2025-09-20, 15:27
Citat:
Ursprungligen postat av tengi99
Nä jag har varit 25år dom senaste 20åren 🤣
Så jag blir inte äldre.
Men nu är drt ju inte dom som verkligen är sjuka som är problemet. Utan det är dom som åker snålskjuts på systemet och dom som är importerade från världens alla hörn, parasiter helt enkelt

Dom är redan här! Vad ska du göra dra ner på välfärden så de kanske åker hem, du lever I en drömvärld. Acceptera hur sverige ser ut nu inte hur det kunde ha varit och sluta göra det sämre för alla. Jag kan tala om för dig att sverige kommer kollapsa snart i sjukvården bla. Har du provat att vara sjuk? Det enda som hade hjälpt sverige idag är att utvisa 2 miljoner människor. Kommer det att hända, svaret är nej. Om du tar bort trygghetssystemen och skär ner för alla, hur tror du samhället kommer att se ut då? Det finns massor med exempel, tex länderna där de kommer ifrån.
Citera
2025-09-20, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Jag är utlänning född utomlands och uppvuxen i Malmö. Patriot och nationalist för Sverige.

Var så mörkrädd som du önskar och fortsätt blunda av rädsla.

Utrikesfödda migrant/flyktingbarn erhöll (erhåller?) faktiskt retroaktiva bidrag på jämställd fot med svenskfödda svenskar i Sverige, fast hela historiken utspelat sig i Muhammedanien eller Somalia!

Nej, var får du ens det ifrån? I specialfall kan man få maximalt tre månader utbetalt "retroaktivt".

https://lagen.nu/2010:110#K5P11S1
Citera
2025-09-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Jag vet att det är så. Du däremot har ingen koll på siffror. Och du är för lat eller alternativt för dum för att kolla upp det online.

Du är effekten av ett samhälle som hjärntvättar sin befolkning. En nyttig , faktaresistent idiot som utgår att allt som låter moraliskt förkastligt inte kan stämma.

Dina husgudar i såssarna har ju sagt att så ligger det inte till. Och då måste det ju vara så, för att själv kolla upp saker, det går ju inte.

Lol, tror du jag är sosse? Faktum är att den största gruppen som belastar systemet är ensamstående män, inte gigantiska familjer från Somalia etc. Du går på en symbolpolitisk fint. Grattis till att vara så lättpåverkad.
Citera
2025-09-20, 17:05
Medlem
Det som oroar mej är känslan och vetskapen att vi (Sverige) är bakbundna av
dummerierna att ta in människor som inte är anställningsbara, som visar sina barn år efter år
att vi föräldrar arbetar ej men det gårbra att leva ändå. Jag klarar inte riktigt att uttrycka hur
fullständigt nedslagen jag känner mej när jag ser Spökplumpar vagga fram på min gata, dom har
ständig semester, kan vara med sina barn i lugn och ro.

Minns hur jag kämpade hela tiden med helidsjobb, lämna och hämta mitt barn på dagis medelst
cykel osv. Hur viktiga var inte mina sparade semesterdagar när jag kunde unna mej långledigt
fre - mån tex. Och där går Spökplumpen i ständig semestermood. Varför? Jag skiter ärligt talat
i henne och hennes gelikars väl och ve liksom hon gör om mitt, skillnaden är att jag påtvingats
det jag inte vill. Är det sant att politiker skiter i mej som är det här underbara landet?
Citera
2025-09-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommes33
Dom är redan här! Vad ska du göra dra ner på välfärden så de kanske åker hem, du lever I en drömvärld. Acceptera hur sverige ser ut nu inte hur det kunde ha varit och sluta göra det sämre för alla. Jag kan tala om för dig att sverige kommer kollapsa snart i sjukvården bla. Har du provat att vara sjuk? Det enda som hade hjälpt sverige idag är att utvisa 2 miljoner människor. Kommer det att hända, svaret är nej. Om du tar bort trygghetssystemen och skär ner för alla, hur tror du samhället kommer att se ut då? Det finns massor med exempel, tex länderna där de kommer ifrån.

Man kan ju rösta SD och hoppas och tillslut så kanske det minskar på antalet utlänningar.
Ja jag har varit sjuk och fick väldigt bra hjälp, dock inte i Stockholm skulle aldrig sätta min fot där på grund av alla utlänningar
Citera
2025-09-20, 17:14
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Fyll syselsättning har aldrig funnits och det är ett hjärnspöke att alla är kapabla till att jobba. Idag väljer folk att supa bort sina liv istället för att arbeta. Tror du lägre bidrag får missbrukare att ta sig i kragen?
Är det inte bättre om missbrukare helt enkelt dör ut istället för att artificiellt hållas vid “liv”?
Citera
2025-09-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommes33

Och varför skulle jag acceptera det?
Jag gillar inte muslimer inte andra utlänningar heller.
Jag väljer att bosätta mig där det inte bor särskilt många. Och väljer att rösta SD.
När jag säljer en bil privat tex och drt ringer en sista priset kompis så lägger jag på luren.
Det finns mycket man kan göra som ställningstagande.
Citera
2025-09-20, 17:24
Medlem
Oavsett vem man är och om man är arbetsför så ska man jobba även när man får bidrag. Allt annat är egentligen vansinne.

