2025-09-20, 12:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Har du bevis på att Julia får pengar av Jocke?
att han hjälper henne med advokat är en sak men får hon verkligen pengar på det sättet du vill få det att framstå?

Om Julia anser att barnet far illa så ska hon anmäla det till socialtjänsten och därifrån gör man en riskbedömning därför tror jag att Julia har rätt till att göra som hon gör, detta gäller om det finns droger, psykisk & fysisk misshandel osv.

In i det längsta tycker jag att barnet ska ha rätt till båda föräldrarna men inte om barnet på något sätt kan fara illa men det kanske skulle vara bra om det var övervakade besök där man kan se att allt går bra.
Sluta tro så jäva mycket och håll bara käften Julia har inget beslut på att inte låta Chrippa träffa barnet och därför gör hon inte rätt
Citera
2025-09-20, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Sluta tro så jäva mycket och håll bara käften Julia har inget beslut på att inte låta Chrippa träffa barnet och därför gör hon inte rätt

Alltså det går inte att ha en seriös diskussion med dig du vet ju inte någon bakgrund till varför Julia agerar som hon gör?
Varför kontaktade dom inte myndigheterna igår kväll? du som vet tänker jag.
Citera
2025-09-20, 12:52
Medlem
Citat:
Har du bevis på att Julia får pengar av Jocke?
att han hjälper henne med advokat är en sak men får hon verkligen pengar på det sättet du vill få det att framstå?

Om Julia anser att barnet far illa så ska hon anmäla det till socialtjänsten och därifrån gör man en riskbedömning därför tror jag att Julia har rätt till att göra som hon gör, detta gäller om det finns droger, psykisk & fysisk misshandel osv.

In i det längsta tycker jag att barnet ska ha rätt till båda föräldrarna men inte om barnet på något sätt kan fara illa men det kanske skulle vara bra om det var övervakade besök där man kan se att allt går bra.

Om du hade varit insatt i hur det går till så hade du vetat om att man börjar med begränsning av umgänge.

I Sverige krävs det extremt allvarliga faror för barnet för att kunna vägra umgänge.

Det ska dessutom bevisas i domstol.

Sverige är faktiskt dåliga på att skydda barn tom när de tvingas till umgänge med en förälder som misshandlar dem.

Därför undrar jag vad Julia påstår att flickan utsätts för?
Citera
2025-09-20, 13:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Om du hade varit insatt i hur det går till så hade du vetat om att man börjar med begränsning av umgänge.

I Sverige krävs det extremt allvarliga faror för barnet för att kunna vägra umgänge.

Sverige är faktiskt dåliga på att skydda barn tom när de tvingas till umgänge med en förälder som misshandlar dem.

Julia sa i sin stream efter bröllopet att hon skulle neka umgänge så länge han var med Linnea
Citera
2025-09-20, 13:03
Medlem
Citat:

Jag kan hålla med om att Sverige är dåliga på att skydda barn det har vi sett flera fall av.

Det vore väl bra om det fanns ett övervakat umgänge så kan man därifrån ta ett beslut om hur flickan har det.

I mitt fall handlade det om droger & alkohol så jag hade rätten att inte lämna barnen och hade soc bakom mig sen gick det upp till domstol och barnen behövde inte åka dit mer.
Det kan vara liknade för Julia eller så är det något annat.
Citera
2025-09-20, 13:04
Medlem
Jag har sett att en del påstår att Julia jobbar som influencer.

Det är ju helt galet.

Julia får gratis vejps och naglar mot att hon marknadsför produkter men hon tar inte upp detta i sin deklaration. Hon har inga samarbeten man får betalt för men man ska ta upp gratisvarorna i deklarationen.

Att prata skit om andra i lives är inte att vara en influencer.
Citera
2025-09-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Julia sa i sin stream efter bröllopet att hon skulle neka umgänge så länge han var med Linnea

Japp, det hörde jag med.
Citera
2025-09-20, 13:12
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Det är sant.

Vad säger soc,som betalar ut bistånd, om att Julia cashar in ekonomiskt understöd av Joakim Lundell?

Gör hon? Vart kan jag läsa/se mer om det?
Citera
2025-09-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE

Jag bad också om underlag för det men fick inget svar det vore ju intressant att se.
Citera
2025-09-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE

Citat:
Jag bad också om underlag för det men fick inget svar det vore ju intressant att se.

Du behöver inte tro mig eftersom jag inte har kontoutdrag.
Citera
2025-09-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Cherry picker bing bong.

Börja inte ens utan att först tala om alla osanningar den där Julia har farit med om Linnea, alla gånger hon ljugit om att Chrippa varit otrogen, alla rykten hon startat om Linnea och familen Lundström innan Linnea fick nog. Varje lajv finns sparad och ifall socialen tror att Linnea svartmålar Julia har dom många timmar förtal på lajv att se igenom. Jocke och Julia verkar njuta i fulla drag av umgängessabotaget och lögnerna och den dom skadar mest är en liten flicka som kallas Lillen och behöver både sin pappa och Linnea i sitt liv.

Linnea är inte problemet. Problemet i detta är att Jullan med stöd av Jocke tvingar bort Lillen från sin pappa med tvång när inte falskanmälningar och förtal får socialen på deras sida.

Linnea har inte med barnet att göra, hon är inte viktig mer än att hon borde sluta blanda sig med relationen mellan mamman och pappan för barnet skull. Jag bryr mig inte om ditt svamlande och besatthet av Linnea.
Citera
2025-09-20, 13:21
Medlem
Kommissarien1989s avatar
Citat:
Japp, det hörde jag med.

Lägg upp den här isf, för jag har kollat hundp*yko* tiktok och han har lagt upp de mesta om J live efter bröllopet osv o finner inte detta ni säger..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in