• 1
  • 2
2025-09-20, 14:28
Medlem
Har fast anställning och bra lön. Ganska gott ekonomiskt och goda framtidsutsikter, men går runt och letar pant. Anledningen är motion/komma ut i luften och att dra in extra pengar. Tycker det är kul. Tar även pant från arbetsplatsen. Känns fritt och avslappnande, lyssnar på någon podd eller musik samtidigt.

Skulle kalla mig proffspantare då jag på kort tid kan få in förhållandevis mycket. Kan knep och pant hacks.

Hade du kunnat tänka dig att leta? Ser du ner på pantare? Är jag en lodare?

Tar burkar överallt. Stan, skogen, kollektivtrafiken, bostadsområden.
Citera
2025-09-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarmageddonPippi
Har fast anställning och bra lön. Ganska gott ekonomiskt och goda framtidsutsikter, men går runt och letar pant. Anledningen är motion/komma ut i luften och att dra in extra pengar. Tycker det är kul. Tar även pant från arbetsplatsen. Känns fritt och avslappnande, lyssnar på någon podd eller musik samtidigt.

Skulle kalla mig proffspantare då jag på kort tid kan få in förhållandevis mycket. Kan knep och pant hacks.

Nej, jag ser inte ned på pantletare, det är bara bra att burkarna/flaskorna återvinns!
Citera
2025-09-20, 14:34
Avstängd
67arigGubbes avatar
Både och.

Gamlingar som letar tycker ja synd om.
Knarkare o lodisar blir jag äcklad av som satan
Citera
2025-09-20, 14:36
Medlem
Popetoterors avatar
Tycker det är bra att butiker inte löser in burkpant utan att handla, då slipper man de man inte vill ha..
Citera
2025-09-20, 14:37
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Rätt grisigt med tanke på gammal öl du får på dig eller rättare sagt du får dig på dig ättika som luktar fan och svårt få bort på kläder.
Citera
2025-09-20, 14:37
Medlem
Nej men det finns väl dom som behöver stålarna bättre Men är väl ok Som du säger man kommer ut Du skulle ju kunna ge dom till någon som verkar i behov av rätt skäl
Citera
2025-09-20, 14:44
Medlem
Jag ger bort alla burkar och flaskor till en vän som inte har så bra ställt som jag, vännen får lite pengar och jag blir av med alla burkar/flaskor!
Citera
2025-09-20, 14:46
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:

Vad får du ihop på en månad?
Citera
2025-09-20, 14:47
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Panten f.o.m september i år höjs till 2:- burken och från 2 till 3:- kr för Pet-flaskor.

Det är inte utan att man börjar fundera på att kanske börja plocka burkar.
Citera
2025-09-20, 14:50
Medlem
Vatos.Locoss avatar
När man var yngre så var det alltid (om vädret tillåt) ungdommar som söp i skogen på helgerna. Mycket pant dagen efter om man ville ha. Då låg panten på fyra och 2 kronor. Man kunde bli rik som 8åring.

Nej skulle inte ge mig ut NU för att leta pant, det jag har hemma pantas bara för att lämna mer plats åt annat.
Citera
2025-09-20, 14:52
Medlem
Eftersom du redan tjänar bra så kan du ju lämna burkarna och flaskorna till de som verkligen behöver dem för sin överlevnad. Annars tycker jag att det verkar övernitiskt snålt.
Citera
2025-09-20, 14:52
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Tycker det är bra att butiker inte löser in burkpant utan att handla, då slipper man de man inte vill ha..

Butiker får inte kräva att man ska handla för panten. Det är pengar som du har rätt att få tillbaka och butiker som säljer flaskorna har skyldighet att ta emot dem.

Förr i tiden så vet jag att det fanns vissa butiker som sa att man inte fick pengar utan var tvungen att handla och när ziggisarna började välla in med all sin pant så var det än fler butiker som införde sånt. Men de fick på fingrarna och nu vet jag ingen butik som inte ger pengar tillbaka för panten.

Har du sådana butiker där du bor så bor du förmodligen i ett luffarområde.

Citat:
Ursprungligen postat av BeringerMike
Nej men det finns väl dom som behöver stålarna bättre Men är väl ok Som du säger man kommer ut Du skulle ju kunna ge dom till någon som verkar i behov av rätt skäl

Så om man jobbar extra för att tjäna lite extrapengar så ska man ge bort pengarna till någon som "verkar i behov av rätt skäl"?

Det var fanimig det dummaste jag hört på länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in