2025-09-20, 13:30
Medlem
Eromars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Mysigt, att äta samma mat varenda dag. Sedan läste du uppenbart inte vad jag skrev.
Inte exakt samma sak, jag har råbiff över så jag stekte dagen efter i thaiolja en matsked och väldigt mycket smör.
Sen precis när köttet är klart slängde jag i fryst viklök i bitar.
Ställde platten direkt åt sidan och så sätt fan godaste vitlökssmör som går göra oniedova.

Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Vad du än tillägger (nästan) är det ju tillagat i nån mening innan eller processerat i nån form
Så du håller ju dig inte själv till topic villkoren

Jag kan göra i princip vilket rätt som helst å äta den kall så länge jag köper helfabrikat

Tillbeder ja.. jag tar på mig en engångshandske och drar isär bitarna.
Kimchi är mjölksyrat men färdigt för mig..

Faktiskt den enda jävla snabb mat som är nyttigare än er skit.
Jag äter Kimchi som är omöjligt att tillaga på en dag allt annat var dagsfärskt!
Citera
2025-09-20, 13:31
Medlem
Eromars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daming-dingding
Du måste ju för bövelen se till hela paketet, inte till en enskild ingrediens.

Att du inte gillar blodpudding är ditt problem.

Vad pratar du om? det nämndes endast blodpudding.
Citera
2025-09-20, 13:32
Medlem
Eromars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Vad menar du? All råbiff jag har ätit har varit rå.

Ja den var ju rå?
Citera
2025-09-20, 14:03
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eromar
Ja den var ju rå?

Du skriver själv men *inte som i sverige* utan bitar av *kött otilagat*

Därav fattar jag ej då eller nu. All råbiff jag ätit är rå alltså inte tillagad. Eller kan du ej läsa vad jag skrev?
Citera
2025-09-20, 14:17
Medlem
Citat:
Inte exakt samma sak...
Här är det jag svarade på.
Citat:
Det jag äter i mitt första inlägg kan man äta varje dag.

Citat:
...jag har råbiff över så jag stekte dagen efter i thaiolja en matsked och väldigt mycket smör.
Sen precis när köttet är klart slängde jag i fryst viklök i bitar.
Ställde platten direkt åt sidan och så sätt fan godaste vitlökssmör som går göra oniedova.
Nu är det plötsligt du som inte följer "reglerna" i din trådstart. Så gnäll inte på andra som inte heller råkar göra det.
Citera
2025-09-20, 16:08
Medlem
Eromars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Du skriver själv men *inte som i sverige* utan bitar av *kött otilagat*

Därav fattar jag ej då eller nu. All råbiff jag ätit är rå alltså inte tillagad. Eller kan du ej läsa vad jag skrev?

Citera vart jag skriver det.
Citera
2025-09-20, 16:09
Medlem
Eromars avatar
Citat:
Här är det jag svarade på.

Nu är det plötsligt du som inte följer "reglerna" i din trådstart. Så gnäll inte på andra som inte heller råkar göra det.

Whatever jag lämnar tråden .. ha de så kul med kall blodpudding.
Citera
2025-09-20, 16:11
Medlem
Citat:
Citera vart jag skriver det.
Här,
Citat:
250 gram gyusashi alltså råbiff men inte som i sverige utan bitar av kött otilagat.
Jag förstår vad du menar, men kan tycka att det är otydligt.

Citat:
Whatever jag lämnar tråden .. ha de så kul med kall blodpudding.
Det skulle aldrig falla mig in att äta kall blodpudding. Var har du fått det ifrån?
Citera
2025-09-20, 16:12
Medlem
Eromars avatar
Citat:
Här, Jag förstår vad du menar, men kan tycka att det är otydligt.

Det skulle aldrig falla mig in att äta kall blodpudding. Var har du fått det ifrån?

