2024-08-03, 07:47
Medlem
Ördögs avatar
Slut på turnerandet ... Steven Tylers väna stämma har fått obotliga skador. Nu fattar gruppen det "hjärtslitande" beslutet att lägga av. De återstående spelningarna avbokas.

https://www.nytimes.com/2024/08/02/arts/music/aerosmith-retirement-tour-steven-tyler.html
https://www.cbsnews.com/boston/news/aerosmith-retiring-from-touring-steven-tyler-vocal-injury/
https://apnews.com/article/aerosmith-touring-retirement-4ee917a6a1e203ccc086d72c992360b2
Citera
2024-08-03, 08:30
Medlem
Steven får fokusera på munspelandet. Där är han fortfarande vass.
Citera
2024-08-03, 17:43
Medlem
Geomeisters avatar
Hatten av!

Hade gärna sett mer från bandet senaste tjugo åren. Två skivor. Varav en är en coverskiva. Hollywood Vampires och Steven Tylers soloskiva på det. Nja. Då hade jag mycket hellre hört en mer avskalad Aerosmith-skiva istället. Gärna två eller tre.

Joey Kramer, 74 år.
Steven Tyler, 76 år.
Joe Perry, 73 år.
Brad Withford, 72 år.
Tom Hamilton, 72 år.

Dream On!
Citera
2025-08-12, 23:05
Medlem
Geomeisters avatar
Rick Beato har en ny intervju upp med Joe Perry och Brad Withford på cirka 97 minuter.

Namnet? "In the Room with Aerosmith's Joe Perry & Brad Whitford".

Bitvis väl mycket instrument/produktionsnörderi, men bra intervju överlag.
Citera
2025-09-19, 23:42
Medlem
Geomeisters avatar
Aerosmith.. Lever!

Ny låt har kommit med den unga Yungblud. Den heter "My Only Angel". Inte klassiska Aerosmith som jag tror många väntar på, men en av deras bättre försök att låta mer moderna/samtida.

Tydligen ska dessa släppa en EP på fem låtar. Fyra nya och någon remake på Back in the Saddle. Kul med lite liv utöver live-spelningar från bandet.
Citera
2025-09-20, 09:47
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Aerosmith.. Lever!

Ny låt har kommit med den unga Yungblud. Den heter "My Only Angel". Inte klassiska Aerosmith som jag tror många väntar på, men en av deras bättre försök att låta mer moderna/samtida.

Tydligen ska dessa släppa en EP på fem låtar. Fyra nya och någon remake på Back in the Saddle. Kul med lite liv utöver live-spelningar från bandet.

Är väl bara Steven och Joe som medverkar på den låten.

Aerosmith har väl legat på is i minst 20 år? Turnerat utan någon ny platta då och då samtidigt som medlemmarna gjort annat vid sidan. Men Steven Tyler visade faktiskt i somras på Black Sabbaths avskedsgig att han fortfarande är en bra showman. Kanske ska skippa långa turnéer i framtiden men ändå köra lite festivalgigs då och då?
Citera
2025-09-21, 12:07
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Är väl bara Steven och Joe som medverkar på den låten.

Aerosmith har väl legat på is i minst 20 år? Turnerat utan någon ny platta då och då samtidigt som medlemmarna gjort annat vid sidan. Men Steven Tyler visade faktiskt i somras på Black Sabbaths avskedsgig att han fortfarande är en bra showman. Kanske ska skippa långa turnéer i framtiden men ändå köra lite festivalgigs då och då?

Vad jag sett ska alla Aerosmith-medlemmar förutom Joey Kramer vara inblandade i projektet. På trummor är det Matt Sorum från Guns N' Roses/Velvet Revolver. Dock bara Steven och Joe i videon. Möjligtvis att de andra är med på andra låtar via EP:n.

Jag vet inte riktigt vad "bråken" inom Aerosmith handlar om. Varför de haft så mycket dötid senaste tjugo åren. Visst har de gjort en del och bevisligen har Joe Perry varit med i Hollywood Vampires och Steven Tyler släppt soloalbum så någon vilja att spela in finns det ju. Frågan är bara varför de inte spelar in nytt "vanligt album" ihop? Om de ändå turnerar.

Nu när de börjar närmsta sig 80 år mår de nog bäst att av att göra vad de vill. Behövs världsturnéer på tre år eller svulstiga album? Nja. Din idé med festivalgigs och dylikt skulle nog många välkomna. Någon låt då och då skulle inte sitta fel heller. Det kan ju faktiskt läggas upp på simplare sätt av fysiskt idag!
Citera
2025-11-21, 14:31
Medlem
Geomeisters avatar
Nya EP:n med Yungblud och Aerosmith är ute. "One More Time" heter den. Titeln passar Aerosmith tycker jag.

Fem låtar!

1. My Only Angel
2. Problems
3. Wild Woman
4. A Thousand Days
5. Back In The Saddle (2025 Mix)

Tips!
Citera
2026-03-01, 01:51
Medlem
Geomeisters avatar
Jag har aldrig varit något megafan av Aerosmiths Beatles cover Come Together. Gillar deras I'm Down aningen bättre.

Det här jag rekommenderar nu gillar jag desto mer:

" Abbey Road Medley (Paul McCartney Tribute) - Steven Tyler - 2010 Kennedy Center Honors ".

Sök på Youtube om du missat denna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in