2025-09-19, 05:56
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Ja helt rätt.
Har man inte råd med barn så ska man inte skaffa dom.
Varje dag på väg till jobbet ser jag ett lämmeltåg av barn från MENA ledd av feta bruna kvinnor i hucklen.

Det enda dom gör är att föda barn till det svenska samhället att ta hand om.
Det är så sorgligt hur det blivit.

Samtidigt kämpar många av oss som jobbar heltid och mår dåligt för att vi måste prioritera mjölk i kylskåpet före trasiga uttvättade kläder.

Reinfeldt och hela "öppna era hjärta" regeringen borde åtalas för förräderi och skickas till ett fängelse i Rumänien eller nåt.

Ja det är fruktansvärt! Men tycker man att det är så det skall vara i Sverige så kan man i ett bidragslöst samhälle där skatten har sänkts rejält vara riktigt god och ge sina pengar till icke-etniska svenskar med 8 barn.

I ett Sverige som tagit bort en av sina tre största utgiftsposter och sänkt skatten med säg en tredjedel så blir ett upp till var och en att frivilligt ge istället för att korrupta politiker skall bestämma vad dina pengar skall gå till.
Citera
2025-09-19, 06:02
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Har du hört talas om tvångsutvisning?
Med detta som lösning så försvann hel del av Sveriges problem!

Department of Homeland Security lyckas deportera två miljoner illegala invandrare i USA på mindre än 250 dagar.

Om Sverige på allvar skulle strama åt migrationspolitiken och effektivisera utvisningarna, skulle vi kunna spara enorma summor. Samtidigt skulle de som blir kvar i landet tvingas ta större ansvar, skärpa sig – och faktiskt gå till jobbet.

https://x.com/DHSgov/status/19684267...GGPOacatQ&s=19
Citera
2025-09-19, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Källa på att detta inte skulle drabba flyktingar??
Och angående a kassan är det nödvändigt. Folk kan inte sitta och få ut hur mycket pengar som helst år efter år.

Sök på nätet om försörningstöd och de andra bidragen så ser du skillnaden. Tror tyvärr att de räknas till andra kategorier..
Citera
2025-09-19, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Låter väldigt positivt det jag kan utläsa så här långt. Kanske att det äntligen går att röka ut bidragstagarna ur förorterna? Jag kmmer med intresse att ta del av detta imorgon 09:00.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...ed50062c&ei=36
Helt rätt väg att gå för att bra av med besvärliga invandrare. Det behövs inga indragna medborgarskap och tvångsutvisningar, indragna bidrag kommer att leda självsanering av bidragsparasiter. Det som är mest chockerande är att man inte har gjort detta tidigare.
Citera
2025-09-19, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Helt rätt väg att gå för att bra av med besvärliga invandrare. Det behövs inga indragna medborgarskap och tvångsutvisningar, indragna bidrag kommer att leda självsanering av bidragsparasiter. Det som är mest chockerande är att man inte har gjort detta tidigare.

Tyvärr tror jag inte att de presenterade åtgärderna räcker. Det måste till betydligt mer drakoniska nedskärningar innan vi kommer att få se reella resultat. Tvärtom öppnar nu Tidö partierna för något som heter arbetspremie som i praktiken endast kommer att tilldelas bosatta i s.k utsatta områden.
De kommer alltså att få en extra premie för att gå till arbetet.

Jag har inget minne av att jag fick en statlig premie när jag var aktiv inom arbetslivet. Det var bara att masa sig upp, slänga i sig en frukost, skrapa rutorna på bilen och ge sig iväg.

Vad blir nästa steg i "utvecklingen"? En statligt anställd som kommer och håller dig i handen när du ska iväg till jobbet?
Citera
2025-09-19, 07:23
Medlem
Reinfeldts plan att nedmontera svensk välfärd med invandring som svepskäl verkar funka väl på flashback iaf.
Citera
2025-09-19, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tyvärr tror jag inte att de presenterade åtgärderna räcker. Det måste till betydligt mer drakoniska nedskärningar innan vi kommer att få se reella resultat. Tvärtom öppnar nu Tidö partierna för något som heter arbetspremie som i praktiken endast kommer att tilldelas bosatta i s.k utsatta områden.
De kommer alltså att få en extra premie för att gå till arbetet.

Jag har inget minne av att jag fick en statlig premie när jag var aktiv inom arbetslivet. Det var bara att masa sig upp, slänga i sig en frukost, skrapa rutorna på bilen och ge sig iväg.

Vad blir nästa steg i "utvecklingen"? En statligt anställd som kommer och håller dig i handen när du ska iväg till jobbet?
De måste man ändå ge svenska politiker att de är bäst i världen i att hitta på kreativa bidrag.

Kanske borde prova med piska istället för morot för att hasa sig till arbetet och då pratar jag om en riktig piska.
Citera
2025-09-19, 07:47
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Så länge detta inte gäller retroaktivt så gör det ingen större skillnad...
Citera
2025-09-19, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Och nu skall de även få utföra tjänster för att få sitt bidrag… bra.

Men när skall dessa hinna söka jobb, gå på anställningsintervju). Nato kostar 40x så mycket som Socialbidragskostnaderna för samhället. Varför vill ni som är emot en bra penganivå på Socialbidraget så villiga på att betala för Nato och deras hittepåjobb.
Har ni Sett JFK? Se den och varför Kennedy mördades. ....Kennedy ville slakta 90% av militärens utgifter under icke kristid.
Citera
2025-09-19, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Men när skall dessa hinna söka jobb, gå på anställningsintervju). Nato kostar 40x så mycket som Socialbidragskostnaderna för samhället. Varför vill ni som är emot en bra penganivå på Socialbidraget så villiga på att betala för Nato och deras hittepåjobb.
Har ni Sett JFK? Se den och varför Kennedy mördades. ....Kennedy ville slakta 90% av militärens utgifter under icke kristid.
Därför att de är svagbegåvade.
Detta skickade av pengar och annat till Ukraina & EU samt enorma kostnaderna som läggs på NATO, försvar och militär istället för diplomati, välfärd och handel med hela världen är sjukt.
Globalisteliten med sina narrativ vill inget hellre än att splittra och flytta fokuset från verkligheten och vad som egentligen sker.
Citera
2025-09-19, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Sök på nätet om försörningstöd och de andra bidragen så ser du skillnaden. Tror tyvärr att de räknas till andra kategorier..
Men detta förslag gäller ju för folk, mest invandrare, som lever på soc år efter år.
Citera
2025-09-19, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Därför att de är svagbegåvade.
Detta skickade av pengar och annat till Ukraina & EU samt enorma kostnaderna som läggs på NATO, försvar och militär istället för diplomati, välfärd och handel med hela världen är sjukt.
Globalisteliten med sina narrativ vill inget hellre än att splittra och flytta fokuset från verkligheten och vad som egentligen sker.

Globalisterna har redan vunnit. Vet du hur många Ukrainare som kommit till Sverige sedan 2022? Över 100.000 medborgarskap och alla de lever på bidraget. Bra tänkt eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in