Citat:
Ursprungligen postat av
Pommes33
Och hur föreslår du att vi sållar ut de människorna utan att de drabbar de som verkligen behöver som du säger. Och vem avgör det, att de som verkligen behöver får. Du lever inte verkligheten.
Jag tror att zombie förespråkar för de svaga för att han vet hur det känns att vara utsatt, någon måste väl göra det också eller hur? Du däremot har nog ingen aning. Jag vet 100tals historier om personer som har varit som du men sedan råkat ut för någon tragedi och är i behov av hjälp, de ändrar sig rätt så fort.
Hon menar att de flesta sjukpenchisar kan jobba. Det är inte det jag sett. Folk jag vet som har denna inkomst har överjävliga problem. Många av dem får inte livet att gå ihop ändå. De behöver mer hjälp, hemtjänst och liknande. Det är många som jobbat länge, sedan rasar de, och ingen visar DEM tacksamhet för allt de gjort.
Ja, jag vet NU hur det känns, jag var också kaxig som ung och trodde att inget kunde hända mig. Jag surfade på min intelligens och kunde ha fått vilket välbetalt jobb jag velat. Numera kan jag inte använda min intelligens till mycket, för minnet är helt bränt av sjukdomarna. Jag vet t ex inte vad jag gjorde i går. Kan inte hålla två saker i huvudet samtidigt. Men jag tror jag fick det som straff för att jag trodde för hårt på min egen förträfflighet.