2025-09-20, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Japp!

Tack!
Citera
2025-09-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12shots
Hej på er!

Några framgångar i Uppland? Jag har varit ute och finkammat en stor, välskiten kohage idag samt en med getter. En och annan look-a-like men inget guld ännu

Ja. Har hittat närmare 2kg färsk vikt. Men letar inte i hagar 😏
Citera
2025-09-21, 12:09
Medlem
KaresuandoUniteds avatar
Någon som hittat i västra/väster om Stockholm? Har varit ute och letat ett flertal gånger på säkert en sammanlagd tid av 10-12 timmar men hittar allt förutom toppisar. Har gått till flera smultronställen så att säga men ingenting av värde där heller.
Citera
2025-09-21, 13:29
Medlem
Tror det är prime typ nu i mellersta Götaland.
Citera
2025-09-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Versatile2001
Ja. Har hittat närmare 2kg färsk vikt. Men letar inte i hagar 😏

Vart letar du?
Citera
2025-09-21, 15:37
Medlem
Jag har letat i 4-5 st fårhagar idag där jag brukar hitta ca 30-70st, men denna gång blev det tyvärr blankning... Det fanns en hel del annan svamp dock.. Ska bege mig till kohagar imorgon istället och se om det ger ett bättre resultat

Detta va i Sthlm området.

Annars så åker jag upp till Dalarna nästa vecka där jag vet att det alltid finn
Citera
2025-09-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Vart letar du?

Har hållit det lite hemligt tidigare men vafan. Tror ingen kommer ta mitt ställe ändå då jag bor lite på vischan. Men de absolut bästa stället man kan hitta är gräsodlingar. Gärna en övergiven som tur nog jag lyckats hitta i hemtrakten. Förutsättningarna blir så pass perfekta att man inte lägger någon tid på att leta, utan bara på att plocka. Man blir nästan lite manisk. Blir svårt att åka därifrån för det tar aldrig slut.
Citera
2025-09-21, 22:22
Medlem
iamjoness avatar
Citat:
Har hållit det lite hemligt tidigare men vafan. Tror ingen kommer ta mitt ställe ändå då jag bor lite på vischan. Men de absolut bästa stället man kan hitta är gräsodlingar. Gärna en övergiven som tur nog jag lyckats hitta i hemtrakten. Förutsättningarna blir så pass perfekta att man inte lägger någon tid på att leta, utan bara på att plocka. Man blir nästan lite manisk. Blir svårt att åka därifrån för det tar aldrig slut.

Kan tänka mig att detta är optimalt. För det bästa fynd jag gjort var på en inte så gammal anlagd gräsmatta.

Var hittar man ens gräsodlingar som du talar om?
Citera
2025-09-22, 06:51
Medlem
Citat:

Det var smart! Tack för att du delar med dig.

Ja, detdär med plockmani är nog något nedärvt i människokroppen för överlevnad.
Citera
2025-09-22, 12:56
Medlem
Vakuumankas avatar
Citat:

Tack för att du delar med dig. Skulle en gräsodling (låter som cannabisodling ) såsom vid en fotbollsplan eller liknande vara ett guldställe? Jag har nämligen, för många år sedan hittat massvis precis intill en ödelagd fotbollsplan. Måste dit igen!
Citera
2025-09-22, 13:26
Medlem
En timmes plockning i hallands inland zon 3-4.
Förra veckans regn gav lite resultat, med denna veckas höstnätter känns en schysst ny flush vara på G till nästa helg. God skörd på er!

https://imgur.com/a/b3NzgJn
Citera
2025-09-22, 16:05
Medlem
Uppdatering efter mitt besök på Kohagen idag i Sthlm området.

Insåg direkt när jag kom dit att det var alldeles för varmt för att det skulle kunna finnas på det öppna fältet ( drygt 21+ grader i sol) så jag fann ett fint litet ställe där det va in princip skugga hela dagarna, vilket resulterade i 4 st stora och fina rakare.

Så på gång är det trots allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in