Citat:
Ursprungligen postat av
HarmageddonPippi
Har fast anställning och bra lön. Ganska gott ekonomiskt och goda framtidsutsikter, men går runt och letar pant. Anledningen är motion/komma ut i luften och att dra in extra pengar. Tycker det är kul. Tar även pant från arbetsplatsen. Känns fritt och avslappnande, lyssnar på någon podd eller musik samtidigt.
Skulle kalla mig proffspantare då jag på kort tid kan få in förhållandevis mycket. Kan knep och pant hacks.
Hade du kunnat tänka dig att leta? Ser du ner på pantare? Är jag en lodare?
Tar burkar överallt. Stan, skogen, kollektivtrafiken, bostadsområden.
Du är givetvis helt fri att göra vad du vill. Om jag var kompis med dig så skulle det inte påverka vänskapen, såvida du inte var helt besatt av att samla pant. Typ samma som om någon som är besatt av tåg och bussar och livet bara kretsar kring det, då blir det bara omständligt att umgås. Men om du kan röra dig ute och faktiskt strunta i flaskor och burkar så är det ju lugnt.
Tycker det dessutom är bra att en svensk samlar pant, det du tar gör ju att ziggisarna får mindre och det är bra. Jag har inte motivationen till att samla pant, jag tjänar för bra och saknar helt enkelt intresset. Att ge sig ut tidiga lördags och söndagsmorgnar innan renhållningen hunnit runt kan säkert ge viss avkastning.
EDIT: Hade jag haft dålig ekonomi så skulle jag mycket väl själv kunna samla burkar. Sen om någon skulle se mig, inget jag bryr mig om.