren utredare SE redan i mitten på april 1986, och därför har vi ett rikt material kring SE. Det var synd att inte Irvell ingick i spaningsledningen. Kanger skildrar hur Holmér la ner ett oerhört jobb på VG där under våren. Han ville bland annat ha konfrontationer med över 70 olika vittnen, och hamnade på kant med jurister.

VG var aldrig "skäligen misstänkt", en status som SE borde ha erhållit.
Citera
2025-09-20, 20:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Har du svårt att förstå att Engström inte är misstänkt pga vapnet ?

Men om du tar upp hur och varför Engström hade ett vapen så blir svaret att antingen så hade han det som skydd eller visste att LOP befann sig på Sveavägen..

Alltså detta plåster är alltså inget bevis eller något fällande utan bara spekulationer varför Engström bar ett vapen på mordnatten

Men det påståendet kan faktiskt gälla precis vem som helst och inget talar för att SE var beväpnad.

Jag sorterar in det i samma fack som "beviset" att SE hade en mörk rock och det kunde tydligen bara mördaren och ingen annan ha en vinterdag i februari 1986 enligt "experterna" trots att pressbilder runt mordplatsen kryllar av män i både mörkt plagg och keps.

Jag har märkt facket med "prov utan värde". (Det ligger strax under facket med "toktips" där Pusselbiten och Ålandsmaggan kamperar tillsammans.)
Citera
2025-09-20, 20:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Hur han kunde inte bli supermisstänkt när YN lämnar in sitt vittnesmål är en stor gåta !

Dom har alltså en man med rock och handledsväska som springer på DBG ca 80 sek efter skotten..

Sen har dom Engström som stämplar ut 23:19 med rock och handledsväska som påstår sig vara förväxlad som springandes ...

Herregud

Ett "superenkelt" pussel?
Supervittnen, supermisstänkta och SE som super.

Herregud!

Ja mannen som uppfann "hakknotorna" här i tråden är nog lätt predisponerad att göra logiska felskär.
Citera
2025-09-20, 20:39
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
En fråga du kanske vill svara på, varför är du bara i SE-tråden och tramsar? Hur kommer det sig att du inte gör narr av alla hypoteser och funderingar när det gäller CP och CA? Jag tror att det är fler än jag som funderar .

Det är bara i den här tråden du hoppar in med dina uppiggande inlägg om mina inlägg. Utan dem hade jag tappat intresset för SE som GM för länge sedan.

Jag ser det som att jag rör runt lite i guldfiskskålen där alla med kort minne tror att SE är GM när de tänkt tre sekunder. Jag tillför lite syre i den syrefattiga miljön helt enkelt.

Nivån i de andra trådarna är lite för hög för mig. Här i tråden känner jag mig som en enögd i de blindas rike och trivselmyser bara därför.
Citera
2025-09-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Men det påståendet kan faktiskt gälla precis vem som helst och inget talar för att SE var beväpnad.

Jag sorterar in det i samma fack som "beviset" att SE hade en mörk rock och det kunde tydligen bara mördaren och ingen annan ha en vinterdag i februari 1986 enligt "experterna" trots att pressbilder runt mordplatsen kryllar av män i både mörkt plagg och keps.

Jag har märkt facket med "prov utan värde". (Det ligger strax under facket med "toktips" där Pusselbiten och Ålandsmaggan kamperar tillsammans.)

Ett vittnesmål + en detaljrik sådan !

Så detaljrik att Engström trodde sig vara förväxlad

Du syftar såklart på att det kan finnas fler som YN tycker att allt stämmer på !

Jo...du har en poäng , men Engström ingår ju i den skaran + att han bevisligen stämplade ut 23:19 i en byggnad som ligger 60m bort !

Nu tänker du att bara för Engström är där med liknade signalement så måste det ju inte vara han som är GM .

Rätt igen , det måste inte vara Engström som springer på DBG men det kan vara ..
Citera
2025-09-20, 20:51
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ett vittnesmål + en detaljrik sådan !

Så detaljrik att Engström trodde sig vara förväxlad

Du syftar såklart på att det kan finnas fler som YN tycker att allt stämmer på !

Jo...du har en poäng , men Engström ingår ju i den skaran + att han bevisligen stämplade ut 23:19 i en byggnad som ligger 60m bort !

Nu tänker du att bara för Engström är där med liknade signalement så måste det ju inte vara han som är GM .

Rätt igen , det måste inte vara Engström som springer på DBG men det kan vara ..

Ja YN var ett något "fladdrigt" vittne. Var hon ens nykter?
YN pekade ut kurden Latif A och CP. SE var hon inte så övertygad om, om man faktiskt läser hennes vittnesmål. Glöm inte att YN bara fick se en bild på SE med bortmaskat ansikte och bads om att beskriva vad som "stämde".

En förhörsteknik som kanske inte var den allra bästa.
Citera
2025-09-20, 20:58
Medlem
Citat:
Det är bara i den här tråden du hoppar in med dina uppiggande inlägg om mina inlägg. Utan dem hade jag tappat intresset för SE som GM för länge sedan.

Jag ser det som att jag rör runt lite i guldfiskskålen där alla med kort minne tror att SE är GM när de tänkt tre sekunder. Jag tillför lite syre i den syrefattiga miljön helt enkelt.

Nivån i de andra trådarna är lite för hög för mig. Här i tråden känner jag mig som en enögd i de blindas rike och trivselmyser bara därför.

Det låter bra, då ser vi fram emot fem-sex år till av Cluedo och trivsel .
Citera
2025-09-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ja YN var ett något "fladdrigt" vittne. Var hon ens nykter?
YN pekade ut kurden Latif A och CP. SE var hon inte så övertygad om, om man faktiskt läser hennes vittnesmål. Glöm inte att YN bara fick se en bild på SE med bortmaskat ansikte och bads om att beskriva vad som "stämde".

En förhörsteknik som kanske inte var den allra bästa.

Ja hade du tagit saken i händerna 1986 så hade du väl undersökt det närmare..

Varken ditt eller mitt fel att HH inte borde leda utredningen
Citera
2025-09-20, 21:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja hade du tagit saken i händerna 1986 så hade du väl undersökt det närmare..

Varken ditt eller mitt fel att HH inte borde leda utredningen

En del hävdar att HH ledde en "ickeutredning" så att KP lade ned utredningen med en "ickelösning" är något symptomatiskt.

Jag tror inte tonåringar brukade leda mordutredningar ens 1986 så att jag inte blev inkopplad är en "ickegåta".
Senast redigerad av ursprungligen 2025-09-20 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in