Nu menar jag inte 8 timmar eller lika hårt arbete som när man har en hög lön, men det är sjukt att man ska kunna ligga i soffan och slöa i månader, ja flera år.

Det har nått ut till väldigt många nu att över hundratusen hushåll har fått mer än 46.000 kr i bidrag och alla skakar på huvudet hur man kan få så mycket bidrag. Det är många som inser att de får mer i bidrag än vad man får i bruttolön.
Citera
2025-09-20, 17:40
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Ja jag orkar ligga i sängen och skriva några inlägg, jag klarar också av att laga mat till mina barn och ta hand om dom. Där går gränsen dock, jag kan inte själv sköta mitt eget hem, skulle jag handla matvaror och ta en dusch samma dag så är jag knäckt dagen efter. Den dagen skulle jag inte ens kunna skriva här. Jag skulle nog eventuellt kunna jobba enskilda strötimmar i månaden när jag har bättre dagar. Men inte tillräckligt för att få ihop nån lön som går leva på. Har gjort väldigt många försök att komma tillbaka i arbete. Varje gång slutar med att jag kraschar igen. Det suger på ren svenska, för jag vill inget annat än att arbeta och ha en inkomst som räcker till mer än bara mat.

Du skrev även i ett tidigare inlägg att folk behandlar dig som en parasit eftersom att du är sjukskriven. Får man fråga vad är din sjukdom? Behöver naturligtvis inte att gå in på detaljer men bara i det stora hela? Jag är av den åsikten att skatterna på arbete är kriminellt höga och att bidragen också är kriminellt höga. Utan någon som helst kontroll eller motkrav på de som får bidragen. Jag tycker även att folk som verkligen är för sjuka för något arbete ska få MER än bara ett drägligt liv med hjälp av olika bidrag. Som tur är så är dessa stackars människor väldigt få. Men dessa betalar jag mer än gärna skatt för så att de får den välfärden som de behöver. Tyvärr så föder ett VÄLDIGT generöst bidragssystem även många bedragare som bara utnyttjar välfärden och tar ifrån mig som arbetare och för de människor som verkligen skulle behöva sagda välfärd. De parasiterna ska få noll. arbeta eller svält. Punkt.
Citera
2025-09-20, 17:58
Citat:
Ursprungligen postat av tengi99
Och varför skulle jag acceptera det?
Jag gillar inte muslimer inte andra utlänningar heller.
Jag väljer att bosätta mig där det inte bor särskilt många. Och väljer att rösta SD.
När jag säljer en bil privat tex och drt ringer en sista priset kompis så lägger jag på luren.
Det finns mycket man kan göra som ställningstagande.
Varför du ska det, för att det är så Sverige ser ut nu och du inser väl att man måste leva i verkligheten och inte basera sina omdömen på fantasi. Du bekräftar i ditt uttalande att du styrs av hat. Tror du ditt hat hjälper när det redan ser ut som det ser ut. Jag vill inte heller att sverige ska se ut som det gör nu men jag hatar inte en specifik folkgrupp eller lever i en fantasivärld, att dra ner på välfärden skulle mirakulöst få invandrare att försvinna. När det gör det sämre för alla.
Citera
2025-09-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Två föräldrar som får ut 48000.kr efter att ha betalat hyran och har 5 barn är inte fattiga.

De får inte ut 48 000efter hyra, hyran ingår och är den avsevärt största posten.
Sedan var det 46 500.
Det är också ett extremexempel, det är inte ens 1% av de med bidrag som ligger på sådana nivåer.
Citera
2025-09-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Lol, tror du jag är sosse? Faktum är att den största gruppen som belastar systemet är ensamstående män, inte gigantiska familjer från Somalia etc. Du går på en symbolpolitisk fint. Grattis till att vara så lättpåverkad.
Sverige har alltid haft ensamstående män men det har ändå gått bra. Sedan vi började ta in massor av invandrare, bl.a. somalier, så har det gått åt helvete. Men visst, det är ensamstående svenska män som är problemet. De får så mycket pengar, eller hur?

Du har ju ingen koll alls och du verkar inte heller tänka efter innan du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in