Citat:
Ursprungligen postat av
Gammalsjukling
Ja jag orkar ligga i sängen och skriva några inlägg, jag klarar också av att laga mat till mina barn och ta hand om dom. Där går gränsen dock, jag kan inte själv sköta mitt eget hem, skulle jag handla matvaror och ta en dusch samma dag så är jag knäckt dagen efter. Den dagen skulle jag inte ens kunna skriva här. Jag skulle nog eventuellt kunna jobba enskilda strötimmar i månaden när jag har bättre dagar. Men inte tillräckligt för att få ihop nån lön som går leva på. Har gjort väldigt många försök att komma tillbaka i arbete. Varje gång slutar med att jag kraschar igen. Det suger på ren svenska, för jag vill inget annat än att arbeta och ha en inkomst som räcker till mer än bara mat.
Tragiskt och då borde du ju ha rätt till bidrag för att få pengarna att räcka till. Och den vård som behövs .Men om pengarna ska räcka till dig så kanske inte vi borde importera folk från världens alla hörn. Och kanske vi borde skicka hem några som inte är arbetsföra till sina hemländer.
Sen borde det stramas åt kring alla dom som rider på systemet och går hemma år ut och år in. Införa hembesök med läkare? Smygtitta osv. För det finns garanterat folk som är hemma i onödan, även om du inte är det. Och då blir det mindre pengar till dig.