Ingen förstår tråden.
Och du verkar allmänt ogilla mig , så lägger ner.
Citera
2025-09-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ingen förstår tråden.
Du verkar själv ha svårt med att förstå den. Och om vare sig du eller någon annan förstår tråden, så kan det faktiskt bero på den som skrivit trådstarten - Det behöver inte bero på att alla andra är korkade.
Citat:
Och du verkar allmänt ogilla mig , så lägger ner.
Nej då, hade jag ogillat dig så hade jag inte skrivit i tråden alls. Kan lova dig att jag helt saknar känslor för andra på forumet, inklusive för dig.

Är mest intresserad av vad du vill ha fram.

Men visst, jag har svårt för grejer som "världens nyttigaste bär" och "världens nyttigaste mat" och liknande. En bra kosthållning består inte av ett enskilt bär eller en enskild måltid, utan av att äta en varierad kost.

Jag tog upp ärtsoppa i plastkorv som förslag på en bra måltid, och du sågar den direkt. Varför då? Det är en alldeles utmärkt del i en god och balanserad kost. Möjligen att plasten inte är så bra, men den äter man inte. Och visst blir den godare av att värmas, men jag köper ibland och har det som pålägg - Att du och vissa andra inte tycker det är gott är okej, men det är inte en anledning till att såga rätten.

Visst att hemlagad med hemsaltat fläsk kan bli bättre, men något sådant alternativ hade jag ingen möjlighet att ge.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-09-20 kl. 16:23.
Citera
2025-09-20, 16:30
Medlem
Eromars avatar
Citat:
Du verkar själv ha svårt med att förstå den. Och om vare sig du eller någon annan förstår tråden, så kan det faktiskt bero på den som skrivit trådstarten - Det behöver inte bero på att alla andra är korkade.
Nej då, hade jag ogillat dig så hade jag inte skrivit i tråden alls. Kan lova dig att jag helt saknar känslor för andra på forumet, inklusive för dig.

Är mest intresserad av vad du vill ha fram.

Men visst, jag har svårt för grejer som "världens nyttigaste bär" och "världens nyttigaste mat" och liknande. En bra kosthållning består inte av ett enskilt bär eller en enskild måltid, utan av att äta en varierad kost.

Jag tog upp ärtsoppa i plastkorv som förslag på en bra måltid, och du sågar den direkt. Varför då? Det är en alldeles utmärkt del i en god och balanserad kost. Möjligen att plasten inte är så bra, men den äter man inte. Och visst blir den godare av att värmas, men jag köper ibland och har det som pålägg - Att du och vissa andra inte tycker det är gott är okej, men det är inte en anledning till att såga rätten.

Visst att hemlagad med hemsaltat fläsk kan bli bättre, men något sådant alternativ hade jag ingen möjlighet att ge.

Jag bor ensam.
Tidigare trodde jag mataffärerna var billigare än saluhall.
Men det är butikerna som höjt priserna inte maten i sig.
Vill jag köpa dålig lax på willys måste jag äta typ en familjestorlek.
eftersom kilopriset är olika beroende på storlek.
Jag testade detta utifrån en teori att det kanske är annorlunda nu och det stämde.
Citera
2025-09-20, 16:51
Medlem
Citat:
Jag bor ensam.
Tidigare trodde jag mataffärerna var billigare än saluhall.
Men det är butikerna som höjt priserna inte maten i sig.
Vill jag köpa dålig lax på willys måste jag äta typ en familjestorlek.
eftersom kilopriset är olika beroende på storlek.
Jag testade detta utifrån en teori att det kanske är annorlunda nu och det stämde.
Vad som är kostar minst skiljer sig. Om du bara ska ha en skiva lax så kan du troligen köpa den på en saluhall för kanske 500 sek/kilo, vilket antagligen blir mindre i kronor än att köpa en laxsida på Willys för ett betydligt lägre kilopris, och sedan bara dumpa allt utom just skivan du vill ha.

Det är väl ganska elementär ekonomi- och matematikkunskap. Man köper liksom inte en bil bara för att man behöver ta sig in till stan en gång, man ringer en taxi.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-09-20 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in